Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Låt borttagna inlägg fortfarande ta plats i trådarna
Bra idé
60,49%
49 röster
Dålig idé
39,51%
32 röster
2018-07-06, 07:13
  #121
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det skulle bara öka på klagomålen från de trattar som tror sig förföljda av enskilda moderatorer.
Det är ju inte direkt så mycket klagomål att nån går på knäna pga. Klagomuren som det är idag direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Ser det också som en nackdel för moderatorer öht. Oavsett om jag är övertygad om att de agerar opartiskt eller ej, så är det allt annat än en fördel att få en lista tryckt i ansiktet.
Det är ingen nackdel med att folk kan se vilka inlägg som raderas, om man inte sitter och censurerar av skumma anledningar, raderas regelbrott så vad är problemet?

Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Visst vore det i enlighet med transparens att användare såg sina raderade inlägg, men det blev nog merjobb också.
Jag tror inte det hade varit så dramatiskt ökning, ärligt talat. En viss PM ökning skulle det bli, men jag tror också det skulle förhindra vissa som är direkta censuringar utan någon som helst förankring i reglerna, och jag ser verkligen inte fördelen med Flashback ska ge dem ett slags skydd. För de allra flesta hade de nog inte varit nån märkbart större arbetsbörda överhuvudtaget.

Fördelarna är många, man ser vad som raderas, vad gränsen går, och ja, en väldans massa som står i denna trådens startinlägg bland annat.

Avslutningsvis så tror jag att de flesta klagomål nog skulle vara misstag, vilket görs o är helt naturligt, snarare än den censur som jag mest retar mig på.
Citera
2018-08-06, 03:19
  #122
Medlem
Arbetarbroders avatar
Varför genomförs inte detta?

Läs vilken diskussion angående regelhantering och de framgår snabbt vilka som är moderatorer och användare utan att man behöver kolla under användarnamnet. Mods förespråkar en hård censurering (tillsammans med liten klick användare som väl mest håller med för bli moderatorer själva och få censurera, en ond cirkel men det är en annan fråga)

Det är ett enormt tummande på reglerna med väldigt fria tolkningar, och de som är moderatorer för att främja en fri och öppen debatt och moddar efter det lyser i stort sätt med sin frånvaro, iaf utåt på Flashback (vissa är resonabla i PM)

Genomförs det helt enkelt inte för att man vill kunna censurera under radarn för upptäckt?
Citera
2018-09-15, 02:06
  #123
Medlem
Arbetarbroders avatar
Ännu en månad har passerat och frågan finns kvar:
Varför genomförs inte detta?

Av de åtgärder som Flashback behöver göra är detta nog den enskilt viktigaste, då jag precis som som jag skrev i trådstarten ser bara en Win-Win situation här.
Såg flera moderatorer som uttalande sig positivt i frågan i en annan tråd, men de står fortfarande still och ingenting händer. Why?

Yalla Yalla det är fördel för alla!
Citera
2018-09-17, 21:13
  #124
Medlem
Hade man kunnat se sina raderade inlägg kanske man hade kunnat lära sig av det, vad som är över gränsen? Jag märker bara tillfälligtvis när ett inlägg är raderat och har absolut ingen koll. Förutom varningar är det minst fem, men kanske är det 20, 50? Ingen aning. Jag tycker modsen varit snälla mot mig senaste två åren och inte gett mig varningar.
Citera
2018-09-23, 12:31
  #125
Moderator
Psilosophers avatar
Vore toppen att kunna läsa raderade inlägg, irriterande när inlägg försvinner spårlöst och man inte ens vet vilket inlägg som raderats.
Citera
2018-09-23, 16:16
  #126
Medlem
frasselitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Hade man kunnat se sina raderade inlägg kanske man hade kunnat lära sig av det, vad som är över gränsen? Jag märker bara tillfälligtvis när ett inlägg är raderat och har absolut ingen koll. Förutom varningar är det minst fem, men kanske är det 20, 50? Ingen aning. Jag tycker modsen varit snälla mot mig senaste två åren och inte gett mig varningar.
Håller med. Man får bättre koll på vart gränserna går. Vilket rimligtvis leder till mindre jobb för alla inblandade.
Citera
2018-11-19, 02:18
  #127
Medlem
Arbetarbroders avatar
Hur blev det med detta?

Flashback är mig veterligen enda forum med hemlig censur utan någon notis om åtgärden till aktuell användare.
Frustrerande, måste jag säga. Samt borde vara enkelt att lösa.
Citera
2019-03-07, 18:17
  #128
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Hur blev det med detta?

Flashback är mig veterligen enda forum med hemlig censur utan någon notis om åtgärden till aktuell användare.
Frustrerande, måste jag säga. Samt borde vara enkelt att lösa.


Ja, hur blev det med detta? Gör detta nu för fan.
Citera
2019-05-01, 15:57
  #129
Moderator
Psilosophers avatar
Hallå?

Varför inte en funktion typ "Dina raderade inlägg" under profilen där du kan läsa samt se vilket regelbrott det gäller? Både lärorikt och praktiskt, bra på alla vis.
Citera
2019-05-02, 12:28
  #130
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Hallå?

Varför inte en funktion typ "Dina raderade inlägg" under profilen där du kan läsa samt se vilket regelbrott det gäller? Både lärorikt och praktiskt, bra på alla vis.

Tyvärr kommer detta inte att ske eftersom då kommer Moderatorernas godtyckliga censurering bli avslöjad.
Tragiskt.
Citera
2019-05-03, 15:29
  #131
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det är ju bara att PM:a en mod i avdelningen inlägget raderades från och fråga. Det är ju steg 1 i hur man ifrågasätter en moderatorsåtgärd.
Detta förutsätter att man vet vilket inlägg som raderats. Det är bland annat det jag vill veta, vore trevligt med en liten notifikation om att radering skett så man kan gå in och kolla. Oftast försvinner
inläggen spårlöst, ibland lång tid efter de postats.

Att PM:a moderatorer är tidskrävande och omständligt, varför inte åstadkomma en lösning som är smidigare för alla?

Varför inte?
__________________
Senast redigerad av Psilosopher 2019-05-03 kl. 15:33.
Citera
2019-05-03, 16:38
  #132
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Detta förutsätter att man vet vilket inlägg som raderats. Det är bland annat det jag vill veta, vore trevligt med en liten notifikation om att radering skett så man kan gå in och kolla. Oftast försvinner
inläggen spårlöst, ibland lång tid efter de postats.

Att PM:a moderatorer är tidskrävande och omständligt, varför inte åstadkomma en lösning som är smidigare för alla?

Varför inte?

Om det nu är som du säger att en user inte vet vilket inlägg som raderats och därför först kommer att upptäcka det via en notifikation så kommer det definitivt inte bli smidigare tidsmässigt för någon då PM:andet till moderatorer kommer att öka då fler specifika inlägg kommer att ifrågasättas, vilket kommer att medföra mer tidsspillan för såväl användare som moderatorer.

Smidigare? Nej, mest upphov till mer gnäll.

Sedan är tanken god i transparensens namn som råder på Flashback, det säger jag inget om.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback