Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-09-23, 21:06
  #49
Medlem
Min V40 turbo har börjat blivit ett rejält irritationsmoment. Den gula motorlampan tändes för 2 veckor sedan, jag gjorde då en grundlig koll på motorn (inte gjort sen jag köpte den i mars så kände att det ändå var dags) och såg inget som helst fel. Jag gjorde service och allt men fortsatt tänd. Gick efter detta som en raket, längesen jag körde en så pigg bil. Polaren på jobbet kopplade in sin dator och inga som helst felkoder eller nånting så han släckte lampan bara. Jag hinner åka i knappt 20 min innan den tänds igen i kombination med sladdlampan som släcks snabbt (motorlampan fortsatt tänd). Någon som vet om detta strulat på liknande Volvo och lyckat lösa det? Har lite halvbråttom dessutom då den ska besiktas senast nästa söndag.

Idiotsvar ombedes att dra åt helvete då jag vet vad jag håller på med.
Citera
2018-09-23, 23:40
  #50
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enisen
Min V40 turbo har börjat blivit ett rejält irritationsmoment. Den gula motorlampan tändes för 2 veckor sedan, jag gjorde då en grundlig koll på motorn (inte gjort sen jag köpte den i mars så kände att det ändå var dags) och såg inget som helst fel. Jag gjorde service och allt men fortsatt tänd. Gick efter detta som en raket, längesen jag körde en så pigg bil. Polaren på jobbet kopplade in sin dator och inga som helst felkoder eller nånting så han släckte lampan bara. Jag hinner åka i knappt 20 min innan den tänds igen i kombination med sladdlampan som släcks snabbt (motorlampan fortsatt tänd). Någon som vet om detta strulat på liknande Volvo och lyckat lösa det? Har lite halvbråttom dessutom då den ska besiktas senast nästa söndag.

Idiotsvar ombedes att dra åt helvete då jag vet vad jag håller på med.
Folk som vet vad de håller på med frågar inte.
Folk som vet vad de håller på med pratar inte om sladdlampor då de är en vanlig lampa som hänger i en sladd. Vanligt förekommande i mekares garage.

Men eftersom du verkar vara en idiot så kanske jag kan ha en teori.
Lampan för antisladd börjar lysa samtidigt som lampan för felkoder tänds. Ser du kanske ett samband?
Att din kompis kopplade in en dator säger inte mycket. Spelade ni GTA2 i bilens infosystem genom datorn?
Kanske borde kolla med en ordentlig felkodsläsare som klarar felkoder för säkerhetssystemen i stället så ser man nog felkoden på antisladdsystemet. Koder som är lagrade då felet inte är permanent.
Citera
2018-09-25, 16:57
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Folk som vet vad de håller på med frågar inte.
Folk som vet vad de håller på med pratar inte om sladdlampor då de är en vanlig lampa som hänger i en sladd. Vanligt förekommande i mekares garage.

Men eftersom du verkar vara en idiot så kanske jag kan ha en teori.
Lampan för antisladd börjar lysa samtidigt som lampan för felkoder tänds. Ser du kanske ett samband?
Att din kompis kopplade in en dator säger inte mycket. Spelade ni GTA2 i bilens infosystem genom datorn?
Kanske borde kolla med en ordentlig felkodsläsare som klarar felkoder för säkerhetssystemen i stället så ser man nog felkoden på antisladdsystemet. Koder som är lagrade då felet inte är permanent.
Att man frågar i all välmening, betyder det automatiskt att man inte är kunnig? Jeesus vilket liv du måste leva. Meckat med bilar och moppar från 13-års ålder och hittills har ingen klagat på mitt kunnande. Ska väl kanske dock säga att jag typ bara hållt på med äldre modeller.

Att en lampa tänds som inte i huvudtaget har med min aktuella bilkörning att göra tycker du inte alls är märkligt? Sen att det inte finns en enda felkod? Motorlampan var ju som sagt tänd tidigare av vad datorn säger helt utan anledning? Om det är datorn eller bilens dator det är fel på låter jag dock vara osagt. Att ifrågasätta min polares kunnande var väl kanske aningen ännu dummare, någon typ av kompetens besitter han nog när han jobbar som verkstadschef på en utav Bilias större verkstäder.

Skitsamma, motorlampan släcktes iaf och den gick idag igenom med blanka papper.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback