Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-13, 16:38
  #73
Medlem
GAMLE SVARTENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfa96
Som gammal IT-räv är jag störd av denne man som med mediokra kunskaper personifierade IT-bubblan. Just Bubbla är hans varumärke. Konkat ett par bolag, dragit iväg med investerarnas pengar. Blåst upp sig i div uppdrag av regeringarna!!! Hur i h-e han och Stjäl vån Hålsten (samma records) kunnat sitta som sakkunniga på regeringars uppdrag är väl ett bevis så gott som något att politiker har noll koll.

Sammanfattning: Låg IT-Kompetens, förmåga att slå blå dunster i ögonen, tjuv, uppblåst ego!

Låter som en beskrivning på den genomsnittsliga IT-entreprenören!
Citera
2010-02-13, 17:16
  #74
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chamoniard
Att han inte utan vidare accepterar tomtar och troll talar väl för ett rationellt tänkande och en sund skepsis och inte inskränkthet.

Sund skepsis?

Jag tror att jag ska ta och uppfinna hjulet, jag tror mig nämligen kunna bevisa att det rullar!
Citera
2010-02-13, 17:40
  #75
Medlem
Dharmabums avatar
"Sturmark har faktiskt gjort en mycket bra sak. Han har som ordförande för den förnämliga föreningen Humanisterna aktivt verkat för sekularisering av Sverige"

Min mening om den saken är att Sturmark företräder en religionskritik som för utvecklingen bakåt genom ökad polarisering och låg nivå. Den banala och dyra tapetseringen av stockholms tunnelbana i "gud finns nog inte" - kampanjen är ett av flera lågvattenmärken. Tacka vet jag Hedenius.

Jag kommer glatt att notera all smuts i byken som dyker upp i den här tråden.
Citera
2013-08-03, 10:14
  #76
Medlem
Dongelidongs avatar
Vad håller denne fjant på med nuförtiden?

Ett av bevisen på att Sverige alltmer är ett andra klassens land är att denne pompösa, okunniga pajas fått så mycket utrymme i media under årens lopp.
Citera
2013-08-03, 15:27
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dharmabum
"Sturmark har faktiskt gjort en mycket bra sak. Han har som ordförande för den förnämliga föreningen Humanisterna aktivt verkat för sekularisering av Sverige"

Min mening om den saken är att Sturmark företräder en religionskritik som för utvecklingen bakåt genom ökad polarisering och låg nivå. Den banala och dyra tapetseringen av stockholms tunnelbana i "gud finns nog inte" - kampanjen är ett av flera lågvattenmärken. Tacka vet jag Hedenius.

Jag kommer glatt att notera all smuts i byken som dyker upp i den här tråden.

Jag känner faktiskt inte att en sekularisering är vad humanisterna primärt skall syssla med utan snarare främjandet av intellektuellt och humanistiskt tänkande i en alltför kommersiell och vinstdriven värld där inga andra värden som dessutom kanske bygger på eftertänksamhet och därmed skepsis mot kortsiktighet skall ges utrymme. Där har Sturmark ett utmärkt ämne att slå sig på? Varför gör han inte det? Nej för att han är den förste som skulle kritiseras för att ha utnyttjat andra genom just kortsiktighet och egoism i och med ägandet i Cell som han visste inte hade något att komma med. Istället för att varna andra som hade varit det humanistiska som han kunnat göra valde han istället att hålla tyst och sälja och tjäna på att andra ännu inte visste. Han kan alltså inte driva den debatt som är den allra viktigaste för humanismen eftersom han är den första att dra på sig moteld med sitt förflutna allmänt känt.

Istället ger han sig på den för humanismens värden ganska perifera frågan om republik kontra monarki och sekularisering istället. Varför jo för då vet han samtidigt att han får uppmärksamhet. Sturmark söker sig automatiskt som den oppurtunist han är till de ämnen som innebär att han själv får störst uppmärksamhet. Han är inte med såsom han borde vara, i egenskap av ordförande för humanisterna och driver frågor upp på dagordningen och aktualiserar och lanserar tankar som han borde för att humanismens grundtankar ska få större utrymme och uppmärksamhet. Nej då. Det är för mycket slitjobb och ger ingen omedelbar gratfikation i form av uppmärksamhet från början.

