Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-27, 19:55
  #121
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Deras senaste "aktion" är denna. Trump artikel från en svensk journalist som tror hon gör nytta härifrån.

http://imgur.com/a/BkrTC

http://imgur.com/a/IOZ7l

http://imgur.com/a/87cSC

Det är mest tvärtomleken så de personer "de" anser har fel åsikter blir nedtryckta så deras kommentarer inte syns, bästa hade varit att använda deras tag till allt så den blir värdelös. Det är inte lönt att diskutera med godhetsknarkare, de blir bara rabiata när de blir bemöta med fakta.

Men sätta press på och ifrågasätta dessa "jagärhär" personer skadar aldrig, låta dem komma i en debatt. De har ju lagt första kortet.


sexism ja. vad är det du stör dig så ofantligt på här?
Citera
2016-11-27, 20:03
  #122
Medlem
Hela den gruppen är ett bra exempel på slacktivism

https://sv.wikipedia.org/wiki/Slacktivism

Denna #Jagärhär trend kommer snart att dö ut då folk tröttnar och går vidare till nåt nytt.
Citera
2016-11-27, 20:04
  #123
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
sexism ja. vad är det du stör dig så ofantligt på här?

Jag stör mig inte ett skit, men du verkar störa dig på att gruppen är infiltrerad.
Citera
2016-11-27, 20:25
  #124
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Vad jag kan läsa handlar det om hat och elaka kommentarer överlag. Inget politiskt som ni vill få det till. lite flower power och det behövs väl i dagens sverige. se bara till flashback
Ja du har ju rätt till en åsikt Du också.
Politik i sig är ett tillvägagångsätt. Om du väljer att kalla det politik eller inte är inte mitt problem.
Jag ser hela samhället som politik på ett eller annat sätt.

Jag svarar på trådstartarens fråga vad jag tycker om Minas bloggande och tycker att det är en dålig repris endast.
En film som hakat upp sig ungefär ...
Samma tandagnisslan... folk har blivit så dumma( inte jag Mina)
Folk är rasister ( inte jag Mina)
Hennes blogg finns redan i miljoner kopior.
Hennes ord likaså.
Inget nytt under solen.
Kommer inte att leda till något. Det finns ju redan....
Det här tillvägagångssättet finns ju redan.
Tysta motståndet med rassepredikan.
Våra politiker gör det.
Medier gör det.

Det här kommer aldrig att fungera.
Det är politiken som måste förändras förstår du.
Politiker som måste bytas ut.
Det är inte Mina och 16000 människor som styr landet eller folket.
__________________
Senast redigerad av goran744 2016-11-27 kl. 20:33.
Citera
2016-11-27, 21:11
  #125
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Ja du har ju rätt till en åsikt Du också.
Politik i sig är ett tillvägagångsätt. Om du väljer att kalla det politik eller inte är inte mitt problem.
Jag ser hela samhället som politik på ett eller annat sätt.

Jag svarar på trådstartarens fråga vad jag tycker om Minas bloggande och tycker att det är en dålig repris endast.
En film som hakat upp sig ungefär ...
Samma tandagnisslan... folk har blivit så dumma( inte jag Mina)
Folk är rasister ( inte jag Mina)
Hennes blogg finns redan i miljoner kopior.
Hennes ord likaså.
Inget nytt under solen.
Kommer inte att leda till något. Det finns ju redan....
Det här tillvägagångssättet finns ju redan.
Tysta motståndet med rassepredikan.
Våra politiker gör det.
Medier gör det.

Det här kommer aldrig att fungera.
Det är politiken som måste förändras förstår du.
Politiker som måste bytas ut.
Det är inte Mina och 16000 människor som styr landet eller folket.

Men jag måste säga att senaste dagarnas kommentarfält på facebook har varit betydligt trevligare läsning än innan, när det sett ut som på Flashback, så visst gör det skillnad!
Citera
2016-11-27, 21:16
  #126
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Men jag måste säga att senaste dagarnas kommentarfält på facebook har varit betydligt trevligare läsning än innan, när det sett ut som på Flashback, så visst gör det skillnad!
Du tror inte att du tröttnar på det efter hand? I sina extremer är det två sidor av samma mynt. Den enas sidan dränker kommentarfälten med tendiösa otrevligheter medan den andra ägnar sig åt att spamma banala oneliners av godhet.

Jag tycker de trådar där #jagärhär är som mest aktiva blivit mer svårlästa, man måste tröska genom mer för att hitta något av substans.
Citera
2016-11-27, 21:16
  #127
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Jag stör mig inte ett skit, men du verkar störa dig på att gruppen är infiltrerad.

Ja rena rama Wallraffandet här. Stort!
Citera
2016-11-27, 21:19
  #128
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Du tror inte att du tröttnar på det efter hand? I sina extremer är det två sidor av samma mynt. Den enas sidan dränker kommentarfälten med tendiösa otrevligheter medan den andra ägnar sig åt att spamma banala oneliners av godhet.

Jag tycker de trådar där #jagärhär är som mest aktiva blivit mer svårlästa, man måste tröska genom mer för att hitta något av substans.

Ja, du har en poäng. MEN, det kommer skapa debatt samt de hotfulla trollen och frispråkiga tanterna får ju nu helt plötsligt motstånd mot vad som förra veckan var helt öppna flöden att sprida deras teorier och hat i utan att bli ifrågasatta överhuvudtaget.

Jag gissar rimligen på att AB kommer stänga av sina kommentarsfält eller att det här kommer fortgå. Det är en rörelse med snart 16 000 aktiva medlemmar på mindre än en vecka. Och det är inte spam av oneliners om du verkligen läser vad som skrivs.
Citera
2016-11-27, 21:40
  #129
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Men jag måste säga att senaste dagarnas kommentarfält på facebook har varit betydligt trevligare läsning än innan, när det sett ut som på Flashback, så visst gör det skillnad!

Jag är inte inne på Facebook. Just för att det oftast inte är riktiga debatter där inne och för att det får vara meningslösa kommentarer som.
Jag håller med dig, i tid och otid.
Eller endast tummen upp.
Testat en gång.,1 månad, Inte alls något för mig.
För det första gillar jag inte att gilla både bullar och blommor eller bli gillad om jag endast skriver mjau.
Gillar inte att bli gillad för vad som helst😉
Testat det och testat att inte ge tummen upp.
Fått frågan. Såg du inte kortet?
Det är inte att debattera.
Kallas inbördes beundran.

Du verkar ju trotts allt gilla Flashback och invandrarfrågor.
Inget fel i det. Det gör även jag eftersom de frågorna är oerhört viktiga att lyfta fram ur allas synvinkel.
Skulle du tycka om att jag endast skrev till dig här inne. Å vad bra du är.
Nu var du gullig...osv...
Blir det inte bättre för dig att du får ta debatten med mig istället.
Möta mina åsikter?
Jag personligen tycker att det blir enbart platt i diskussioner där några personer kommer in och sjunger i kör och samma stämma.

Om de tror att de vunnit något på det så lovar jag dig att det är över snart.
Glöms bort och blir inte lika nytt och inne mer att tillhöra Minas gäng.

Jag tar människor för vad de är.
Inte så rädd att diskutera med människor med helt andra åsikter än vad jag har. Tvärtom! Mycket intressant.
__________________
Senast redigerad av goran744 2016-11-27 kl. 21:53.
Citera
2016-11-27, 21:43
  #130
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Ja, du har en poäng. MEN, det kommer skapa debatt samt de hotfulla trollen och frispråkiga tanterna får ju nu helt plötsligt motstånd mot vad som förra veckan var helt öppna flöden att sprida deras teorier och hat i utan att bli ifrågasatta överhuvudtaget.

Jag gissar rimligen på att AB kommer stänga av sina kommentarsfält eller att det här kommer fortgå. Det är en rörelse med snart 16 000 aktiva medlemmar på mindre än en vecka. Och det är inte spam av oneliners om du verkligen läser vad som skrivs.

Det ÄR en hel del spam av oneliners. En rad av rörelsens medlemmar har en ovana av att gå in för att stötta varandra med meningar som "jag håller med", "bra skrivet X" etc med hashtaggen efter. Man får hoppas att de upphör göra det med tiden för det är rätt så irriterande när man öppnar ett fält med nio kommentarer bara för att upptäcka att det inte rör sig om en diskussion utan en #jagärhär:s motsvarighet till en gruppkram.

Nej, jag ser inget motstånd. Jag ser två parallella samtal där godhetssidan just nu söker kväva den andra med substanslösa inlägg.

De inlägg som ÄR av substans är få - från båda sidor och de försvinner nu helt i flödet.

Jag har förstått att du är positiv till initiativet och jag säger inte att det var bra innan - däremot säger jag att detta inte skapar ett samtal där argument möter argument.
__________________
Senast redigerad av Tinuviel 2016-11-27 kl. 21:49.
Citera
2016-11-27, 21:49
  #131
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel

Jag har förstått att du är positiv till initiativet och jag säger inte att det var bra innan - däremot säger jag att detta inte skapar ett samtal där argument möter argument.

Sant, men hur mycket samtal var det innan detta? Bara reaktioner och just HAT. Inget konstruktivt överhuvudtaget.
Citera
2016-11-27, 22:02
  #132
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge
Sant, men hur mycket samtal var det innan detta? Bara reaktioner och just HAT. Inget konstruktivt överhuvudtaget.
Där delar jag inte helt din bild. Det finns en del diskussioner där folk med olika åsikter möts. Jag vet inte om du såg diskussionen under Niklas Orrenius artikel i DN - Orrenius lade själv ut den. Den hade rubriken "Att Lars Vilks inte kan reparera ”Nimis” är en seger för terrorn"och diskussionen fördes i Orrenius eget kommentarsfält. Tonen var bitvis hård, men sällan det du benämner som HAT. Såväl Orrenius som Vilks dök upp i diskussionen.

Jag hade beklagat om #jagärhär hade stormat in och sänkt nivån.

Detta är ett exempel men det finns flera. Jag tycker inte att diskussionerna på exempelvis DN och SvD:s sidor brukar urarta på det sätt du beskriver.

Det jag vänder mig emot här är att det mobiliseras en grupp stor nog att kväva varje samtal, att de inte verkar se det problematiska i detta samt att det hela initierats av en journalist som borde vara en person som vet att försvara det fria ordet.
__________________
Senast redigerad av Tinuviel 2016-11-27 kl. 22:07.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback