Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-20, 04:39
  #1
Medlem
Hej!

Klockan är nu 4:30 lördag natt och jag har inte sovit en blund. Jag har smärtor i min rygg som gör att så fort jag vänder mig om i sängen så gör det mycket ont, är stel på dagarna och har mycket dåligt blodvärde.

Jag fick Amitryptylin av min doktor i låg-dos som faktiskt hjälpte mig med sömnen, problemet var att jag fick svåra kognitiva bieffekter av denna. Detta funkar inte då jag pluggar, vill heller inte ha några opiater.

Hursomhelst så har jag haft ont i snart 8 år. Ju längre tiden går ju mer smärta, ju mer desperat och mer tid lägger jag på att försöka hitta och försöka lösa mina problem själv då doktorerna är handfallna. Jag föreslog hursomhelst till min doktor att kolla mitt testosteronvärde då jag hört att brister kan ge dessa symtom, fick som svar att det ville han inte kolla då jag är så ung och i princip endast 70-åriga gubbar tar hormonersättning.

Är som sagt väldigt nere på grund av detta och i princip kommit till en punkt där jag funderar på att självmedicinera för att se själv om det blir bättre eller inte, jag vill inte leva mitt liv med smärta.

Problemet är att de saker som finns på marknaden är väl ganska mycket starkare än vad hormonersättningsmedicin är, tips?

Hursomhelst, diskutera gärna. Egna erfarenheter osv...

Edit: Nämnas bör göras att jag redan tagit ett testosteronprov för några år sedan med ett värde någon/några punkter ovanför referensvärdena.
__________________
Senast redigerad av Facemash 2016-11-20 kl. 04:46.
Citera
2016-11-20, 10:02
  #2
Medlem
Naprapat? Sjukgymnast? Magnetröntgen? Hur har du gjort utredningen?

Vad är det för smärta? Vad är det som gör att det gör ont? Var sitter smärtan?

VARFÖR I HELA FRIDEN TROR DU ATT TESTOSTERON SKULLE HJÄLPA?