Han är bara ute efter billig uppmärksamhet. Det är allt. En hal och opålitlig lismare som slingrar sig och egentligen inte tillför något annat än att likt en parasit suga i sig av det som andra arbetat upp. Fy fan.

Frågan är hur han såg till att bli ordförande i den föreningen och vilka som röstade in honom som ordförande. Fy fan för falska människor kidnappar ändamål som språngbräda för sig själva, som aldrig står för något, aldrig skapar något utan bara slingrar sig och skyller ifrån sig på andra.
__________________
Senast redigerad av Levillain 2013-08-03 kl. 15:33.
Citera
2013-08-03, 18:40
  #78
Medlem
ja, mannen är ett riktigt ollon*. när han har lagt ut texten mot nån stackars prälle så är ju till och med en övertygad ateist som jag beredd att döpa barnen. och att han har med sig abba-björn i sitt korståg gör ju att man tänker på alla de där amerikanska kändisarna som är med i scientologerna för att de har alldeles för lite i huvudet, för mycket pengar på banken, och tid att slänga bort.
precis som förra inläggsförfattaren skriver så finns det mycket bra humanisterna skulle kunna ägna sig åt men nu är det som att deras hela ansträngning går ut på att sparka på nån som ligger = kyrkan. det klär liksom inte den humanistiska tanken.

*ett hommage till alla feminister som klagar på att fitta har fått oförtjänt dålig klang.
Citera
2013-08-03, 21:37
  #79
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
ja, mannen är ett riktigt ollon*. när han har lagt ut texten mot nån stackars prälle så är ju till och med en övertygad ateist som jag beredd att döpa barnen. och att han har med sig abba-björn i sitt korståg gör ju att man tänker på alla de där amerikanska kändisarna som är med i scientologerna för att de har alldeles för lite i huvudet, för mycket pengar på banken, och tid att slänga bort.

*ett hommage till alla feminister som klagar på att fitta har fått oförtjänt dålig klang.

Intressant att det finns en opposition från flera håll mot denna charlatan. Att han har med förre världsartisten och fyllebjörnen Ulfveus stärker inte hans kort.

Finns det nån vettig icke troende som vill ha med Sturmark att göra?
Citera
2015-02-02, 21:33
  #80
Medlem
Mullrets avatar
På svt2 nyheterna just nu. En redig pajas. Med dialekt som en äkta korvryttare. Blir man per automatik så flamsig av ring i örat och uppblåst ego?. Man hånler...
__________________
Senast redigerad av Mullret 2015-02-02 kl. 21:35.
Citera
2017-07-03, 17:07
  #81
Medlem
Torpedullas avatar
Nu har han även nästlat in sig i kungahuset....riktigt sjuk jävel som även lyckats lura till sig Stockholms gamla fina Observatorium från 1753. Verkar ha finfina kontakter högt upp i hierarkierna. Nysta gärna i detta.
Citera
2017-07-03, 23:25
  #82
Medlem
Bacchus94s avatar
Sturmark älskar gospelmusik. Misstänker att han är smygreligiös.
__________________
Senast redigerad av Bacchus94 2017-07-03 kl. 23:30.
Citera
2017-07-03, 23:27
  #83
Medlem
Bacchus94s avatar
Sturmark älskar gospelmusik. Misstänker att han är smygreligiös.
Citera
2017-07-04, 09:55
  #84
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
På svt2 nyheterna just nu. En redig pajas. Med dialekt som en äkta korvryttare. Blir man per automatik så flamsig av ring i örat och uppblåst ego?. Man hånler...

Anders Borg och Sturmark lirar nog i samma lag i just detta avseende.
http://humanisterna.se/nyheter/humanisternalive/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback