Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-11-19, 15:02
  #1
Medlem
Lämnade in bilen på rekond och service häromdagen för att den ska besiktas osv. Jag är inget bil-människa precis. Jag vill att den ska ta mig dit jag vill mer kan jag tyvärr inte så jag frågar här.

Problemet: 2 dagar efter jag fått tillbaka den så är:
Ratten mycket tyngre och svänga med.
Även motorlampan har tänds och bilen hackar fram (ungefär som jag skulle köra på 4an i 20/km i timmen. Varvmätaren drar även i taket i jämförelse med vanligtvis.

Vad kan felet vara? Vet inte om infon räcker men att den ska hacka fram och varvmätaren ska gå i taget och att man knappt kommer äver 70km/h är inte bra. Har ni några tips ?
Citera
2016-11-19, 15:09
  #2
Moderator
Den gick bra i två dagar för att sen bli så här? Det låter lite som att du har dåligt med ström, kanske laddar dåligt eller kanske jordfel. Eller om bilen vart motortvättad på rekonden så kanske drivremmen till generatorn slirar, har du kört långt och fått bilen genomvarm eller bara startat och konstaterat att den krånglar?
Citera
2016-11-19, 15:11
  #3
Medlem
Motorlampan ärofta lamdasond problem.
Citera
2016-11-19, 15:12
  #4
Avstängd
Jag har ett tips, lämna in den på en bilverkstad dom lagar bilar!
Citera
2016-11-19, 15:13
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Den gick bra i två dagar för att sen bli så här? Det låter lite som att du har dåligt med ström, kanske laddar dåligt eller kanske jordfel. Eller om bilen vart motortvättad på rekonden så kanske drivremmen till generatorn slirar, har du kört långt och fått bilen genomvarm eller bara startat och konstaterat att den krånglar?

Den gick bra i två dagar. Cirkus 20-30 mil, sen stannade jag bilen. In på macken köpa en dricka och sen ut igen och då började den "hacka" och motorn varvade kraftigt. Sen kom lampan 30 min senare kanske. Den fick även motortvätt ja! Ström är det inga problem med tror jag inte.
Citera
2016-11-19, 15:13
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrockSolid
Jag har ett tips, lämna in den på en bilverkstad dom lagar bilar!

Vilken bilfirma är det du jobbar på kompis?

Har väldigt kunnigt folk runtomkring mig som kan lösa problemet, men var mest nyfiken på egen fakta sålänge och därför frågade jag här.
Citera
2016-11-19, 15:26
  #7
Medlem
sommarlovs avatar
Det enda du ska göra är att lämna in bilen igen, förklara problemet och låta dom åtgärda den!
Citera
2016-11-19, 15:27
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Det enda du ska göra är att lämna in bilen igen, förklara problemet och låta dom åtgärda den!

Kan jag göra så? När den endast var inne på service och rekond?
Citera
2016-11-19, 15:28
  #9
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gahne
Kan jag göra så? När den endast var inne på service och rekond?
Ja, uppstod inte problemen efter det kanske?
Citera
2016-11-19, 15:29
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Ja, uppstod inte problemen efter det kanske?

Dom kan hävda att de inte var dom som gjorde det?
Citera
2016-11-19, 15:33
  #11
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gahne
Kan jag göra så? När den endast var inne på service och rekond?

Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Ja, uppstod inte problemen efter det kanske?

Citat:
Ursprungligen postat av Gahne
Dom kan hävda att de inte var dom som gjorde det?
Haha, så de har rivit runt i motorn, bytt och skruvat här å där.
Sedan går din bil som en död häst, hur skulle det inte kunna vara något de har ställt till med?
Citera
2016-11-19, 15:37
  #12
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Ingen mening med att gissa, läs ut felkoder.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback