Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-21, 16:52
  #1
Medlem
Hej, piercade bröstvårtan för ca 2 veckor sedan och läkningen har bra. Men huden är ojämn på ena sidan om staven. Är detta normalt? Och kommer det att försvinna? Har börjat att tvätta med havssaltlösning för att hjälpa läkningen lite. https://imgur.com/F1mJWCM
Citera
2016-11-21, 18:15
  #2
Medlem
Jag är inte rätt person att fråga, men du bör gå till en oberoende piercare och fråga om de stack rätt.
Citera
2016-12-01, 18:45
  #3
Medlem
chxl0rds avatar
ser ut som en början till en keliodbildning, vilken stad gjorde du piercingen i?
Citera
2016-12-01, 19:05
  #4
Medlem
Lite ärrvävnad eller svullnad på yttersidan kanske, ev lite off men inget o bråka om egentligen. Brukar va svårt på killar överlag då vi inte har så jäkla mkt vårta o sticka i så man får sätta den lite bakom vilket det ser ut som här och då kan det vara rätt tricky att få helt jämt eftersom den kan röra sig lite under läkning också.

Ser okej ut helt enkelt i mina ögon.
Citera
2016-12-05, 23:00
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av damnisuck
Är detta normalt?

Ja. Sådär såg min tutte också ut, och gör det fortfarande i viss mån. Lär av mina misstag och ge fan i att pilla. Jag for och klämde och pillade och justerade och grejade och det blir enbart värre. Det där är bara vanlig svullnad, och det kommer gå ner om du fortsätter sköta piercingen. Det kan kännas som det rimliga vore att skjuta ut staven fram och tillbaka för att komma åt att rengöra ordentligt vid ingångshålen. Ge fan i det också. Kroppen sköter läkeprocessen alldeles utmärkt själv, och genom att peta den fram och tillbaka drygar man bara ut läkningen. Skölj med koksaltlösning innan du studsar in i duschen och se till att spola av saltresterna så sköter kroppen resten.

Var uppmärksam på om du är där och pillar utanpå kläderna också - det är lätt hänt. Som skräckexempel kan jag berätta att min tutte var så förbannat infekterad på försommaren att det gjorde ont att ha kläder på sig. Tog ut piercingen och en ansenlig mängd kladdigt var och blod bokstavligt talat sprutade ut. Tvättade bröstvårtan och piercingen med alsolsprit, stoppade tillbaka, sköljde med varm koksaltlösning och skötte den ordentligt enligt konstens alla regler. I dag har jag inga besvär och ingen ärrvävnad och tvättar den inte mer än resten av kroppen. Du kan vara lugn.
Citera
2016-12-06, 12:18
  #6
Medlem
MisterToms avatar
Kan inte se bilden, men låter som ärrbildning. Om det är så så kan det lägga sig något när ärret mognar, men brukar inte försvinna helt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback