Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-16, 19:30
  #133
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Det är möjligt. Det märkliga är att Selimovic påstås att mobbat anställda också på departementet.
Lite märkligt är det också att Selimovic länge arbetat i teatervärlden. Som extremt högpresterande borde han väl inte ha sökt sig till den konstnärliga sektorn? Hela historien är ytterst märklig

Kanske är det bäst för Selimovic att han lämnar Sverige för gott. Han har ju rötterna på Balkan och han kanske skulle trivas som fisken i vattnet där.


Det är ju många serber som varit högpresterande och krävande (och som sen hamnat i domstol i Haag). Han kanske passar där.
Det andra kallar mobbing kallar han att ha höga krav och inte tolerera ursäkter.
SKÅL Jasenko!
Citera
2016-12-19, 15:50
  #134
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Jag har svårt att tro att Selimovic spelade in alla samtal under arbetsdagen. De samtal som hänvisas i artikeln verkar inte beröra några finansiella oklarheter. Men inspelningarna visar att Selimovic inte litade på sina anställda och förutsåg att han skulle anklagas för att ha sagt något han inte gjort. Han kände att han var i fiendeland. Varför?

Ja, det är här skon klämmer. Om Selimovics inspelningar ska ha någon som helst relevans, så ska de täcka alla samtal han haft med sina medarbetare, annars är de värdelösa. Det enda halmstrå han har är om man kan faställa att just dessa inspelningar med säkerhet är just dessa samtal som personalen hänvisar till, vilket verkar föga troligt, förutom för Zaremba.
Citera
2018-09-19, 10:21
  #135
Medlem
spoilers avatar
"Det var rätt av EU-parlamentet att ge Liberalernas EU-parlamentariker Jasenko Selimovic en prickning för trakasserier av sin egen personal.

Detta enligt ett beslut av tribunalen, EU-domstolens första instans."

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7046494
Citera
2023-12-22, 17:01
  #136
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
I min kristallkula ser jag början på en överklagarcirkus som kommer att pågå i åratal och kosta en och annan skattekrona. Jag har för mig att en italiensk parlamentariker som hade anklagats för något liknande höll på att överklaga i över fyra år. Selimovic slutar antagligen som en fullfjädrad rättshaverist i Europadomstolen i Strasbourg om 5-10 år.

http://www.di.se/nyheter/selimovic-o...gar-eu-beslut/

Bump.

Rättshaverist eller inte men havererat har han. Där hade min kristallkula rätt.
Citera
2023-12-22, 21:43
  #137
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyven
Ganska troligt. Det är ju så det går till i Jugge-länderna.

Så går det även till i Ryssland, Filippinerna och ja, de flesta länder utanför "västvärlden".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback