Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-12, 10:38
  #385
Medlem
Brodermordets avatar
Piller-Jimmie bedriver just nu Sveriges mest effektiva antifascistiska arbete genom att vara trött, osynlig och (som en effekt av det föregående) allt mer irrelevant. Aldrig tidigare har begreppet högerspöke förkroppsligats så väl som i Åkessons likbleka uppenbarelse. Om ni borde behålla honom? Självklart.
Citera
2018-02-12, 14:16
  #386
Medlem
vanarts avatar
Problemet är egentigen inte Jimmie Åkesson utan Mattias Karlsson. Utan MK och hans svans skulle SD ha en klarare linje och förmodligen starkare stöd. Just nu när moderaterna gjort som man brukar de senaste åren dvs stulit ett annat partis retorik och plats på den politiska skalan så har egentligen SD inget existensberättigande längre. Moderaterna uttrycker i vissa frågor t o m "hårdare tag" än SD även om de högst troligast inte menar en enda bokstav av detta för är det något man lärt sig så är det att moderaterna är lögnare och bedragare.
Citera
2018-03-20, 02:47
  #387
Medlem
Pitschkas avatar
Öppen fråga till Jimmie Åkesson!

NU tycker Jimmie att det är dags att steppa upp?
Med ett jävla halvår kvar?

Var fan har den jävla lantisen varit de sista två åren?

Utbrändhet via spelmissbruk?

DET ÄR JU FÖR I HELVETE ETT SKÄMT.

En sån kille skulle blivit uppäten levande, även av oss rikssvenska SD-partimedlemmar i
Stockholms södra blatteförorter (benämnda No-go-zoner av dem som inte vågar åka dit), vare sig om det handlar om att göra det via 790:s nattbuss eller Linje 13 dagtid.

Genom att hålla käft de senaste två åren samt tycka synd om sig själv, istället för att sopa in ett gäng öppna mål på de utvecklingsstörda lättsopade politiska meningsmotståndarna har han splittrat opinionen.

Jag vågar nästan lova att Jimmie, solo, aldrig kommer förstå varför han får huvudet sönderhoppat på grund av han är är "Svensk", som skeende. Det verkar inte på killen.

Han hade kommer aldrig som person fatta på grund av att han lätt hade kunnat komma undan en sådan situation genom att fejka en östeuropeisk dialekt samt verka trovärdig via sina bruna ögon och dito hår.

Jimmie har aldrig behövt lära sig streetsmarthet i Sölvesborg...

Fast, något säger mig att Jimmie, trots att han är yngre än mig, aldrig har behövt ställas inför den problematiken?

Du, Jimmie, det funkar liksom inte att:

1: Vara ihop med ett sådant jävla pundhuvud till bimbolantisbrud som du dessutom gifte dig med.
Jag hade lätt gjort det också, gillar det typen av lolla, men snälla, knulla dem, det är helt ok, men gift dig för i helvete inte med en sådant, samt, vid gud, presentera dem inte som vare sig ditt marriage-material eller som något som man presenterar på en Nobelfest.

2. Ha ett spelberoende, om du ska vara trovärdig. Ge fan i det.
Pinsam Gävlestil.
Fetma funkar, om du nu måste.

Till ditt försvar skall sägas att den fete inte drog sig för att vare sig att sno chokladägg och trycka in dem i truten, samt inte ta livet av sig trots dennes officiella lumparfoto, MEN, don´t walk that line.

3. Prata om en journalisträdd jävla katt som husdjur?

Gissar att det var något du fick på köpet med bruden?
Du, till och med en sådan massmedial katastrof som Nixon hajade av att använda sig av en
hund i propagandasyfte.

En katt i kombination av ett i boende Sölvesborg som stadsministerkandidat?

Get your shit together, nigger!
Citera
2018-03-20, 03:07
  #388
Medlem
Scarlettstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
NU tycker Jimmie att det är dags att steppa upp?
Med ett jävla halvår kvar?

Var fan har den jävla lantisen varit de sista två åren?

Utbrändhet via spelmissbruk?

DET ÄR JU FÖR I HELVETE ETT SKÄMT.

En sån kille skulle blivit uppäten levande, även av oss rikssvenska SD-partimedlemmar i
Stockholms södra blatteförorter (benämnda No-go-zoner av dem som inte vågar åka dit), vare sig om det handlar om att göra det via 790:s nattbuss eller Linje 13 dagtid.

Genom att hålla käft de senaste två åren samt tycka synd om sig själv, istället för att sopa in ett gäng öppna mål på de utvecklingsstörda lättsopade politiska meningsmotståndarna har han splittrat opinionen.

Jag vågar nästan lova att Jimmie, solo, aldrig kommer förstå varför han får huvudet sönderhoppat på grund av han är är "Svensk", som skeende. Det verkar inte på killen.

Han hade kommer aldrig som person fatta på grund av att han lätt hade kunnat komma undan en sådan situation genom att fejka en östeuropeisk dialekt samt verka trovärdig via sina bruna ögon och dito hår.

Jimmie har aldrig behövt lära sig streetsmarthet i Sölvesborg...

Fast, något säger mig att Jimmie, trots att han är yngre än mig, aldrig har behövt ställas inför den problematiken?

Du, Jimmie, det funkar liksom inte att:

1: Vara ihop med ett sådant jävla pundhuvud till bimbolantisbrud som du dessutom gifte dig med.
Jag hade lätt gjort det också, gillar det typen av lolla, men snälla, knulla dem, det är helt ok, men gift dig för i helvete inte med en sådant, samt, vid gud, presentera dem inte som vare sig ditt marriage-material eller som något som man presenterar på en Nobelfest.

2. Ha ett spelberoende, om du ska vara trovärdig. Ge fan i det.
Pinsam Gävlestil.
Fetma funkar, om du nu måste.

Till ditt försvar skall sägas att den fete inte drog sig för att vare sig att sno chokladägg och trycka in dem i truten, samt inte ta livet av sig trots dennes officiella lumparfoto, MEN, don´t walk that line.

3. Prata om en journalisträdd jävla katt som husdjur?

Gissar att det var något du fick på köpet med bruden?
Du, till och med en sådan massmedial katastrof som Nixon hajade av att använda sig av en
hund i propagandasyfte.

En katt i kombination av ett i boende Sölvesborg som stadsministerkandidat?

Get your shit together, nigger!

Va fan är det för skit du skriver, hoppas att dom tar bort den här tråden omedelbart. Ge fan i att attackera hans fru.

Åkesson är en intelligent kille, att han brände ut sig är inget som du ska sitta och håna honom för. Han gjorde ett klokt beslut och vilade upp sig en tid för det är det enda som kan bota en utbrändhet. Det vore rent livsfarligt för honom att inte lyssna på sin kropps signaler.

Du kanske borde ta och läsa på om utbrändhet innan du kastar ur dig den här verbala spyan som du har gjort i det här inlägget.
Hade Åkesson inte vilat upp sig ett tag så hade han förmodligen aldrig kunnat återkomma till något jobb överhuvudtaget eller inte ens ett fungerande liv. Många dör till och med av stress och utbrändhet men det är inte något som du ens har reflekterat över.

Åkesson kom tillbaka och har vid varje debatt och framträdande agerat kraftfullt, smart och slagkraftigt. Så din sågning är helt orättvis.

Du måste vara ett troll.
Citera
2018-03-20, 03:19
  #389
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Blah blah blah...
Get your shit together, nigger!

Får du betalt för att skriva detta eller har du tappat hjärnan?
Citera
2018-03-20, 03:21
  #390
Medlem
sebastian66s avatar
Alltså ok jag erkänner jag är inget Åkessonfan direkt.
Men det du skriver är ju ganska ur banan vet du ens vad du sysslat med??
Åkesson uppnår inte dom siffrorna han har gjort bara för att han ska var som du påpekar.
Sen att du hoppar på hans fru är ganska under all kritik.
Är du arg har du blivit utslängd från partiet??
Går du på droger eller äter tabletter stoppa dt direkt tack
Citera
2018-03-20, 04:02
  #391
Medlem
Pitschkas avatar
[quote=Scarlettstorm|63552333]Va fan är det för skit du skriver, hoppas att dom tar bort den här tråden omedelbart. Ge fan i att attackera hans fru.

Åkesson är en intelligent kille, att han brände ut sig är inget som du ska sitta och håna honom för. Han gjorde ett klokt beslut och vilade upp sig en tid för det är det enda som kan bota en utbrändhet. Det vore rent livsfarligt för honom att inte lyssna på sin kropps signaler.

Du kanske borde ta och läsa på om utbrändhet innan du kastar ur dig den här verbala spyan som du har gjort i det här inlägget.
Hade Åkesson inte vilat upp sig ett tag så hade han förmodligen aldrig kunnat återkomma till något jobb överhuvudtaget eller inte ens ett fungerande liv. Många dör till och med av stress och utbrändhet men det är inte något som du ens har reflekterat över.

Åkesson kom tillbaka och har vid varje debatt och framträdande agerat kraftfullt, smart och slagkraftigt. Så din sågning är helt orättvis.

Nej.

Jag är inget troll.

Du kan kolla min posthistorik här på Flashback, i valfri tråd eller inlägg.
Bara att söka på mitt nick.

Dessutom är jag sedan länge partimedlem i SD.

Däremot: jag tycker att det är helt fel att "sjukskriva" sig med lön överhuvudtaget som "utbränd", jag kan väl fatta att en sådan situation kan uppstå, men då hade jag väl för fan tagit med mig både fru och katt (Nu, däremot, ljuger jag) till Kambodja och chillat i tre månader (inte ett halvår) på en lyxig avskärmad "hälsoresort".

Jag gjorde det själv när jag behövde ett break.

Jag håller med dig om att Åkesson (minus spelmissbruket) är en hyfsat intelligent kille,
annars hade jag, som sagt, inte röstat på partiet som han förespråkar.

Jag fattar väl för i helvete vad utbrändhet innebär, men om du frågar valfri Svensk småföretagare, inklusive mig, vad det innebär så kommer svaret bli konkurs, inte comeback efter att ha softat i ett jävla skattebetalt halvår när det är valår.

Tycker du på fullt allvar att slutbruden Louise Erixon, som inte kunde fixa ett eget anständigt jobb utan Jimmies hjälp är representativ som stadsministerfru?

Ja.
Jag begär mycket mer av mina SD-kandidater inklusive Jimmie än någon annan Svensk ledare innan.

Jag vill ha dem flawless utåt, hur dem sedan beter sig internt skiter jag, och det Svenska folket i.

Jag accepterar bara inga jävla lantisfasoner som officiella Niklas Skoog-tänder, spelmissbruk eller lönnfetma på vår kommande stadsminister. CP-dialekten och blatteutseendet har jag accepterat att jag får leva med.
__________________
Senast redigerad av Pitschka 2018-03-20 kl. 04:20.
Citera
2018-03-20, 06:17
  #392
Medlem
cacas avatar
Jimmie har väl suttit två mandatperioder nu och tryggheten med livslång politikerpension hägrar, så varför ska han engagera sig eller steppa upp? Låter bara jobbigt!
Citera
2018-03-20, 06:45
  #393
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caca
Jimmie har väl suttit två mandatperioder nu och tryggheten med livslång politikerpension hägrar, så varför ska han engagera sig eller steppa upp? Låter bara jobbigt!

Det tråkiga är ju att du förmodligen har helt rätt!
Citera
2018-03-20, 08:04
  #394
Medlem
MrTruckers avatar
Haha okej?! 😂😂😂

Sååå..... vad var "den öppna frågan till Jimmie Åkesson"? 🤔

Förövrigt förstår man rätt enkelt att han blev utbränd. Tänk dig gå till jobbet och bli påhoppad, attackerad och hatad vareviga dag av dina sk. Kollegor. I detta fall de andra partiernas riksdagsledamöter.

När dagen är slut på jobbet läser han hatmedias drev om sig själv var och varannan löpsedel.

Han har gjort det jävligt bra som återkommit och SD hade inte vuxit i närheten av den tillväxt de haft om det inte vore för honom.
Citera
2018-03-20, 08:09
  #395
Medlem
vilket jävla inlägg ... är inte medlem i SD som du gör sak av att du är. men med såna medlemmar som du behöver SD inte några fiender. De värsta verkar finnas i de egna leden.
Citera
2018-03-20, 08:22
  #396
Medlem
Flammarions avatar
Sannolikt en avhoppare som bytt till "Alternativ för Sverige".

Är det bara jag som märkt av en våg av "SD:are" som smutskastar Jimmie här?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback