Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-23, 18:53
  #1
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Vad tycker ni man ska fakturera per timme för arbete med "webbadministration". Alltså om en person är bra på ett CMS och huvudsak sysslar med att administrera det men inte koda, den lägger upp artiklar installerar vissa plugins och liknande.
Citera
2016-11-23, 19:12
  #2
Medlem
Mia-Rovys avatar
Har det inget med kod att göra så är det ganska basic. Låter inte så superavancerat. 500-600 kr/h skulle jag nog anse vara okej om det är engångsarbete som sker sporadiskt.

Skulle kod vara inblandat så hade det blivit mer
__________________
Senast redigerad av Mia-Rovy 2016-11-23 kl. 19:18.
Citera
2016-11-23, 19:57
  #3
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Är det rimligt att ta 500 i timmen plus moms för att lägga upp artiklar? Jag tycker det låter som en ersättning för en programmerare.
Citera
2016-11-23, 20:03
  #4
Medlem
7-800 tycker jag låter rimligt. Lite mer om det är en offentlig beställare.
Citera
2016-11-23, 20:05
  #5
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettigafettsvinet
Är det rimligt att ta 500 i timmen plus moms för att lägga upp artiklar? Jag tycker det låter som en ersättning för en programmerare.
Jag vet inte ärligt talat. Det var bara mitt antagande. Jag har bara erfarenhet från programmerarhållet. Jag tog som 23-åring 800-1200 kronor för mina tjänster. Då var det dock extremt komplexa saker och liknade inte alls att sköta ett CMS. Men detta är min egna referenspunkt. Jag hade aldrig fakturerat bara 400-500 kronor.

Du får ju också tänka på att drygt hälften går till skatt. Och ingen semester eller sjukfrånvaro ingår. Och du måste sitta som du gör just nu och hantera byråkratiska grejer (dötid du inte kan fakturera). Sedan så har du säkert glömt att ta betalt för den tiden du lagt ner på att kommunicera med kund.
__________________
Senast redigerad av Mia-Rovy 2016-11-23 kl. 20:10.
Citera
2016-11-23, 21:41
  #6
Medlem
Shamdons avatar
Kan kosta allt mellan 200:- per timme till 800:- per timme.
Du måste göra en bedömning av vad kunden kan betala och med vilken kvalitet arbetet utförs och garanterar. En student som gör samma arbete åt butiken på hörnet får inte mycket, medan konsultbolaget på fina gatan får betydligt mer för samma jobb åt ett större företag - Detta eftersom de "garanterar" att inget går fel och annat som ingår i avtalet när man anlitar en sådan konsult.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback