Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2016-11-24, 11:29
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skankhunt
Hela metro är en manshatande åsiktstidning/hatsajt nu för tiden. Hade pappret varit lite mjukare skulle tidningen duga till skitpapper.

Japp. Wallin är kanske största enskilda anledningen till att jag inte öppnat en Metro på åratal. Tyvärr ligger tidningen uppfläkt här och där, så jag råkade snegla på ett helt uppslag om tips på läskiga Halloween-förklädnader, där Metros toleranta feministpanel föreslog att man skulle klä ut sig till Donald Trump... Till och med där var man tvungen att trycka ned agendan i halsen på läsarna, ofta till deras stora förtjusning ska väl tilläggas.
Citera
2016-11-24, 11:36
  #50
Avstängd
Gör som EXPO. Ring runt och skriv brev till alla annonsörer i Metro. Försök leta rätt på chefer och de ansvariga för annonseringen. - Fråga dem om de tänker fortsätta annonsera i Metro efter detta? osv, osv. Påminn dem om regeringens nya "anti-hatkampanj" och antyd att de kan få ljuset på sig.
__________________
Senast redigerad av Kulturmarxist 2016-11-24 kl. 11:46.
Citera
2016-11-24, 13:46
  #51
Medlem
Ratads avatar
Först.

Hennes diskussionsämne är ännu en upprepning på temat "män gör fel och är fel men jag vill inte skriva ut några praktiska lösningar". Det är ett uttjatat ämne men fortfarande har jag sett få tankar kring hur de vill att män ska uppträda för att de ska må bättre. Jag ska faktiskt vara lite white knight här och berätta att jag har blivit irriterad och sagt till när manliga kollegor börjat kalla random kvinnor för "luder". Jag misstänker att CW direkt sågar detta av anledningar bara hon och riktiga feminister förstår.

I övrigt är deras resonemang väldigt luddigt och som man gör man ju gärna fel. Säger man till om någon är elak eller otrevlig så kapar man DERAS SJW-kamp, är nedlåtande, tar för sig för mycket på patriarkalt manér eller förstör saker man hormonmässigt inte kan förstå.

Håller man käften så är man en del av strukturen och feg.

Ligger man i mitten och tycker till då och då samt delar lite Facebooklänkar för att hjälpa valfri lättkränkt samhällsgrupp eller hålla med Sven Melander tar man inte problemen på allvar och är jävligt omogen.

Som vit, heterofil man kan man bara göra fel.

För det andra så tror jag inte det påverkar Metros upplaga då det är en gratistidning och dess unika sätt att komma till läsaren är att ligga överallt i drivor. Jag tycker mest den ligger på pendeltågsgolv och som något butiksromerna lägger mellan asfalten och sittdynan.
Citera
2016-11-24, 23:40
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skankhunt
Hela metro är en manshatande åsiktstidning/hatsajt nu för tiden. Hade pappret varit lite mjukare skulle tidningen duga till skitpapper.

Jo, man kan byta namn till Feministnytt. Det är verkligen extremt att döma av löpsedlarna man tvingas passera varje dag. Det är fan i mig alltid något om män eller genus, och det kan inte gärna vara säljande eftersom de lösnummersäljande kvällstidningarna aldrig nyttjar den typen av rubriksättning.

Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Gör som EXPO. Ring runt och skriv brev till alla annonsörer i Metro. Försök leta rätt på chefer och de ansvariga för annonseringen. - Fråga dem om de tänker fortsätta annonsera i Metro efter detta? osv, osv. Påminn dem om regeringens nya "anti-hatkampanj" och antyd att de kan få ljuset på sig.

Det är helt onödigt. Metro lever helt på marknadsföring och marknadsföringspengarna verkligen rinner ur papperstidningarna. Trots att läsarna viker snabbt så försvinner reklampengarna ännu snabbare än så. Det är 30-40 procent per år om jag minns rätt.
Citera
2016-11-25, 00:26
  #53
Medlem
Wallin är så skruvad att hon nästan är bra. Jag är skitless på alla dessa manshatare som utan att tveka drar alla över en kam. Att det görs i Metro är inte förvånande dock. Men vindarna börjar trots allt vända. Det är många som tröttnat på riktigt på hatet och föraktet mot män från vänstern, nyvänstern och media. Hata på bara, om ni tror det är en så bra lösning på allt ni stör er på. Ni är bara löjliga.

Någon som funderat på varför det inte längre görs satir i Sverige? Det beror inte bara på att alla är så djävla lättkränkta. Det är svårt att skruva det här samhället mycket längre. Hur gör man parodi på Wallin, Rikspolischefen, Ygeman eller Löfven? Det går liksom inte. På 80-talet skulle en gapig ADHD-brud med ny hårfärg varje vecka, skrikandes att hon hatar alla män ses som humor a la crazy. Idag har vi hela Spitting Image kabinettet livs levande i tidningar, radio och tv. Utan humor.
Citera
2016-11-25, 07:23
  #54
Medlem
persona.von.gratas avatar
CWs affärside har väl alltid varit att skriva korkade kolumner och kapitalisera på reaktionerna (aka "hatet").
Citera
2016-11-25, 14:18
  #55
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cybermorph
Wallin är så skruvad att hon nästan är bra. Jag är skitless på alla dessa manshatare som utan att tveka drar alla över en kam. Att det görs i Metro är inte förvånande dock. Men vindarna börjar trots allt vända. Det är många som tröttnat på riktigt på hatet och föraktet mot män från vänstern, nyvänstern och media. Hata på bara, om ni tror det är en så bra lösning på allt ni stör er på. Ni är bara löjliga.

Någon som funderat på varför det inte längre görs satir i Sverige? Det beror inte bara på att alla är så djävla lättkränkta. Det är svårt att skruva det här samhället mycket längre. Hur gör man parodi på Wallin, Rikspolischefen, Ygeman eller Löfven? Det går liksom inte. På 80-talet skulle en gapig ADHD-brud med ny hårfärg varje vecka, skrikandes att hon hatar alla män ses som humor a la crazy. Idag har vi hela Spitting Image kabinettet livs levande i tidningar, radio och tv. Utan humor.

Verkligheten har en förmåga att överträffa dikten.
Lägg till det att ironins ädla konst gått förlorad och förmågan att läsa mellan raderna är ett minne blott.
Ingen idé att skämta om ingen fattar.
Citera
2016-11-25, 16:39
  #56
Medlem
Aeriannes avatar
Det blir lite grand av lyteskomik när man läser denna artikel i dagens Metro

"Jag har aldrig mött kvinnor som hatar män, men däremot män som hatar kvinnor, skriver Zoran Alagic."

http://www.metro.se/metro-debatt/att...nFzHtpuMJcXRw/
Citera
2016-11-25, 16:49
  #57
Medlem
soligts avatar
?Varför går hon inte ut och säger att hon hatar handikappade män, eller hemlösa män..
Citera
2016-11-25, 17:30
  #58
Medlem
salty-sailors avatar
Citat:
Hanna åkte som vanligt tunnelbana här i New York för en dryg vecka sedan. Men den här gången hände något som rubbat något i henne för lång tid framöver. Som rubbat den lilla känsla av trygghet som vi tjejer och kvinnor har kvar i det offentliga rummet. Men som kan tas ifrån en på några sekunder, om man bara råkar vara på fel plats vid fel tillfälle. För under den där tunnelbaneresan böjer sig en äldre man fram och tar henne mellan benen. Samtidigt som han högt och tydligt skanderar "du är i Trump-land nu, gumman!". Hanna knuffar bort. Han ramlar och någon ringer polisen. När de väl kommer är det Hanna som får skäll. Visst, det han gjorde var olämpligt, men man puttar inte en "äldre man med krycka!", tycker poliserna på plats.


https://web.archive.org/web/20161124...icle-1.2884884


Citat:
Cops busted a Queens man for trying to push a straphanger onto the subway tracks in Harlem and yelling, “I hate white people!”

Police cuffed Gary Weeks, 51, of Wavecrest for the bizarre attack Monday at 2 p.m. at the 4-5-6 subway station at 125th St. and Lexington Ave., officials said.

The straphanger was waiting for a northbound train when Weeks walked up to him and tried to push him onto the tracks.

The victim got away from Weeks, as other people started pointing and yelling at the attacker to simmer down.

jadu Cissi, är det konstigt att vita börjar rösta på "rasister" som Trump? Om det är ok att hata män för att någon försöker att "grab them by the pussy", så borde det väl vara helt ok att hata icke vita när dom bokstavligen försöker kasta dig framför tåget?
Citera
2016-11-25, 17:38
  #59
Avstängd
TripZones avatar
Världen är orättvis, och kvinnor har länge haft andra platsen, det är bara i väst de ha ngt o säga till om, eller i industrialiserade länder,

Men till saken hör att fittor som metros ledarefitta, hon är bara oförstådd til verkligheten hon lever i. Hon vill att vi ska ta deras parti.....men hur ska man kunna ta - med rent samvete - ngn annan vuxen människas parti som hatar dig,

Lite som att judar skulle ta hitlers parti, 4 the cause

Att hon jobbar för en gratisblaska som folk använder som för att toeka sin blöta skor på, under vinterhalvåret och tror att hon blir hörd snarare än missförstådd och ömkad, visar att hon inte förstår vilket värld hon lever i.

Egentligen skulle man skicka henne till Damaskus, i en månad,

Sen får vi se hur hon beter sig
Citera
2018-10-11, 23:16
  #60
Avstängd
Inte illa! När det är under 1% som begår sexbrott! Undrar om hon hatar invandrare också då eftersom det är 95.4% som står för dessa?
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback