Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-23, 12:11
  #1
Medlem
Hej

Är helt och hållet novis med bitcoins.
Köpte till mig bitcoins via BTCX Express igår och nu har det snart gått ett dygn utan att jag har fått dem. Har skrivit till deras support som skriver tillbaka att transaktionerna går extra långsamt nu.

Stämmer detta?
Citera
2016-11-23, 12:34
  #2
Medlem
Ja, det stämmer att det ligger väldigt många transaktioner och väntar på att komma med i ett block för tillfället. Jag har aldrig hört talas om BTC Express men de borde kunna visa dig ett transaktions-ID som du kan kolla upp på en blockutforskare typ blockchain.info. Om de har skickat bitcoin till dig borde du även se transaktionen som obekräftad i din plånbok.
Fulla block kommer att bli allt vanligare eftersom blockstorleksbegränsningen är på tragiskt låga 1 MB. Stöd projekt som Bitcoin Unlimited om du tycker att begränsningen borde höjas.
Citera
2016-11-23, 14:14
  #3
Medlem
Tripportreats avatar
Jag har köpt bitcoin via btcx, utifrån min erfarenhet så är de pålitliga.

//Tripportreat
Citera
2016-11-24, 16:50
  #4
Medlem
Köpt av Btcx förut dom är pålitliga och brukar skicka coinsen inom 10 min, men dom har svin hög valuta och de agerar endast mellanhand så för billigare pris köp av t.ex Kraken. Och om du nu skulle använda coinsen för olagliga syften skulle jag rekommendera att köpa av någon utländsk sida ´kraken´ eftersom Btcx måste lämna ut information till myndigheterna om de begär det.
Citera
2016-11-26, 12:53
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TDKii
Ja, det stämmer att det ligger väldigt många transaktioner och väntar på att komma med i ett block för tillfället. Jag har aldrig hört talas om BTC Express men de borde kunna visa dig ett transaktions-ID som du kan kolla upp på en blockutforskare typ blockchain.info. Om de har skickat bitcoin till dig borde du även se transaktionen som obekräftad i din plånbok.
Fulla block kommer att bli allt vanligare eftersom blockstorleksbegränsningen är på tragiskt låga 1 MB. Stöd projekt som Bitcoin Unlimited om du tycker att begränsningen borde höjas.

Tack för info.

Nu har det gått 4 dagar och inga bitcoins i min plånbok än.
Men jag har kollat på blockchain.info, men ärligt talat förstår jag inte 1/10 av det som står där.
I min plånbok står det varken bu eller bä. Det är Bitcoin Core som jag använt mig utav.
Får erkänna att jag varit väldigt naiv och opåläst innan jag gav mig in på detta...
Citera
2016-11-27, 13:13
  #6
Avstängd
JohnFKennedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShiningStardust
Hej

Är helt och hållet novis med bitcoins.
Köpte till mig bitcoins via BTCX Express igår och nu har det snart gått ett dygn utan att jag har fått dem. Har skrivit till deras support som skriver tillbaka att transaktionerna går extra långsamt nu.

Stämmer detta?

Tycker att detta låter svinkonstigt. Förvisso kan vissa transaktioner ta några timmar men att det ska behöva ta en hel dag låter väldigt konstigt. Jag tycker att du borde maila dom och tjata.
Citera
2016-11-27, 13:32
  #7
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShiningStardust
Tack för info.

Nu har det gått 4 dagar och inga bitcoins i min plånbok än.
Men jag har kollat på blockchain.info, men ärligt talat förstår jag inte 1/10 av det som står där.
I min plånbok står det varken bu eller bä. Det är Bitcoin Core som jag använt mig utav.
Får erkänna att jag varit väldigt naiv och opåläst innan jag gav mig in på detta...

Mempool har återhämtat sig nu, så då har din transaktion gått igenom TS?
Citera
2016-11-30, 14:01
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Mempool har återhämtat sig nu, så då har din transaktion gått igenom TS?


Nej, mina bitcoins har inte nått min plånbok/wallet.

Efter support har jag förstått att de verkligen HAR skickats till min adress.
Men jag har valt fel plånbok... Bitcoin Core.
Det förstår jag efter googlande och efter jag tittat här på Flashback.

I ett forum skriver man så här om Bitcoin Core:

"...The full Bitcoin blockchain is up to 90+ GB as of October 2016.
Running a full node could take up to a week or longer to sync on a quad-core computer with fast Internet connection and SSD. If you have an older computer, it may never sync because the files seem to get corrupted often after a week or two of trying.

Users who simply want to try out bitcoin should not use Bitcoin Core, but rather start with a fast, lightweight client like:

Electrum
Multibit
Or just use it on a mobile device, eg:

Mycelium - Android
Schildbach Bitcoin Wallet - Android
Breadwallet - iOS
Bitcoin Core is not recommended as a wallet....//..."


Så, plånkan synkar inte. Datorn jag dumt nog valde att installera Bitcoin Core på är inte heller pur-ung.

Nu vet jag inte hur jag ska flytta över mina bitcoins till nån annan plånbok.

Någon som har en idé?
Citera
2016-11-30, 14:16
  #9
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShiningStardust
Någon som har en idé?

Flytta över plånboken till en annan klient. Först måste du exportera den privata nyckeln från Bitcoin Core ("dumpprivkey <din address>" i konsolen). Sedan importerar du den i den nya klienten. Multibit tror jag kan importera nycklar.
Citera
2016-12-30, 03:57
  #10
Medlem
Förutom att de är ganska dyra, har jag aldrig haft några som helst problem med btcx. Helvete vad folk överdriver!
Citera
2018-04-20, 18:45
  #11
Medlem
Jag har köpt och även skickat bitcoin från min Coinbase wallet till min wallet hos btcx, aldrig varit något problem. De tog höga avgifter förut men det gör alla idag. Btcx är grymt då du kan(iaf kunde) betala med swish och få Btc i utbyte! Grymt smidigt.

Jag har för mig att de inte längre har en intern ”wallet” utan de skickar ut de Btc du köper från dom till din önskade wallet adress.

Dom är 100% pålitliga enligt mig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback