Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-22, 17:45
  #1
Medlem
Jag gillar windows 7 mer och ska byta till den från 10:an. Men finns det någon annan fördel med Windows 10 som inte 7 har? tex att windows 10 är snabbare, bättre för spel osv eller hur ser det ut?
Citera
2016-11-22, 18:13
  #2
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Programvara: Windows
/Moderator
Citera
2016-11-22, 18:16
  #3
Medlem
Jag personligen har aldrig haft ett endaste problem sen jag uppgraderade till w10. Jag är så van med det nu att jag skulle hellre gå tillbaka till hällristningar än w7.

Jag bör tillägga att jag har högre iq än skostorlek. Visst, det finns mycket skit med w10 (även med andra OS) Formatera, installera, och spendera en pisskvart på att avinstallera/stänga av all skit som följer med. Knappast svårt.

Efter det är det bara att tuta och köra.
Citera
2016-11-23, 01:01
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lustighet
Jag gillar windows 7 mer och ska byta till den från 10:an. Men finns det någon annan fördel med Windows 10 som inte 7 har? tex att windows 10 är snabbare, bättre för spel osv eller hur ser det ut?
Fördelar Win10 (exempel):
  • Det är bättre/smartare på att utnyttja UEFI+GPT i din dator.
  • Det är effektivare på hur RAM används/återlämnas.
  • Det är MYCKET bättre på tcp/ip (och därmed internet).

Nackdel:
Då Win10 är effektivare på strömsparfunktioner, så "avslöjar" det också buggiga drivrutiner från hårdvaruleverantörer oftare an Win7.
När då din hårdvara blivit "kommersiellt ointressant" för hårdvaruleverantören, så kan det bli trist om de aldrig levererar rättelser(uppdateringar).
Citera
2016-11-24, 16:22
  #5
Medlem
WhaleMales avatar
Går det att köra alla gamla spel på w10? Om inte skulle det kunna vara ett minus.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback