Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-12-15, 09:01
  #13
Medlem
Lyckholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wise
B-One skriver fri trafik på hemsidan - i verkligheten betyder det 3 gb månaden enligt supporten

???

Vad händer när/om man passerar 3 GB?
Citera
2005-12-15, 09:11
  #14
Medlem
bananes avatar
Lyckholm, grattis till det i särklass bästa webhotellet jag upplevt. Mailade tex igårkväll om en faktura, fick svar på under 30 minuter! Suverän support!
Citera
2005-12-15, 09:59
  #15
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banane
Lyckholm, grattis till det i särklass bästa webhotellet jag upplevt. Mailade tex igårkväll om en faktura, fick svar på under 30 minuter! Suverän support!

om du menar loopia så har jag fått svar efter c:a 10 minuter om jag har mailat under kontorstid - fullständigt lysande..
Citera
2005-12-18, 01:55
  #16
Medlem
wises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckholm
???

Vad händer när/om man passerar 3 GB?

Kontot stängs ner...
Deras tjänster är anpassade för normala människor utan behov av att lägga ut filer, stora bilder eller att folk länkar till sidorna :P
Citera
2005-12-18, 03:12
  #17
Medlem
Seagates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wise
Kontot stängs ner...
Deras tjänster är anpassade för normala människor utan behov av att lägga ut filer, stora bilder eller att folk länkar till sidorna :P

"Kontot stängs ned". Menar du permanent eller tillfälligt (d.v.s. resten av månaden), för att sedan öppnas på nytt igen nästa månad? Eller blir kontot avstängt permanent?
Citera
2005-12-18, 03:46
  #18
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Om jag inte missminner mig så var det Kändisbilder här på FB som hade problem med B-one eller så var det dom han bytte till

Annars har jag hört positiva omdömen om Manufrog som är en reseller av Surpass Hosting. Om man antar att det är same same but different om man vänder sig direkt till SH så verkar deras priser rätt trevliga.

Om ni inte måste ha en svensk host då förstås !

/#LOUDmouth#
Citera
2005-12-25, 02:33
  #19
Avstängd
kandisbilders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Om jag inte missminner mig så var det Kändisbilder här på FB som hade problem med B-one eller så var det dom han bytte till

Annars har jag hört positiva omdömen om Manufrog som är en reseller av Surpass Hosting. Om man antar att det är same same but different om man vänder sig direkt till SH så verkar deras priser rätt trevliga.

Om ni inte måste ha en svensk host då förstås !

/#LOUDmouth#
Jag hade innan Surftown och dom stängde ner min sajt för att jag hade för mycket trafik, så jag kontaktade B-one och frågade dom om dom skulle göra samma sak och dom sade att det skulle dom inte göra, då dom har kunder som drar 600-700 GB trafik i månaden och dom stängs inte ner eller behöver inte betala extra.

Perfekt tänkte jag och reggade vimmel.biz och lade den på B-one. Den har legat hos dom i 3 månader och dom har inte hört av sig, jag tror att vimmel.biz drar ungefär 100 GB trafik i månaden.
Citera
2005-12-26, 15:44
  #20
Medlem
Seagates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kandisbilder
Jag hade innan Surftown och dom stängde ner min sajt för att jag hade för mycket trafik, så jag kontaktade B-one och frågade dom om dom skulle göra samma sak och dom sade att det skulle dom inte göra, då dom har kunder som drar 600-700 GB trafik i månaden och dom stängs inte ner eller behöver inte betala extra.

Perfekt tänkte jag och reggade vimmel.biz och lade den på B-one. Den har legat hos dom i 3 månader och dom har inte hört av sig, jag tror att vimmel.biz drar ungefär 100 GB trafik i månaden.

Det där låter absolut inte bra, vilket "paket" hade du på Surftown, respektive B-One? Och hur länge sedan var det?

Nu är jag inget proffs, men 6-700 GB trafik låter ganska högt för att vara en privatperson, men jag kanske har fel?

Hade själv tänkt anlita ett webbhotell för en sida som kommer att dra mycket trafik - ingen aning om exakt hur mycket dock, men det lär vara en hel del över genomsnittet, och Surftown verkar vara ett bättre alternativ än B-One, då B-One tydligen har stängt av kunder för 3 GB/månad (källa: tråd i Flashback).

EDIT: Att tilläggas behöver jag också flera gigabyte lagringsutrymme, (3 är väl minimum så att säga), så Loopia och liknande är Ej att tänka på.
Citera
2005-12-28, 22:56
  #21
Avstängd
kandisbilders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seagate
Det där låter absolut inte bra, vilket "paket" hade du på Surftown, respektive B-One? Och hur länge sedan var det?

Nu är jag inget proffs, men 6-700 GB trafik låter ganska högt för att vara en privatperson, men jag kanske har fel?

Hade själv tänkt anlita ett webbhotell för en sida som kommer att dra mycket trafik - ingen aning om exakt hur mycket dock, men det lär vara en hel del över genomsnittet, och Surftown verkar vara ett bättre alternativ än B-One, då B-One tydligen har stängt av kunder för 3 GB/månad (källa: tråd i Flashback).

EDIT: Att tilläggas behöver jag också flera gigabyte lagringsutrymme, (3 är väl minimum så att säga), så Loopia och liknande är Ej att tänka på.

Jag hade starter på Surftown, 500 MB utrymme och jag har också 500 MB hos B-one
Jag reggade hos surftown i april i år, sajten stängdes ner i september, fick mail om det i augusti att dom skulle stänga ner sajten, jag fick tillbaka 95 kronor från dom i Danmark

vimmel.biz har legat på B-one sedan slutet av september i år, så det blir 3 månader.

Sen så finns det http://www.clichehosting.com/se/Default.asp? där det största är på 3 GB utrymme. Jag har min andra sajt http://www.kandisbilder.se på Cliche när jag reggade den för över 2 år sedan så skaffade jag deras största paket, då var det på 400 MB, har inte kollat om hur mycket utrymme jag har där hos dom, men jag laddade upp förmycket för en gång, dom hade ingen spärr, så dom kopplade bort min domän tillfälligt tills jag hade rensat kontot sen så kopplade dom igång den igen.

Okej så du vet några som har fått nerstängda sajter hos B-one.
Men om doms ade att dom inte gör det, jag frågade dom flera gånger om det och dom skrev att dom verkligen inte stänger ner sajter pga hög trafik.

Jag får hoppas att B-one inte stänger ner min vimmel.biz som nog drar en hel del, den har haft några tusen besökare per dag nu dom senaste dagarna.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback