Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-04-18, 15:02
  #49
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markuslindberg93
Jo jag håller med dig till viss del men tycker fortfarande inte att det är rätt att lägga skulden på föräldrarna, eftersom de antagligen inte visste vart hon befann sig, vilket är fullt normalt för tonårsföräldrar, inga föräldrar vet alltid vart barnen befinner sig. Hänt har hänt, och allt är den äckliga afghanens fel.
Din fetning.

Tycker du inte att föräldrar borde veta var en 13-årig dotter befinner sig?

Nog fan kan föräldrar (och skola) göras ansvariga för flickans öde. Det gäller ju att uppfostra barnen till ett säkert beteende - men idag så börjar man ju fan att tro att föräldraansvaret har lämnats över till barnen själva.
Citera
2017-04-18, 16:05
  #50
Medlem
SveaBunkerns avatar
Bild på Hossein: https://minfil.org/veG05db7b3/Hossein_Haydari.jpg

Citat:
http://norran.se/nyheter/skola/ungdo...-stress-376248

Personutredning (från Kriminalvården):

https://minfil.org/nbG358b8b3/Skelle..._Aktbil_30.pdf

Citat:
Enligt utdraget från Migrationsverket har Haydari ett permanent uppehållstillstånd sedan 2008-11-05.
__________________
Senast redigerad av SveaBunkern 2017-04-18 kl. 16:13.
Citera
2017-04-18, 17:11
  #51
Medlem
pedobear84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Din fetning.

Tycker du inte att föräldrar borde veta var en 13-årig dotter befinner sig?

Nog fan kan föräldrar (och skola) göras ansvariga för flickans öde. Det gäller ju att uppfostra barnen till ett säkert beteende - men idag så börjar man ju fan att tro att föräldraansvaret har lämnats över till barnen själva.

När du var 13 år, ringde och smsade du med dina föräldrar var 15 minut för att de skulle ha kontroll vart du befann dig?

Håller delvis med dig att föräldrar idag borde hålla mer koll efter den massinvandring vi haft dock. Jag skulle nog inte låta min dotter gå ut om vi bodde i invandrartätt område.
Citera
2017-04-18, 18:39
  #52
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pedobear84
När du var 13 år, ringde och smsade du med dina föräldrar var 15 minut för att de skulle ha kontroll vart du befann dig?

Håller delvis med dig att föräldrar idag borde hålla mer koll efter den massinvandring vi haft dock. Jag skulle nog inte låta min dotter gå ut om vi bodde i invandrartätt område.

Det har ju trots allt med uppfostran att göra.
Att en 13-årig tjej upprepade gånger festat med en grupp män, det är ju ett bevis på att hon är helt utan föräldrars "positiva påverkan".....eller vad vi nu kan kalla uppfostran/överföring av sunda värderingar.
En 13 årig tjej med intresserade föräldrar som är måna om sin dotter, hamnar inte hemma hos en grupp män där hon berusar sig - så enkelt tycker jag att det är.

Det handlar inte om att tjejen måste sms:a sina föräldrar varje kvart, det handlar om att erhålla en guidning från vuxenvärlden som gör att flickan undviker uppenbara risker.

Ok, nu så är jag en man men då jag var en 13 årig telning så visste mina föräldrar vad jag pysslade med, vilka mina vänner är och vad vi planerade att göra. Det var ganska så naturligt med föräldrar som brydde sig.
Citera
2017-04-18, 18:48
  #53
Medlem
Fromlandss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SveaBunkern
Bild på Hossein: https://minfil.org/veG05db7b3/Hossein_Haydari.jpg
Personutredning (från Kriminalvården):

https://minfil.org/nbG358b8b3/Skelle..._Aktbil_30.pdf
Satan i gatan vilken kanonrekrytering konungariket Sverige har gjort där!
Citera
2017-04-18, 23:40
  #54
Medlem
I alla dessa inlandskommuner ses asylindustrin som arbetstillfällen som ska rädda orten.

Det är inte ovanligt att det finns flera olika boenden, ibland med olika asylbaroner bakom, på samma ort.

Befolkningen indoktrineras stenhårt att hålla sig i åsiktskorridoren, är man kritisk så tillrättavisas man stenhårt av dom andra i samhället som ser en chans att tjäna pengar på cirkusen.

Och det är många som tjänar pengar på cirkusen, allt ifrån dom som hyr ut eller säljer fastigheter till verksamheten (ofta kommunalt ägda fastigheter som har stått tomma länge, som tokrenoveras för kommunala pengar för att kunna hyras ut billigt) till alla hantverkare som tjänar pengar på att renovera, dom lokala handlarna, deras anställda, dom som jobbar deltid på vårdcentralerna som äntligen får en heltid, den lokala bilverkstan som får serva anläggningens bilar, folk som har gått arbetslösa länge och får jobb som vaktmästare eller personal på boendena, byns taxi som måste köpa en minibuss och anställa en chaufför till osv osv osv.

Alla dessa människor har familjer som också blir positiva till att cirkusen har kommit till byn (hey, en i familjen tjänar pengar på det här, det är ju bra)

Kritiserar man (öppet) det här så får man ovänner i samhället, och i ett sådant litet samhälle får det konsekvenser, ringer man taxi så kan man få vänta, ringer man en hantverkare så hamnar man sist på hans priolista, man får sämsta passet i älgjaktlaget, man har svårt att få en passande tid hos tandläkaren, osv osv.

Dessutom indoktrineras barnen på bygden att dom ska välkomna dessa nya "barn", bjuda in dom till innebandy och till och med högstadiediscon, även om alla vet att dessa skäggiga män är allt annat än ungdomar.

Den indoktrineringen sker både i skolor och hemma, i idrotsklubbar och överallt där dom kommer i kontakt med vuxna som tjänar pengar på det här

Den här trettonåriga flickan är helt enkelt bara ett acceptabelt offer för att bygden ska få fortsätta med asylindustrin, och hon är inte det enda offret, det finns flera, i varje samhälle som försöker tjäna pengar på det här, men det tystas ner så gott det går.

Andra offer som också tystas ner är dom som blir bestulna på ägodelar, dom som får sina barn indragna i droger och faktiskt vissa som blir av med ett jobb för att det råder "arbetsbrist" samtidigt som samma företag tar in dussintals nykomlingar som dom får fullt bidrag på och inte betalar en krona för.

Sen finns det ännu fler förlorare i den här historien och det är precis alla som betalar skatt i det här landet, för alla dom här människorna som tjänar pengar på det här får ju betalt med skattepengar.

Men just i det här specifika fallet så har vi en trettonårig flicka som offer, hennes familj kommer säkert att bli mera kritiska, kanske hennes lärare och hennes bekanta med, men det kommer inte att ändra något i stort.

Så här ser alla inlandskommuner i norrland ut.
__________________
Senast redigerad av Lurkarn 2017-04-18 kl. 23:45.
Citera
2017-04-19, 07:40
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Det har ju trots allt med uppfostran att göra.
Att en 13-årig tjej upprepade gånger festat med en grupp män, det är ju ett bevis på att hon är helt utan föräldrars "positiva påverkan".....eller vad vi nu kan kalla uppfostran/överföring av sunda värderingar.
En 13 årig tjej med intresserade föräldrar som är måna om sin dotter, hamnar inte hemma hos en grupp män där hon berusar sig - så enkelt tycker jag att det är.

Håller helt och hållet med.
Det är helt åt pipan och ett säkert recept för katastrof.
Rätas inte det här upp så skulle jag tro att hon om några år är narkoman.
Citera
2017-04-19, 08:05
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pedobear84
När du var 13 år, ringde och smsade du med dina föräldrar var 15 minut för att de skulle ha kontroll vart du befann dig?

Håller delvis med dig att föräldrar idag borde hålla mer koll efter den massinvandring vi haft dock. Jag skulle nog inte låta min dotter gå ut om vi bodde i invandrartätt område.

Min 13-åriga dotter gör det...
Citera
2017-05-10, 18:33
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Min 13-åriga dotter gör det...

Tror du ja.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback