Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-04-11, 18:04
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SamVimes
Väntar på källor....

Som du redan har fått, jag har inte tillgång till sjukhusens register, tyvärr...
Citera
2017-04-11, 18:08
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Som du redan har fått, jag har inte tillgång till sjukhusens register, tyvärr...

Så dina källor är påståenden & .........
Kan du inte bättre än så?
Citera
2017-04-11, 19:39
  #51
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Som du redan har fått, jag har inte tillgång till sjukhusens register, tyvärr...
Hur vet du då att Joealfs påstådda helande har förts in i sjukhusets register?
Citera
2017-04-11, 20:01
  #52
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Som du redan har fått, jag har inte tillgång till sjukhusens register, tyvärr...

Enligt militära register har Joralf inga som helst krafter, han genomgick mängder av tester under 90-talet men lyckades inte med någonting - han var i själva verket så förvirrad att han inte ens kunde säga vad han själv hette utan gissade att det var något på bokstaven "P", och när det kom till healing så klarade han inte ens att sätta ett plåster på sitt eget knä som han nyss stött i - utan det hamnade både här och där och ledde till stora problem för Joralf som till slut inte kunde få loss sin lunchsmörgås från plåstret utan fick äta upp alltihop med svåra magsmärtor som földj.
Källor? Militärens register - både norska register och även lagrat i area 51.
Citera
2017-04-13, 10:14
  #53
Medlem
Tack för tv tipset med Joralf och det var mycket intressant och inspirerande. Nästan lite som Jesus på jorden
Citera
2017-10-23, 22:14
  #54
Medlem
Vissa här har verkligen en helt fantastisk tilltro till läkarvården.

Min (empiriska)uppfattning är att det är mycket man inte har särskilt stor koll på. Finns tillstånd som kommer och går utan att man egentligen har en aning om hur eller varför i nuläget.

Om någon har ont någonstans men läkarna inte hittar något, och sedan går personen och blir "healad" och mår bättre sedan, vad ska man göra då för att "dokumentera" fallet?
Ta typ en miljon olika prover för att se om något värde är annorlunda än innan?

Resuserna är begränsade och man lägger nog hellre tid på att diagnosticera och bota mer påtagbara sjukdomstillstånd då.


Kan tillägga att jag tror att healers i allmänhet är bs, men när det gäller snåsa-mannen har jag ingen aning faktiskt, vittnesmålen verkar legit och han verkar inte göra det för egen vinning.
Citera
2017-10-24, 07:55
  #55
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sarkhanv
Om någon har ont någonstans men läkarna inte hittar något, och sedan går personen och blir "healad" och mår bättre sedan, vad ska man göra då för att "dokumentera" fallet?
Ta typ en miljon olika prover för att se om något värde är annorlunda än innan?
Problemet, som jag ser det, är att det inte går att skilja ovanstående ”healing” från påstådd healing eller placebo-effekten.
Det öppnar möjligheter för bedragare.
Citera
2021-06-18, 16:43
  #56
Medlem
Ördögs avatar
Nu död.

«Snåsamannen» er død

https://www.nrk.no/trondelag/snasama...dod-1.15543199
Citera
2021-06-18, 18:49
  #57
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Nu död.

«Snåsamannen» er død

https://www.nrk.no/trondelag/snasama...dod-1.15543199

Nu återuppstånden, vanhelga inte.

Tragiskt.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback