Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2017-02-26, 19:31
  #73
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdsol
Inget och inget

Om man i den här tiden tror att Jorden är platt så kan man fundera över mycket annat som denna personen tror sig veta men är helt åt helvete. Skulle du tex vilja ha denna person på ett dagis och ta hand om ditt barn 8 timmar om dagen?

Det kan vara oroväckande om man tänker utanför banorna. Nu säger jag inte att denne person är en dålig människa men jag litar inte på omdömet.
Folk väljer sina intressen och vad de vill förkovra sig i.
Så länge det inte skadar någon annan får folk tro på precis vad de vill för mig.
Jag har ett antal urnördiga intressen som folk i allmänhet är fullkomligt ointresserade av och klarar sig utmärkt utan den kunskapen det är samma sak med astronomi, man klarar sig oftast utmärkt utan den minsta kunskapen i ämnet i dagens värld.

Man kan ju hävda att det borde ingå i allmänbildningen att kunna elementa men det kan man ju tycka att fourieranalys med borde vara, i slutändan är det ju bara subjektivt tyckande man ägnar sig åt i vilket fall. Så,,,
Citera
2017-02-26, 22:32
  #74
Medlem
GamlaSmaalands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Folk väljer sina intressen och vad de vill förkovra sig i.
Så länge det inte skadar någon annan får folk tro på precis vad de vill för mig.
Jag har ett antal urnördiga intressen som folk i allmänhet är fullkomligt ointresserade av och klarar sig utmärkt utan den kunskapen det är samma sak med astronomi, man klarar sig oftast utmärkt utan den minsta kunskapen i ämnet i dagens värld.

Man kan ju hävda att det borde ingå i allmänbildningen att kunna elementa men det kan man ju tycka att fourieranalys med borde vara, i slutändan är det ju bara subjektivt tyckande man ägnar sig åt i vilket fall. Så,,,
Bra tänkt. Bra sagt. Kan bara stödja.

Allmänbildning tycker jag om. Skulle å andra sidan kunna diskutera fourieranalys en halv kväll till ett glas vin.
Mest tråkigt är det väl med folk som inte kan acceptera andras intressen. Synd om dom som inte är intresserade av nåt.

Nu finns väl ingen som va da Vinci?
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback