Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-07, 12:15
  #277
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HundenVovvi
Jag vet flera pricksäkra. De går in i tillstånd som vi vanliga dödliga är otränade i. Informationen kan vara väldigt konkret och specifik. Helt otroligt.

Men kan tänka mig det finns bluffmakare som i alla branscher och områden. Litar mest på de som är fjärrskådare då det kräver protokoll och bevis.

Det finns remote viewers som följer strikta protokoll och får klockrena svar och bilder från så kallade "blinda targets" - dvs. de vet endast en källa till en fråga typ som " Fråga nr 456-765" och så hämtar de information från det intuitiva och skissar/svarar. USAs militär/CIA etc. hade alltså remote viewers i över 30 år som satt i kontor och gav information till underrättelsetjänsterna. De fick budget årsvis. Så varför satsa så mycket på något som inte fungerar? Är man intresserad är det bara söka.


Inget av det du påstår stämmer….

USA hade ett långt försök med att se om RV kunde funka, men efter år utan resultat annat än fiasko, så lade man ner saken.
Citera
2024-02-07, 12:19
  #278
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HundenVovvi
Jag vet flera pricksäkra. De går in i tillstånd som vi vanliga dödliga är otränade i. Informationen kan vara väldigt konkret och specifik. Helt otroligt.

Men kan tänka mig det finns bluffmakare som i alla branscher och områden. Litar mest på de som är fjärrskådare då det kräver protokoll och bevis.

Det finns remote viewers som följer strikta protokoll och får klockrena svar och bilder från så kallade "blinda targets" - dvs. de vet endast en källa till en fråga typ som " Fråga nr 456-765" och så hämtar de information från det intuitiva och skissar/svarar. USAs militär/CIA etc. hade alltså remote viewers i över 30 år som satt i kontor och gav information till underrättelsetjänsterna. De fick budget årsvis. Så varför satsa så mycket på något som inte fungerar? Är man intresserad är det bara söka.

Underrättelsetjänsten försöker rekrytera oss hela tiden, så starkt inlägg av dig, tack!
Citera
2024-02-07, 12:23
  #279
Medlem
HundenVovvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Inget av det du påstår stämmer….

USA hade ett långt försök med att se om RV kunde funka, men efter år utan resultat annat än fiasko, så lade man ner saken.

Bra att vara skeptiskt. Men du verkar ev endast skeptisk. Vilket är synd för man stänger sig självt helt och hållet.

De höll på i över 30 år. Varför så länge om det är helt verkningslöst? fundera på det.
Och om du verkligen vill veta mer än vad du bestämt dig för rekommenderar jag fd. nasa fysikern och army intelligence fysiker Thomas Campbell och hans Big theory of everything.
Hur som helst är det helt onödigt att spendera tid på det här. Du har redan bestämt dig. Ha det gott!

Till andra som läser här:

Det finns intuitiva och duktiga personer som är bra på detta. Men se upp för bluffmakare. De finns också.
Citera
2024-02-07, 13:42
  #280
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HundenVovvi
Bra att vara skeptiskt. Men du verkar ev endast skeptisk. Vilket är synd för man stänger sig självt helt och hållet.

De höll på i över 30 år. Varför så länge om det är helt verkningslöst? fundera på det.
Och om du verkligen vill veta mer än vad du bestämt dig för rekommenderar jag fd. nasa fysikern och army intelligence fysiker Thomas Campbell och hans Big theory of everything.
Hur som helst är det helt onödigt att spendera tid på det här. Du har redan bestämt dig. Ha det gott!

Till andra som läser här:

Det finns intuitiva och duktiga personer som är bra på detta. Men se upp för bluffmakare. De finns också.

Från wiki om remote viewing: "I mitten av 1980-talet tillsattes en utredning av National Academy of Sciences som fann ringa eller inga bevis för effektiviteten av de förmågor som projektet studerade."
Citera
2024-02-08, 12:45
  #281
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Från wiki om remote viewing: "I mitten av 1980-talet tillsattes en utredning av National Academy of Sciences som fann ringa eller inga bevis för effektiviteten av de förmågor som projektet studerade."

Vad bra då får vi vara ifred ytterligare 500 år förhoppningsvis.

Ateister eller annat sekulärt folk brukar hittapå häxbränning o häxjakter vid upptäckt av förmågor..

Livet är hårt, skipar förspelet, vem vill gå till ett medium idag?
__________________
Senast redigerad av TwoThousand 2024-02-08 kl. 12:49.
Citera
2024-02-08, 13:35
  #282
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Vad bra då får vi vara ifred ytterligare 500 år förhoppningsvis.

Ateister eller annat sekulärt folk brukar hittapå häxbränning o häxjakter vid upptäckt av förmågor..

Livet är hårt, skipar förspelet, vem vill gå till ett medium idag?

Du borde se serien Berättelsen om Sverige, avsnitt 7 eller 8, i vilket de förklarar uppkomsten till just häxbränningarna, att det berodde på ett ”pojkstreck” en bluff av ungar alltså, och inget som helst paranormalt….
Citera
2024-02-28, 14:20
  #283
Medlem
Raderat
__________________
Senast redigerad av Alva-zin 2024-02-28 kl. 14:23.
Citera
2024-02-28, 14:22
  #284
Medlem
Raderat 2
Citera
2024-02-28, 17:39
  #285
Medlem
TwoThousands avatar
Du vet hur ett riktigt medium gör det, på platsen mottaglig diskuterar kommunicerar med alla närvarande osynliga för blotta ögat.

Brukade sitta ande viska med döda kändisar i min ensamhet.
Citera
2024-02-28, 19:33
  #286
Medlem
Psykonaut-s avatar
Jag har mediala förmågor. Vem är det som vill söka kontakt och med vem vill ni kontakta?


Allt som existerar har redan en färdig struktur där början och slutet hör ihop med en interaktion utan ljusets hastighets, begränsning eller tiden från Universums födelse till dess död. Tiden är en illusion och det som ska ske har skett, men vi ser först vad som sker när vi möter en linjär process från födsel till döden.

Men jag ser på båda hållen eftersom jag läser av linjerna utan tiden som hinder och döden har en historia med födsel, precis som vår koppling till de som har dött ifall någon har förstått att det går att lyssna på dem.

Strukturen av ditt liv blir synlig likt en spindelväv med kopplingar till människor vi känner direkt en närhet till, andra som är återkommande ansikten i våra drömmar som vi bara minns av en slump, i fall vi inte ger dem en uppmärksamhet som öppnar ett medvetande under sömnen. Chakra är ett vackert namn på sanskrit, men jag lånar inte från religioners otillräckliga metafysik till att beskriva verklighetens fysik.

Ni ska först bli medvetna om det samtal som är ert öda att ta del av, kanske av att läsa just detta inlägg jag nu skriver. Jag talar till just dig och det är du som ska inse att det finns en berättelse som hör ihop med ditt liv som gör att du har ett intresse för det mediala som andra förkastar som vidskepelse. Men de går inte heller och har ett öde som väntar som du har.

Jag är varken religiös eller kvantfysiker. Men ser likheter som jag kan använda mig av för att ge en bild av världen, då det är inget övernaturligt eller metafysiskt.

Det är naturligt eftersom det är en del i ett universum som vi börjar förstå mer av hela tiden, medan den andliga parapsykologin går tillbaka med sina fantastiska fantasier som fyllde de tomma luckorna i en tid när de inte visste bättre i sökande efter svar du och jag redan har.
https://en.wikipedia.org/wiki/Superdeterminism
https://en.wikipedia.org/wiki/Quantum_entanglement
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback