Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-11-18, 01:42
  #1
Medlem
Tjena ! Kille på 20 som funderar på en första tatuering som jag tänkt ha på underarmen på ngn utav armarna. Men jag vill inte ha vad som helst utan något som påminner mig om att tänka på andra. De ända jag kommit fram till än sålänge är: https://thumbs.dreamstime.com/z/thin...l-60599376.jpg
Som grund men kanske med annan design.
Vad tror ni ? Går de att göra snyggt eller bör jag tänka i andra vägar ? Öppen för förslag
Citera
2016-11-18, 01:47
  #2
Avstängd
Om 20 år har ingen gadd. Fullgaddad tlll manschetten men skulle aldrig reka någon att gadda om man inte vet vad man vill har. Skit i det.
Citera
2016-11-18, 01:50
  #3
Medlem
onelostsouls avatar
En tatuering där det står mamma
Citera
2016-11-18, 01:53
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragge81
Om 20 år har ingen gadd. Fullgaddad tlll manschetten men skulle aldrig reka någon att gadda om man inte vet vad man vill har. Skit i det.

Kanske är bäst så , du har bara gjort de som Du känt du velat ha ?
Citera
2016-11-18, 01:56
  #5
Avstängd
Flesta på fyllan men de är min personlighet idag. Inget jag skulle ta bort, inget jag skulle göra igen.
Citera
2016-11-18, 01:58
  #6
Medlem
Gör det inte, folk kommer att titta på dig och tänka "Vad är det där för skräpmänniska?". Du skjuter bara dig själv i foten.

Ta en bild på motivet du vill använda, använd det sedan som bakgrundsbild i två månader. Vill du fortfarande tatuera in motivet så kör på det, har du bytt bakgrundsbild så tatuera dig inte. (Om du tröttnar på en bakgrundsbild på två månader, vad säger att du inte kommer att tröttna på något som sitter på kroppen permanent?)
Citera
2016-11-18, 02:00
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeepGrindingzy
Gör det inte, folk kommer att titta på dig och tänka "Vad är det där för skräpmänniska?". Du skjuter bara dig själv i foten.

Ta en bild på motivet du vill använda, använd det sedan som bakgrundsbild i två månader. Vill du fortfarande tatuera in motivet så kör på det, har du bytt bakgrundsbild så tatuera dig inte. (Om du tröttnar på en bakgrundsbild på två månader, vad säger att du inte kommer att tröttna på något som sitter på kroppen permanent?)

Tack som fan för tipset. Är som sagt ny på de här så har ju självklart en del att tänka på. Men man måste väl börja någonstans om man vill komma fram till något.
Citera
2016-11-18, 02:01
  #8
Medlem
Bästa stället om man vill ha ärliga svar, tack för svaren.
Citera
2016-11-18, 02:02
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fj4nten
Tack som fan för tipset. Är som sagt ny på de här så har ju självklart en del att tänka på. Men man måste väl börja någonstans om man vill komma fram till något.

Vad är det du vill komma fram till? Vad vill du förmedla? Att alla dina polare är gaddade räcker inte.
Citera
2016-11-18, 02:06
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragge81
Vad är det du vill komma fram till? Vad vill du förmedla? Att alla dina polare är gaddade räcker inte.

Tänkte väl att de ska vara som en påminnelse för mig att Alltid tänka på andra så ofta som möjligt , kalla mig löjlig men de är de stunder när jag gjort de som får mig att må bäst i livet. Men finns ingen självklart sätt att visa det med en tatuering. Så tanken med att skriva här var väl att få en boll i rullning
Citera
2016-11-18, 02:13
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fj4nten
Tänkte väl att de ska vara som en påminnelse för mig att Alltid tänka på andra så ofta som möjligt , kalla mig löjlig men de är de stunder när jag gjort de som får mig att må bäst i livet. Men finns ingen självklart sätt att visa det med en tatuering. Så tanken med att skriva här var väl att få en boll i rullning

Du har säker ett födelsemärke. Tänker du på din födelse och mamma när du ser det? Du är helt fel ute.
Citera
2016-11-18, 02:18
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragge81
Du har säker ett födelsemärke. Tänker du på din födelse och mamma när du ser det? Du är helt fel ute.

På vilket sätt är jag fel ute menar du? Ska de spegla personligheten mer än det jag tänker ? eller hur menar du ?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback