Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-20, 20:13
  #1
Avstängd
Sen den senaste versionen mac os sierra så fungerar inte "android file transfer" längre via kabel. Så vilket program ska man köra nu då varje gång man kopplar in telefonen i macen så kommer ingen enhet upp i vänstra hörnet.

Köra via blåtand går bort då det är stora filer jag vill flytta mellan telefon o mac dator. Finns det kunniga inom området hur man får det att fungera via kabel

Tack på förhand någon
Citera
2016-11-20, 20:43
  #2
Medlem
Ja, inte är det lätt. AFT är abandonware, och sättet att ansluta via OS X FUSE/libmtp funkar inte heller. Det finns ett antal program där ute du kan testa, exempelvis detta. Jag gjorde en ren installation av Sierra, och sedan dess funkar AFT för min del.
Citera
2016-11-29, 12:16
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Ja, inte är det lätt. AFT är abandonware, och sättet att ansluta via OS X FUSE/libmtp funkar inte heller. Det finns ett antal program där ute du kan testa, exempelvis detta. Jag gjorde en ren installation av Sierra, och sedan dess funkar AFT för min del.

Jag pröva prograammet men det fungerar inte. Kommer inte upp en enhet att samsungen är inkopplad helvete oså. Bluetooth fungerar heller inte mer med senaste os sierra fucking jävla apple. Jag får för helvete panik då man inte kan skicka över en jävla bild utan får bara massa problem. vad sysslar apple med jävla idioter ?

Jag funderar på sälja apple skräpet då apple gör detta med vetet att köpa allt från de men de kan de glömma. Alla andra märken fungerar ihop utom apple som vill sticka ut från mängden
Citera
2016-11-29, 16:12
  #4
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dembele
Jag pröva prograammet men det fungerar inte. Kommer inte upp en enhet att samsungen är inkopplad helvete oså. Bluetooth fungerar heller inte mer med senaste os sierra fucking jävla apple. Jag får för helvete panik då man inte kan skicka över en jävla bild utan får bara massa problem. vad sysslar apple med jävla idioter ?

Jag funderar på sälja apple skräpet då apple gör detta med vetet att köpa allt från de men de kan de glömma. Alla andra märken fungerar ihop utom apple som vill sticka ut från mängden

Det är väl inte Apples fel att en tredjepartsutvecklare inte uppdaterat sin mjukvara så att den fungerar på ett nytt OS?

Till dess att dom gör det, varför inte använda tex. Dropbox?
Citera
2016-12-06, 14:30
  #5
Medlem
Rob.Mooneys avatar
Du kan använda ES file explorer/filutforskaren och koppla samman din telefon via ditt nätverk. Du måste vara ansluten till samma wifi. Sen kan du browsa datorns innehåll via telefonen och föra över så.
Ett mindre optimalt sätt är att plocka ut SD-kortet ur telefonen och stoppa in det i datorn, kräver dock att du har en sd-kortaddapter och en kortläsare på macen. Btw så nästa gång appel släpper nytt OS så vänta med att uppdatera ett par måndader, det tar alltid ett tag innan buggar och program är fullt uppdaterade och funkar smidigt.

Eller som tidigare nämnt, google drive, dropbox eller valfri molntjänst. Du kan även maila bilderna till dig själv. Det känns dock lite 2010...
Citera
2016-12-22, 20:44
  #6
Medlem
Littons avatar
Gäller det överföring av vanliga filer?

Jag kör denna FTP server på Android:
https://play.google.com/store/apps/d...tpserver&hl=sv

Fungar hur bra som helst över WiFi.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback