Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-22, 03:44
  #1
Medlem
Hej, hoppas detta är rätt tråd.

Var för ett tag sedan dum nog att låna ut ett av mina account för att boosta upp dens ranking. Boostern gjorde det men det visade sig att han fuskade. Det accet blev VAC bannat, vilket inte gör så mycket. MEN jag undrar 2 saker, efterom jag vet extremt lite om VAC bans etc.

1. Boostern spelade från Polen, så jag antar att han fuskade därifrån, eftersom jag personligen aldrig fuskat. MEN eftersom jag loggade in på MIN dator med ett bannat VAC konto, vågar jag logga in med ANDRA account på min dator? Eller kan typ Valve se "aha, på den IPn har vi en VAC bannad, vi bannar alla som loggar in där"? Är det risk att jag loggar in med mitt main konto på min dator? De kontona är inte på något sätt bundna till varandra, mer än att jag spelar från samma dator. Polacken fuskade som sagt i Polen.

2. Finns det en minimal risk att det inte var polacken, utan att det är MIN dator som har något slags virus som VAC reagerar på? Jag har aldrig installerat något fusk program eller fuskat in-game när jag spelat på något konto härifrån. Men kan det vara något virus som jag inte ens märker eller vet om att jag har själv som fått mitt konto VAC bannat. 99.99% polacken men jag kan inte mycket om grejen. Har scannat min dator utan att hitta tecken på virus, något som vet något om detta?


Svar uppskattas extremt mycket!
Citera
2016-11-22, 03:56
  #2
Medlem
1. Du kan logga in med ett annat acc på din dator då de inte IP-bannar.

2. Det var inte virus.
Citera
2016-11-22, 04:05
  #3
Medlem
Tack, är du helt 100% på det dock? Vill inte förolämpa din kunskap, nojjar bara mycket nu.

Har hört att det finns "third party software" som kan vara illa.

Är du säker att de inte IP trackar en? Jag har inga cheats installerade här, har aldrig haft det. Men har som sagt loggat in på ett VAC bannat konto på min dator :O

Vågar inte skicka mail till Valve och fråga, de har nolltolerans och de kanske inte tror på att jag inte fuskat själv. De säger typ "even if you were hacked, the account get banned", så jag vill inte göra saken värre och dra in mig själv ytterligare.
Citera
2016-11-22, 08:29
  #4
Medlem
VincentLels avatar
Inga problem med att logga in på VAC-bannade konton på andra datorer. Köpte ett VAC-bannat konto för ca 6 månader sedan väldigt billigt och mina vanliga konton har det inte hänt något med.


2. Du skulle kunna logga in på kontot och kolla senaste matcherna som polacken spelade. Så kan du kolla hur mycket han fuskade.

Tror inte du har något virus
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback