Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-20, 12:35
  #1
Medlem
MechMahatmas avatar
När jag spelar FPS spel som CS, Overwatch eller till och med gamla Jedi Academy (inte riktigt FPS) så har jag ganska hög ping. Runt 200, ibland går det upp till 350-400, sällan under 100.

Används den andra datorn också, så verkar det påverkar det hur bra onlinespelen går.

Jag bytte nyss dator, och det är fortfarande likadant med min ping. Jag kör på trådlöst internet, men jag prövade att koppla i en nätverkskabel, men det hjälpte inte.

Samt, det är två datorer i hushållet. Det är bara jag som spelar. Om den ene laddar ner något, spelar knappt roll i vilken hastighet, så blir Internet riktigt trögt på båda datorerna.

Är det routern som är dålig, eller kan det vara något annat? Vi använder Bredbandsbolagets Speedtouch router.
Citera
2016-11-20, 12:42
  #2
Medlem
Kroesus-Sorks avatar
Troligtvis för låg internetuppkoppling. När jag satt på ADSL 8/1 skenade pingen iväg så fort någon ens tänkte på att använda nätet.
Citera
2016-11-20, 12:45
  #3
Medlem
Sn0o0oZs avatar
dåligt internet men även dålig router, vem använder leverantörernas routrar?
Citera
2016-11-20, 16:12
  #4
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sn0o0oZ
dåligt internet men även dålig router, vem använder leverantörernas routrar?

Jag.
Har Telia 100/100 och använder deras Technicolor - funkar hur bra som helst.
Citera
2016-11-20, 17:03
  #5
Medlem
Sn0o0oZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Jag.
Har Telia 100/100 och använder deras Technicolor - funkar hur bra som helst.

aldrig haft någon tur med de hemskickade åbäkena jag haft.
Citera
2016-11-20, 17:34
  #6
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sn0o0oZ
aldrig haft någon tur med de hemskickade åbäkena jag haft.

Vet du exakt vilken router man får av Telia idag?
Citera
2016-11-20, 17:35
  #7
Medlem
Sn0o0oZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike.Andersen
Vet du exakt vilken router man får av Telia idag?

Nej, senaste jag fick hem var ca 1 år sedan av bredbandsbolaget, den kunde jag inte använda.
Citera
2016-11-20, 17:37
  #8
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sn0o0oZ
Nej, senaste jag fick hem var ca 1 år sedan av bredbandsbolaget, den kunde jag inte använda.

Okey, jag trodde att du har Telia. Det skulle vara intressant att veta vad operatörerna ger till sina kunder i skrivande stund.
Citera
2016-11-20, 19:17
  #9
Medlem
MechMahatmas avatar
Tänkte att det kanske kunde vara routern. Vi har 10/1 internet, ska man behöva uppgradera för att kunna spela online?

Hur bra router behöver man? De bästa, eller funkar någon för typ 6-700 kr bra?
Citera
2016-11-21, 01:51
  #10
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MechMahatma
Tänkte att det kanske kunde vara routern. Vi har 10/1 internet, ska man behöva uppgradera för att kunna spela online?

Hur bra router behöver man? De bästa, eller funkar någon för typ 6-700 kr bra?

Vilket abbonemang har ni?
Har bindningstiden gått ut?
Hastigheten 10/1 finns vad jag vet inte idag eller är det vad du mäter upp? Telia har väl bara Bredband 30 idag som ger "upp till 24" på längre avstånd än 1500 meter.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback