Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-21, 02:43
  #1
Medlem
Helgedenfetes avatar
Jag har i flera år kört med en Seagate Dockstar som NAS, med många inkopplade USB-anslutna hårddiskar via en hub men nu krånglar den och vill inte starta upp.

Nu är jag på jakt efter någon liknande enhet. Prestandan behöver inte vara särskilt hög, det är bara jag som kommer att använda den. Det ska gå att spela upp film från den bara.

Jag köpte en billig TV-box Androidenhet från dx, Jesurun A19 men för att kunna använda Samba (Till en Windator) måste den tydligen rootas och det har jag inte lyckats göra. Android är ett trevligt system och om det finns hyfsade enheter <1000kr som går att roota lätt och har några USB-portar så vore det utmärkt.

Jag vill helst inte använda en vanlig PCburk för det eftersom den drar betydligt mera effekt.
Någon form av plugdator kan vara intressant om den är förberedd för sådan uppgift. Jag vill helst ej behöva fixa alltför mycket med firmware/patcha/installera och konfiguration för att få igång det.
Speciellt inte då om den kör något operativsystem som det inte finns mycket dokumenterat om.

Vad för Androidenhet eller plugdator eller annan hårdvara rekommenderar ni?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback