Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-11-22, 18:13
  #1
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23962592.ab

Vem kan den här snubben vara då? Han tycks knappast inte veta riktigt vad han håller på med. Hörde intervjurer i P1. Studio Ett, idag och patienterna var inte alls nöjda. De har fått punga ut med 10-tusentals kronor för misslyckade behandlingar. Han har jobbat - Jobbar? på praktikertjänst.

Har någon reda på vem han är? Vart jobbar han? Erfarenheter?
Citera
2016-11-22, 19:15
  #2
Medlem
Inget nytt, tandläkare och tandhygienister är de värsta bedragarna. Spelar ingen roll om det är Folktandvården eller Privat klinik. Sverige så klart.
Citera
2016-11-22, 21:17
  #3
Medlem
Inte konstigt att han inte visste vad han höll på med när han var full och hög på piller (snodde från kliniken) under arbetstid.

Ska ha slutat som tandläkare och lämnat in sin tandläkar-legitimation, bra gjort av honom!

Men att han fick hålla på så här i flera år fast han var anmäld flera gånger av olika patienter och myndigheter utan att dom agerade direkt, det är största gåtan!
Citera
2016-11-22, 22:33
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zase240
Inget nytt, tandläkare och tandhygienister är de värsta bedragarna. Spelar ingen roll om det är Folktandvården eller Privat klinik. Sverige så klart.

Utveckla gärna!
Citera
2016-11-22, 22:42
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Actinomycetemcomitans
Utveckla gärna!

har du aldrig träffat på oärliga tandläkare eller tandhygienister?

Kalla Fakta: Lurad av tandläkaren - TV4

https://www.youtube.com/watch?v=CYBwfWk7M7c

Jag var hos en tandhygienist förra vecka och sa hur det ligger det, hon sa det själv. "Folk bryr sig oftast inte när de betalar extra". Helt otroligt. Men jag sa också att detta är mellan oss. Jag var pushy som en våldtäcksman för att inte bli lurad, helt otroligt. Älskar den där extra "borsta tanden kurs 10sec" för extra kostnad. Den luras alla på, men inte jag.
Citera
2016-11-22, 23:03
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zase240
har du aldrig träffat på oärliga tandläkare eller tandhygienister?

Kalla Fakta: Lurad av tandläkaren - TV4

https://www.youtube.com/watch?v=CYBwfWk7M7c

Jag var hos en tandhygienist förra vecka och sa hur det ligger det, hon sa det själv. "Folk bryr sig oftast inte när de betalar extra". Helt otroligt. Men jag sa också att detta är mellan oss. Jag var pushy som en våldtäcksman för att inte bli lurad, helt otroligt. Älskar den där extra "borsta tanden kurs 10sec" för extra kostnad. Den luras alla på, men inte jag.

Finns oärliga rötägg inom alla yrken tyvärr. Däremot är Kalla Faktas "granskning" väldigt missvisande inom flera områden, rent usel journalistik på ett flertal plan. Skrattretande dålig. Det de borde granskat istället är försäkringskassans alla åtgärdskoder och all byråkrati som tandvårdsgivarna tvingas följa. Men det är inte lika intressant, och att hacka ner på läkare, tandläkare (sjukvård i stort egentligen) är dock väldigt tacksamt. Det säljer bra med reklamsnuttar.
Men nu kom jag OT, sorry.

Vad gäller ämnet är det helt otroligt hur han/hon kunnat arbeta berusad. Fanns det inte annan personal som märkte detta? Fanns det verkligen inte någon som kunde ta tag i det?
Citera
2016-11-22, 23:11
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Actinomycetemcomitans
Finns oärliga rötägg inom alla yrken tyvärr. Däremot är Kalla Faktas "granskning" väldigt missvisande inom flera områden, rent usel journalistik på ett flertal plan. Skrattretande dålig. Det de borde granskat istället är försäkringskassans alla åtgärdskoder och all byråkrati som tandvårdsgivarna tvingas följa. Men det är inte lika intressant, och att hacka ner på läkare, tandläkare (sjukvård i stort egentligen) är dock väldigt tacksamt. Det säljer bra med reklamsnuttar.
Men nu kom jag OT, sorry.

Vad gäller ämnet är det helt otroligt hur han/hon kunnat arbeta berusad. Fanns det inte annan personal som märkte detta? Fanns det verkligen inte någon som kunde ta tag i det?

Du får förklara, hur ljuger kalla fakta? Tandläkare och tandhygienister tar extra betalt för något som inte behövs. Min vän var hos en tandläkare och han betalade för en massa hål som inte fanns, hur fan ljuger försäkringskassan?

Du stör dig för att du är antingen en skojare själv, skitsnackare!
Citera
2016-11-23, 07:13
  #8
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zase240
har du aldrig träffat på oärliga tandläkare eller tandhygienister?

Kalla Fakta: Lurad av tandläkaren - TV4

https://www.youtube.com/watch?v=CYBwfWk7M7c

Jag var hos en tandhygienist förra vecka och sa hur det ligger det, hon sa det själv. "Folk bryr sig oftast inte när de betalar extra". Helt otroligt. Men jag sa också att detta är mellan oss. Jag var pushy som en våldtäcksman för att inte bli lurad, helt otroligt. Älskar den där extra "borsta tanden kurs 10sec" för extra kostnad. Den luras alla på, men inte jag.

Undrar om den genomgången är lagligt ta betalt för ? Kunden får en föreläsning på 10 sekunder utan ha bett om det och ser bara räkningen efteråt. De tar väl en 300:- för en kort genomgång, helt i onödan imho. Ber alltid få slippa pladdret så man spar den pengen.
Citera
2016-11-23, 08:56
  #9
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Tandläkare är de nya hästhandlarna.

Finns många duktiga och seriösa tandläkare som tyvärr får sitt och sin yrkeskårs rykte smutskastat av dessa hästhandlare.

Var för 2-3 år sedan hos en tandläkare efter att min gamla gått i pension.

Efter undersökningen visar han röntgenbilderna och säger: -"Aj då, det här kommer bli dyrt. Du har fem hål som måste åtgärdas snarast".

Jag går då till en annan duktig tandläkare som tog bort mitt amalgam året innan.

Han säger då att jag har INTE ett enda hål.

Lita aldrig på tandläkare säger jag bara.
Citera
2016-11-23, 09:57
  #10
Medlem
Vore ju kul att få veta vem det är, tydligen var han ansluten till Praktikertjänst som har ett gäng ställen i Trollhättan. Tydligen har de dock Sveriges nöjdaste kunder http://www.praktikertjanst.se/Patienter/Tandvard/

Någon som kan veta vem av de tandläkare som är anslutna till Praktikertjänst det rör sig om?
Citera
2016-11-23, 11:41
  #11
Medlem
HeltCPs avatar
Fan att jag såg denna tråden! Blev så jävla lurad förra gången jag va hos tandläkaren för några månader sen!

Skulle bara gjort en vanlig undersökning men sen mitt i allt så sa hon att hon skulle ta bort tandsten, okej tänkte jag för det ingick 10 minuters behandling i priset. Tro fan att när jag kommer ut och ska betala så kostade det 500 kr! Jävla fasoner! Svensk som jag är knöt jag näven i fickan bara och lovade mig själv att aldrig gå dit igen! Dom hävdade även att jag hade ett hål men det skall jag dubbelkolla efter denna tråden.

Detta var hos folktandvården i Skåne.
Citera
2016-11-23, 12:13
  #12
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Företagsskvaller
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback