Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-12-03, 11:01
  #13
Medlem
Enydrions avatar
Nu har jag inte haft hallon så länge, men om man loggar in på sitt konto så ser det ut som att man där kan ändra abbonemagnsform, så då är man ju inte beroende av att de ljuger för en per telefon (nu har väl hallon inte ens telefonkundtjänst)

så ta ett abonnemang mobilt bredband till halva priset i tre månader (om de har det fortfarande)
Citera
2016-12-22, 16:03
  #14
Medlem
JEBUS-666s avatar
Ska köpa en billig extra smart-phone, och vill endast ha kontant kort på denna reserv-telefonen..

I nödfall använder jag denna telefonen för att betala räkningar på min internet-bank. Kanske beställa lite grejer på online shops. Och ungefär 5 samtal i månaden, ca 20 minuter/samtal..

Vad är det mest lämpliga och billigaste kontant-kortet för detta ? Helst inget månads-begränsning. Jag hade för mycket länge sedan ett kort man bara behövde ringa ett samtal per ÅR för att hålla aktiv. Finns det fortfarande??

Tacksam för svar. Har försökt att leta själv, men det verkar svårt att hitta (?)
Citera
2017-01-04, 20:25
  #15
Medlem
KonstigaGrannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JEBUS-666
Ska köpa en billig extra smart-phone, och vill endast ha kontant kort på denna reserv-telefonen..

I nödfall använder jag denna telefonen för att betala räkningar på min internet-bank. Kanske beställa lite grejer på online shops. Och ungefär 5 samtal i månaden, ca 20 minuter/samtal..

Vad är det mest lämpliga och billigaste kontant-kortet för detta ? Helst inget månads-begränsning. Jag hade för mycket länge sedan ett kort man bara behövde ringa ett samtal per ÅR för att hålla aktiv. Finns det fortfarande??

Tacksam för svar. Har försökt att leta själv, men det verkar svårt att hitta (?)

Alla mobila bredband eller telefonkort med uppkopplingsmöjlighet har begränsningar i datamängd i dagsläget vad jag vet.

Skulle själv velat haft ett med obegränsad datamängd men det kommer kosta flera tusen i månaden om någon operatör kan skräddarsy det som ett företagsabonnemang.

Halebop har blivit jättedåliga i sitt kundbemötande senaste åren jag var stark anhängare av dom förut men nu vill de knappt svara på frågor och låtsas som att kunderna inte finns för att inte behöva åtgärda fel och så vidare.

Om du har möjlighet använd gratis wifi någonstans och ta ett kontantkort som är jättebilligt för de där samtalen du vill ringa.

Om du verkligen måste ha mobilsurf på 3g/4g så har jag inga bra tips att ge idag.
Det saknas verkligen bra upplägg för detta. Något behöver hända på den här marknaden nu.
Citera
2017-01-05, 21:19
  #16
Medlem
Tele2 har nu börjat med delad datamängd för mobil och extra simkort, utan extra kostnad. Vilket är ganska nice faktiskt.
Citera
2017-04-11, 22:11
  #17
Medlem
Elementarts avatar
Jag funderar på att skaffa ett kontantkort med med surf, men jag är osäker på hur många GB jag behöver. Jag kommer inte se på film eller Youtube särskilt mycket, utan det är mer för om jag behöver använda Google Maps eller behöver söka efter en produkt/butik online (info-sök). Så det är nog inte ens dagligt bruk vi talar om. Hur många GB tror ni att man behöver?
Citera
2017-04-11, 23:27
  #18
Medlem
Ondquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Hur många GB tror ni att man behöver?
Allt sådant klarar du garanterat med billigaste 1GB-konceptet, eller rentav ännu simplare.

Det är inte särskilt mycket datatrafik som flödar där, efter de förutsättningar du nämner.
Citera
2017-04-12, 00:37
  #19
Medlem
Elementarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondquist
Allt sådant klarar du garanterat med billigaste 1GB-konceptet, eller rentav ännu simplare.

Det är inte särskilt mycket datatrafik som flödar där, efter de förutsättningar du nämner.

Tack för hjälpen
Citera
2017-08-01, 13:38
  #20
Medlem
Energiknippes avatar
Måste man fylla på kontantkorten varje månad numera? Kollade runt lite på kontantkort.se och där står det "giltighetstid: 30 dagar". Förr använde man upp kortet och därefter laddade på 100/500 kr men så verkar det inte fungera längre?

Ska ha kortet till farsan och det blir ett jäkla laddande (blir jag som får lösa det) om det ska vara på det viset. Han kommer bara ha telefnen för att bli nådd dessutom så det är ingen optimal lösning,
Citera
2017-08-01, 14:50
  #21
Medlem
atjautigss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Måste man fylla på kontantkorten varje månad numera? Kollade runt lite på kontantkort.se och där står det "giltighetstid: 30 dagar". Förr använde man upp kortet och därefter laddade på 100/500 kr men så verkar det inte fungera längre?

Ska ha kortet till farsan och det blir ett jäkla laddande (blir jag som får lösa det) om det ska vara på det viset. Han kommer bara ha telefnen för att bli nådd dessutom så det är ingen optimal lösning,

Halebop och Telenor har kontantkort Fastpris som räcker ett halvår.
Telenor har dessutom den gamla typen, som du beskrev.

Klippt från Telenors hemsida:

Telenor Rörligt
Samtal: 0,69 kr/min (0,99kr i startavgift),
Sms/mms: 0,69kr/st, Surf: 19kr/100MB.
Giltigt i 365 dagar.
Laddningen fungerar i hela EU/EES.
100 kr
300 kr (ring för 400kr)
Citera
2017-08-01, 15:09
  #22
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atjautigs
Halebop och Telenor har kontantkort Fastpris som räcker ett halvår.
Telenor har dessutom den gamla typen, som du beskrev.

Klippt från Telenors hemsida:

Telenor Rörligt
Samtal: 0,69 kr/min (0,99kr i startavgift),
Sms/mms: 0,69kr/st, Surf: 19kr/100MB.
Giltigt i 365 dagar.
Laddningen fungerar i hela EU/EES.
100 kr
300 kr (ring för 400kr)

Ah, perfekt. Stort tack!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback