Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-19, 10:10
  #1
Medlem
KingsBishops avatar
Hej,

Jag söker banor/områden där man kan köra offroad i närheten av Stockholm.
Tanken är att jag vill kunna ta mig till stället och köra ett tag och sen ta mig hem igen inom rimlig tid, så säg inom en 10 mils radie från stan.

Jag har hittat: http://idrottonline.se/BotkyrkaMK-Mo...tioner/Offroad
Är det någon som har erfarenhet av den banan? Rolig?
Nackdelen där är att dom endast verkar ha en dag/månad.

Jag söker inte så mycket "events" då jag snarare vill kunna dra ut och köra en kväll när det passar mig.
Finns det ens sånna ställen i närheten där man kan köra trots att man inte är markägare?

Tacksam för alla tips!

(om tråden borde ligga i vildmark, så får den gärna flyttas)
Citera
2016-11-19, 11:12
  #2
Medlem
Måste det vara just en bana? Funkar det med folks marker o annat område?
En ny sport är att bäsa runt i utvalda politikers villaträdgårdar där godsägare Göran står högst på listan, tätt följt av Sverigehataren Mona Muslim.
Det blir lite som att spela bingo, vem som först får ihop samtliga toppolitikers tomter.
Naturligtvis så lämnas bra politiker ifred, typ som SD

Kan det vara något?

Blir det verkligen offroad om man kör på en bana?
Satsa annars på iskörning nu när vintern kommer. Mälaren och ut på Östersjön kanske kan vara något?
Åland på motorcykel borde vara ett äventyr utan dess like.
Citera
2016-11-20, 16:57
  #3
Medlem
KingsBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Måste det vara just en bana? Funkar det med folks marker o annat område?
En ny sport är att bäsa runt i utvalda politikers villaträdgårdar där godsägare Göran står högst på listan, tätt följt av Sverigehataren Mona Muslim.
Det blir lite som att spela bingo, vem som först får ihop samtliga toppolitikers tomter.
Naturligtvis så lämnas bra politiker ifred, typ som SD

Kan det vara något?

Blir det verkligen offroad om man kör på en bana?
Satsa annars på iskörning nu när vintern kommer. Mälaren och ut på Östersjön kanske kan vara något?
Åland på motorcykel borde vara ett äventyr utan dess like.

Nja, att ösa runt i trädgårdar är inte riktigt vad jag söker.

Det behöver inte vara en bana, men eftersom det knappt finns mark man får åka på, så antar jag att man får ta nån stig/led/bana eller liknande.

Iskörning är inte heller lockande. Jag är mer ute efter kuperad terräng.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback