Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-23, 00:03
  #109
Medlem
itsallalies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BERGBORRARE
Jo, nu har nya funderingar dykit upp här på fikarasten.
Vars är våra Fordar,dvs våra amerikanska pikupper som kostat New Boliden
ca 2 miljoner, ja kanske ännu mera. Varför har vi inte fått dom än?
För ett år sedan stod dom på en bilfirma i stan. Ryktet säger att elsystemet
brann på båda när dom åkte ner i rampen för första gången.
Inköpare Joh**y Barg**n - Lin**r verkar vara till skillnad mot tidigare inköpare
på maskinsidan, totalt blåst på att ge oss det vi behöver. Okunnigheten lyser i
hans sätt att beställa fordon, ta bara våran betongbil som exempel.
Vidare så kan man fundera på hur nya entrepenören under gjord, har fått sin upphandling
godkänd, en mjölk och paketåkare från trakten. Jo, för hans 3 söner har eller haft
anställning hos Boliden. Samtliga söners fruar eller flickvänner ingår i företaget som
kör här nere. Vidare kan man fundera hur det kom sig att bygg företaget med två initialer
fick lov att sluta, och in sattes ett annat byggföretag, Pac**ra B**g, vars ena ägare jobbar
i företaget 3 dagar i veckan och jobbar som anställd hos oss fyra dagar i veckan.
Vidare kan man undra varför Ha*s Jö***on nu får lov att lämna oss. Ska vi få en ny ledning
här som äntligen kan ta hand om småpåvarna Nic***s Karl***N. Gun***r Nys**m samt
So**y And***on. Bort med skiten och ge oss tron på företaget tillbaka.
När det gick riktigt uselt för oss, för många år sedan, då skämdes man att åka till stan och handla. Nu när ledningen här, på ett eller annat sätt petat bort kunniga och trevliga entrepenörer, som ställde upp jämt, natt som helg, då skäms man igen att träffa dom nere på stan.
Det kommer nog mera inlägg när vi pratat i hop oss igen.

Såg tråden av en slump. Det här bygg bolaget har dykt upp som entreprenör via annan entreprenör på andra ställen...vilket gjort mig lite fundersam kring vissa saker.

Något säger mig att saker hänger, eller rättare sagt hängt ihop jävligt tajt mellan några herrar, som sträckt sig utanför grindarna till g-berg gruvan.

Nu några år efter detta mystiska sammanträffande ser jag ett mönster - några har nog utan tvekan samverkat på minst sagt skeptiska grunder.

Vi pratar mer via PM om intresse finns, då det berör andra stora företag i regionen.
Citera
2017-04-05, 22:17
  #110
Medlem
Fortfarande intresserad av vad som händer i a##ik var det rent skit snack därifrån ❓
Citera
2017-04-19, 13:39
  #111
Medlem
Oj polackerna fick infrakten i aitik?? Ni ser hjälpte inte å skriva här
Citera
2017-04-23, 07:50
  #112
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BERGBORRARE
Håller med dig Rakan 91. Bubblan spricker för dom, en och en. Snart finns ingen återvändo kvar.
Verkar som om storbedragaren S***y A*******n har blivit av med privilegiet att sälja New Bolidens LED ramper som en extra inkomst. Ny leverantör på ramper kluckas det om.
Om vi får en bättre Entreprenör som kan få snurr på körningen så börjar vi bli nöjda.
Och det är ju bevisat, sanningen kommer fram på Flashback Forum, vilket är glädjande.
Vi har inte pratat i nattmössan och fabulerat, det låg substans bakom våra påståenden!

Nåja, nog har vi snurr på körningen, klarade ju budgetmålet förra året, och mig veterligen ligger vi i fas nu också..
Man måste se på hela året, inte från vecka till vecka, då vi ligger sist i en hel kedja av saker som kan strula, så känns rätt omotiverat att ge oss som lastar och kör sten skit för allting.
Tänker inte gå ut med nå detaljer, då jag inte är så anonym med vem jag är, men vill inte att vi ska bli svartmålade, för vi gör ett jävla bra jobb och jobbar stenhårt för att det ska funka, både anställda och ledning..
Citera
2017-05-28, 10:28
  #113
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frantzen
Nåja, nog har vi snurr på körningen, klarade ju budgetmålet förra året, och mig veterligen ligger vi i fas nu också..
Man måste se på hela året, inte från vecka till vecka, då vi ligger sist i en hel kedja av saker som kan strula, så känns rätt omotiverat att ge oss som lastar och kör sten skit för allting.
Tänker inte gå ut med nå detaljer, då jag inte är så anonym med vem jag är, men vill inte att vi ska bli svartmålade, för vi gör ett jävla bra jobb och jobbar stenhårt för att det ska funka, både anställda och ledning..
Jadu Frantzen jobbar du skygglapparna på dig? eller som jag tror så "smörar "du bara för åkaren och hans söner för att få ett fast jobb!
1. Har aldrig svartmålat er som jobbar med last och transport , ni gör nog så gott ni kan med den alldeles för lilla och sargade vagnsparken.
2 .Ledningen ni har på "erat företag" är ju rena skämtet, totalt inkompetenta vad gällande lastning och transport underjord.
3.Ni har ju inte ens maskiner för att klara jobbet som ni räknade hem så vi newbo.... måste låna ut maskiner till er.
4.Ni måste köra beordradövertid och ändå lyckas ni inte köra de ni ska, gruvan drunknar i gråberg.
5. Anställda flyr så fort dom har en möjlighet till nytt jobb.
6. De skulle bli så bra med ett "lokalt"företag för då skulle "chefen" vara på plats men han lyser med sin frånvaro, syns endast på Facebook mm ute på någon trevlig resa med en öl i handen.
7.Företaget skyddas av GN , han ordnar maskiner mm, han är fullt medveten att de är fel men fortsätter ändå , när "åkerit"rasar då ryker han åxå.
8. Nu helt plötsligt så gäller inte euro kraven och maxhöjderna på maskinerna , är detta rätt mot dom andra som varit med och räknat på jobbet?
9.Är inte newb.... ett stort och seriöst företag?ska man pyssla med sånt "rackel" 2017?

Så frantzen rätta mig om jag har fel.
Citera
2017-05-29, 21:18
  #114
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rakan91
Jadu Frantzen jobbar du skygglapparna på dig? eller som jag tror så "smörar "du bara för åkaren och hans söner för att få ett fast jobb!
1. Har aldrig svartmålat er som jobbar med last och transport , ni gör nog så gott ni kan med den alldeles för lilla och sargade vagnsparken.
2 .Ledningen ni har på "erat företag" är ju rena skämtet, totalt inkompetenta vad gällande lastning och transport underjord.
3.Ni har ju inte ens maskiner för att klara jobbet som ni räknade hem så vi newbo.... måste låna ut maskiner till er.
4.Ni måste köra beordradövertid och ändå lyckas ni inte köra de ni ska, gruvan drunknar i gråberg.
5. Anställda flyr så fort dom har en möjlighet till nytt jobb.
6. De skulle bli så bra med ett "lokalt"företag för då skulle "chefen" vara på plats men han lyser med sin frånvaro, syns endast på Facebook mm ute på någon trevlig resa med en öl i handen.
7.Företaget skyddas av GN , han ordnar maskiner mm, han är fullt medveten att de är fel men fortsätter ändå , när "åkerit"rasar då ryker han åxå.
8. Nu helt plötsligt så gäller inte euro kraven och maxhöjderna på maskinerna , är detta rätt mot dom andra som varit med och räknat på jobbet?
9.Är inte newb.... ett stort och seriöst företag?ska man pyssla med sånt "rackel" 2017?

Så frantzen rätta mig om jag har fel.


Nå, inte försöker jag smöra till mig någon fast tjänst, har aldrig försökt utnyttjat min vänskap till sönerna för att dra fördelar jobbmässigt, så lirar inte jag för fem öre..

Jobbar vi inte åt samma håll? Den röda tråden trots allt strul som varit är väl att alla försöker hjälpas åt för att logistiken ska fungera, känns som det du kallar för oseriöst och hålla under handen tyder mer på en vilja att lösa problemen som uppstått.
Genom att sitta anonym på ett forum och gnälla som en tragisk och bitter fjolla som inte törs stå för sina åsikter har man aldrig löst några problem mig veterligen, för att du skulle våga att gå ut offentligt med dina "åsikter" är lika troligt som att jag är USA:s näste president, så i mina ögon är du bara en feg, tragisk jävla ögontjänare vars åsikter är lika mycket värd som det katten skiter.

Du som kan och vet allt så mycket bättre, hur tycker du allting skulle lösas då?

Som jag skrev tidigare, man måste se på årsresultatet, inte vecka för vecka, vi är som sagt alla ett kugghjul i ett stort maskineri..
Citera
2017-05-29, 21:30
  #115
Avstängd
Förresten Bergborrare...
Din trovärdighet sjunker rätt rejält när du genom ditt nick gör sken av att vara bergarbetare fast du inte är det..
Snaran dras åt
Citera
2017-05-30, 22:34
  #116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frantzen
Nå, inte försöker jag smöra till mig någon fast tjänst, har aldrig försökt utnyttjat min vänskap till sönerna för att dra fördelar jobbmässigt, så lirar inte jag för fem öre..

Jobbar vi inte åt samma håll? Den röda tråden trots allt strul som varit är väl att alla försöker hjälpas åt för att logistiken ska fungera, känns som det du kallar för oseriöst och hålla under handen tyder mer på en vilja att lösa problemen som uppstått.
Genom att sitta anonym på ett forum och gnälla som en tragisk och bitter fjolla som inte törs stå för sina åsikter har man aldrig löst några problem mig veterligen, för att du skulle våga att gå ut offentligt med dina "åsikter" är lika troligt som att jag är USA:s näste president, så i mina ögon är du bara en feg, tragisk jävla ögontjänare vars åsikter är lika mycket värd som det katten skiter.

Du som kan och vet allt så mycket bättre, hur tycker du allting skulle lösas då?

Som jag skrev tidigare, man måste se på årsresultatet, inte vecka för vecka, vi är som sagt alla ett kugghjul i ett stort maskineri..
Frantzen du har nog rätt!
Alla andra måste ha fel ang åkeriet,tycker du verkligen att ni har rätt maskinpark?storlek och antal?är problemen bara tillfälliga?men du skulle ju kunna ta över och driva åkeriet i rätt riktning för de är du ju verkligen duktig på,så än en gång Frantzen rätta mig om jag har fel punkt 1-9.......
Citera
2018-02-01, 17:08
  #117
Medlem
Hur gick det där i Aitik?
Fick någon chef sparken eller tystades allt ner och de som drog nytta av inköpen lever gött?
Eller har någon nya uppgifter?
Citera
2018-02-07, 19:41
  #118
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Får se om vi aktieägare får extra utdelning i vår!
Citera
2022-02-04, 19:40
  #119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakan91
Frantzen du har nog rätt!
Alla andra måste ha fel ang åkeriet,tycker du verkligen att ni har rätt maskinpark?storlek och antal?är problemen bara tillfälliga?men du skulle ju kunna ta över och driva åkeriet i rätt riktning för de är du ju verkligen duktig på,så än en gång Frantzen rätta mig om jag har fel punkt 1-9.......

Nu har det ändå gått några år och saker rullar på! Maskinparken är ändå väldigt fin nu, och det mesta går smärtfritt.
Hur ser dina åsikter ut idag?
Citera
2022-02-05, 00:49
  #120
Medlem
Gothenburgers avatar
Snabb fråga :

Ägarna till aktuell gruva handlar upp vem dom vill? Dvs omfattas inte av LOU eller dylikt?

Eller?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback