Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-23, 21:27
  #1
Medlem
kentathemans avatar
Köpte battlefield för ett tag sen och har börjat lira. Men av någon konstig orsak så flyter spelet inte på riktigt lika bra som jag hoppats på. Kör allt på ultra,

specs
nätagg 550w
SSD 250gig
i5 4690k 4,6ghz
geforce gtx 1060 6gb
12gb ram

vad äre som gör att spelet inte flyter på något bra? behöver jag värre delar eller är det någon inställning?
Citera
2016-11-23, 22:43
  #2
Medlem
Avinstallera dina drivrutiner och installera de senaste på nytt.
Citera
2016-11-25, 19:29
  #3
Moderator
^Eazs avatar
Spel: allmänt --> Spel: support
/Moderator
Citera
2016-12-07, 13:46
  #4
Medlem
Raverlilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentatheman
specs
nätagg 550w
SSD 250gig
i5 4690k 4,6ghz
geforce gtx 1060 6gb
12gb ram

vad äre som gör att spelet inte flyter på något bra? behöver jag värre delar eller är det någon inställning?

Wait wut, varför har du installerat 12 GB ram i burken? Med tanke på hur RAM-minnen fungerar så är det alltid fördelaktigt att köra samma storlek i jämna par. T.ex. 2x4 = 8GB, 2x8 = 16GB eller 4x4 = 16GB. Det här gör att minnena kan ta del av en "strömmnings samarbetsförmåga" det vill säga att de arbetar snabbare tillsammans istället för att agera som separata minnen. Om du håller på med videoredigering är självklart mer RAM bättre men när du ska spela kan du dra stor nytta av högre hastigheter och mindre latens.

I övrigt ser din rigg ganska bra ut. Nätagget är tillräckligt för att driva datorn även om du skulle överklocka grafikkortet. Processorn räcker gott och grafikkortet borde kunna klara av 60fps på ultra utan att behöva klocka.

Vad har du valt för inställningar i spelet? Prova att slå på alternativt stänga av "Vertical Sync" och se om det blir bättre eller sämre. Finns en hel del saker som man kan tweaka för att få bättre prestanda utan så stor förlust i grafik. Titta på valfri tweak sida t.ex. denna.
Vad har du för skärm och hur är den inställd? Om du t.ex. har en 144Hz skärm kan det hjälpa att ändra inställningarna till 60Hz och se om det blir en förbättring. Om du har en väldigt stor skärm, t.ex. en TV är ju denna självklart mer grafikkrävande och därför kommer ditt kort inte kunna klara av Ultra inställningarna.

För övrigt, vet inte hur kräsen du är men ofta är prestanda skillnaderna mellan Very High och Ultra väldigt stora medan grafikförbättringen är väldigt liten. Ser man ingen skillnad behöver man inte ha det, på pappret, bättre.

Troligtvis är det inte ett drivrutinsproblem då spelet då även skulle krångla på låga inställningar.

Lycka till!
Citera
2016-12-07, 13:49
  #5
Medlem
YP4XQs avatar
Sänkte grafiken på "ground details" på två olika ställen gällande det här.. Environment details hette det andra kanske. Har ungefär samma system som du och nu flyter det mycket mycket bättre sedan jag gjorde ovan så det kan ju vara värt att prova.

Edit: Ser att du kör på Ultra vilket kanske kan förklara ditt lagg dock.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback