Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-03, 17:31
  #601
Medlem
NoTruces avatar
Om AKB hade velat vinna något som helst förtroendekapital hade hon och M samarbetat med SD för länge sedan. Hon vet mycket väl att ju närmare valet vi kommer, desto mer kommer hon att föraktas när hon (för det är en fråga om när) tar Åkessons utsträckta hand. Det enda som räddar henne är Svenssons selektiva guldfiskminne och att politiskt fulspel i Sverige alltid (om det inte handlar om SD) har haft förvånansvärt kort halveringstid.
Citera
2017-04-03, 23:07
  #602
Medlem
Hultabultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Någon som minns vem moderatkvinnan var som för en tid sedan sa något i stil med att "invandringskritiker har andra partier att rösta på"?

Har du kanske någon länk till detta uttalande???
Citera
2017-04-04, 12:24
  #603
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Nej, du använder vaga begrepp som du inte ens förstår själv vad de ska innebära.
"Ett rikt land" saknar betydelse.
Blev Schweiz rikare när folk deponerade sitt sparande där för förvaltning. Enligt din förvirrade föreställning så lär det vara så.

För att slippa sådant svammel så håller man sig till överenskomna begrepp. Och man blandar inte ihop omsättning med tillgångar.


Med "goddag yxskaft" menas att någon inte förstått innebörden och skriver något helt ovidkommande.

Så från om med nu kanske du förstår det.

Nej, då läste du inte vad jag skrev.
Jag har ingen egen beräkning. Jag använder mig av vad staterna själva mäter och levererar. Och som jag refererade till ovan.
Och det lär FN också göra. Bara att den som knåpade ihop sidan hade nominella värden. Något man nästan aldrig använder, då de innehåller inflation.

Och det är reala ändringar som är intressanta.
Det borde ha framkommit av det jag skrev.

------------------
Tänk om ni kunde spendera bara lite av kraften ni lägger på personangrepp på fakta och rationalitet i ställer.
Nej du använde vad som passade vad du ville ha sagt, o den stämmer INTE. PUNKT
Citera
2017-04-09, 18:18
  #604
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Har du kanske någon länk till detta uttalande???

Nej, jag har inte lyckats hitta detta. Det kan möjligen ha varit Elisabeth Svantesson, men, som sagt, inget jag kan verifiera.
Citera
2017-04-09, 18:36
  #605
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Jag lär ligga i topp på Flashback vad gäller att hålla mig till hårda fakta och kausala resonemang
Tänk att man kan hitta signaturmaterial deluxe i nästan alla poster som skrivs av Alpha! Synd att jag redan har fullt där nere.

Om du lyfter blicken från dina tabeller och tittar på verkligheten, hur ser det ut då? Vad är det konkret i samhället som föranleder den fantastiska BNP-ökning du kan se i dina tabeller och i din kognitiva kausala process? Kan asylindustrin ha ett finger med i spelet? Eller är det rentav så att bidragen som asylanterna konsumerar upp lyfter BNP?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback