Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-22, 20:30
  #1
Medlem
MoneyBOTs avatar
Tjena,

Märkte för ett tag sedan att min c: disk plötsligt blivit fylld till bredden. Undersökte lite snabbt vad det kan vara och fann en okänd mapp vid namn fu som tar upp hela 15.6gb i root dir på C:.

Denna mapp verkar vara fylld diverse kopior på andra filer som finns på C:. Tex. C:\fu\Program files, C:\fu\program data, och Windows. Windows är den mapp som tar upp majoriteten av all plats och i denna verkar innehålla det mesta som c:\windows innehåller.

Har googlat runt och inte hittat någon om vad detta kan vara eller bero på. Är den säker att radera? Hur tar jag reda på ifall den är det?

tack för er tid

Mvh moneyBOT
Citera
2016-11-22, 21:03
  #2
Medlem
Klistergetens avatar
Låter ju lite mysko. Skulle kanske kunna vara några återställningsfiler men sådana brukar ju ofta ligga på en egen partition (om de kom med datorn). Har du något program som tar backuper? Vad har du för change date på filerna; verkar de gamla?

Du kan ju alltid testa att döpa om mappen, starta om datorn och se om saker och ting fortfarande verkar funka som det ska under några dagar, och om det gör det kanske det är säkert att radera det hela.

Vad vet jag och på egen risk osv... hoppas det löser sig.
Citera
2016-11-23, 02:03
  #3
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
fu hade jag tolkat som Fuck You om jag misstänkt att mappen placerats där av onda skäl.
Citera
2016-11-23, 10:28
  #4
Medlem
Du har inte använt dig av något backupprogram ?, som lagt backupen i den mappen.
Citera
2016-11-23, 12:10
  #5
Medlem
MoneyBOTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
fu hade jag tolkat som Fuck You om jag misstänkt att mappen placerats där av onda skäl.

Ja det var min första tanke med .

De inre mapparna är senast modifierade 11/2015, rootmappen är senaste modifierad 09/11/2016...

Använder inte något backupprogram så borde inte vara det.. Gör ett försök med att döpa om mappen så får vi se vad som händer!
Citera
2016-11-23, 12:20
  #6
Medlem
Kan "fu" stå för Facebook Uploader?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback