Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2023-10-12, 06:51
  #97
Medlem
Eldamyckes avatar
Söker en reklam för inlagd sill.

Minns att man ser i reklamen gick en melodislinga med texten "sillen från????? Sillen från??????" frågetecknet är en ort om jag minns rätt.

I reklamen ser man en kvinna äta sill ur en burk för att det sedan sker något av misstag och tagningen tas om. Efter upprepade fel så ha personen blivit illamående av all sill men till slut genomförs inspelningen i sin helhet men vid sista tonen så faller hela kulissen.

Jag lyckas inte hitta klippet.
Citera
2023-11-09, 08:19
  #98
Medlem
Hej! Jag hoppas ni kan hjälpa mig!

Jag söker en reklamfilm,j ag tror det är en triss reklam eller liknande från någon gång under 2000-talet (specifikt jag vet), där en man sitter i en bastu, och en annan man kommer in och lämnar över en portfölj, och säger "pingvinen är gravid". Jag har kontaktat svenska spel för att hitta den, men de skickar mig bara till YouTube och jag har inte hittat den där. Jag kommer inte ihåg om det är en del av en annan reklamfilm så att andra saker händer eller inte.

Den här reklamen har blivit ett stående skämt i min familj, men min äldsta syster har inte sett den, och eftersom hon fyller 40 nästa år vore det underbart att hitta igen reklamen och ge till henne som skämtpresent.
Citera
2023-12-21, 22:50
  #99
Medlem
Mina vänner!

Jag är på jakt efter en reklamfilm som gick 2022 (tror jag).

Det var en skolavslutning (eller liknande) och en pappa i publiken säger besviket ”Nääääe”, ställer sig upp, går upp på scen och tar över.

Hade varit fruktansvärt uppskattat med hjälp här!
Citera
2024-01-26, 16:29
  #100
Medlem
Sonny00s avatar
För ett par år sedan såg man ofta en reklamfilm för någon huvudvärkstablett. Det var en mycket sjuk och trött man som knappt orkade vinka adjö till fru och dotter när de gick på morgonen. När de kom hem från jobb och skola så satt mannen på golvet pigg som en mört och byggde med dotterns Lego, naturligtvis tack vare den fenomenala huvudvärkstabletten.

Någon som vet vilken tablett det handlade om och om man kan hitta videon någonstans?
Citera
2024-02-25, 21:18
  #101
Avstängd
Fabianzzos avatar
Reklam där en snubbe cyklar och landar i hängmatta

Godkvällers,

söker en reklam som går på tv, det är en man som cyklar ute i skogen, och i ett försök att undvika att cykla in i en Älg flyger han ner för "backen", och landar i en hängmatta, där det ligger en annan snubbe. Det slutar med att man ser att de på kvällen äter middag i stugan, och älgen tittar på, utanför stugan. Vilket företag är det?
Citera
2024-02-25, 21:20
  #102
Medlem
MudOvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabianzzo
Godkvällers,

söker en reklam som går på tv, det är en man som cyklar ute i skogen, och i ett försök att undvika att cykla in i en Älg flyger han ner för "backen", och landar i en hängmatta, där det ligger en annan snubbe. Det slutar med att man ser att de på kvällen äter middag i stugan, och älgen tittar på, utanför stugan. Vilket företag är det?


Gevalia
Citera
2024-02-25, 23:24
  #103
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabianzzo
Godkvällers,

söker en reklam som går på tv, det är en man som cyklar ute i skogen, och i ett försök att undvika att cykla in i en Älg flyger han ner för "backen", och landar i en hängmatta, där det ligger en annan snubbe. Det slutar med att man ser att de på kvällen äter middag i stugan, och älgen tittar på, utanför stugan. Vilket företag är det?


https://m.youtube.com/watch?v=nf5v2PmgZAI
Citera
2024-04-10, 01:28
  #104
Medlem
shaktas avatar
Flugor i trumpeten (RFSU?)

Är det någon som kommer ihåg reklamen som gick på TV runt 1996..

Flugor i trumpeten ..

Kille 1 : Du, det känns som om jag har flugor i trumpeten.. vad ska jag göra

Kille 2 : (Kaustiksoda) Strö på, gnid in, bit ihop

Är det någon som har den reklamen, har sökt som fasiken men inte hittat den.
Citera
2024-04-10, 06:58
  #105
Medlem
oväns avatar
Reklam för DN eller SvD
Citera
2024-04-10, 14:49
  #106
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Är det någon som kommer ihåg reklamen som gick på TV runt 1996..

Flugor i trumpeten ..

Kille 1 : Du, det känns som om jag har flugor i trumpeten.. vad ska jag göra

Kille 2 : (Kaustiksoda) Strö på, gnid in, bit ihop

Är det någon som har den reklamen, har sökt som fasiken men inte hittat den.
Hojta till om du hittar, har letat länge efter den.
Och det var inte reklam för RFSU, det var för någon tidning som personen ovanför mig skriver.
Edit: Hittade en annan reklamfilm för samma tidning

https://www.youtube.com/watch?v=fpWSpW6VjGs
__________________
Senast redigerad av Carl Serung 2024-04-10 kl. 14:58.
Citera
2024-04-10, 15:02
  #107
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Hojta till om du hittar, har letat länge efter den.
Och det var inte reklam för RFSU, det var för någon tidning som personen ovanför mig skriver.
Edit: Hittade en annan reklamfilm för samma tidning

https://www.youtube.com/watch?v=fpWSpW6VjGs

Det ska jag göra. Ska kolla din länk där
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback