Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-17, 20:00
  #1
Medlem
Jag skulle behöva hjälp med Ipads tangentbord som tex. när jag skriver den här texten skymmer halva skärmen. Hur ändrar man så tangentbordet blir litet och diskret längst ned på skärmen?
Citera
2016-11-17, 20:32
  #2
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjingeling55
Jag skulle behöva hjälp med Ipads tangentbord som tex. när jag skriver den här texten skymmer halva skärmen. Hur ändrar man så tangentbordet blir litet och diskret längst ned på skärmen?
Du klickar på tangentbordssymbolen och väljer lösgör och dela då blir tangentbordet lite mindre och uppdelat i två delar. Det är det minsta som går att göra med det inbyggda inbillar jag mig.

Duger inte det för dig, vilket det ju troligen inte gör, så får du hämta/köpa ett i butiken. Ett som kanske passar är One Handed Resizable Keyboard for Small & Tall People.

Snubblade över den här artikeln när jag var ute och googlade. De kan säkert berätta mer; 30 Incredible Keyboard Apps for Better Typing on Your iPhone or iPad
Citera
2017-03-24, 17:50
  #3
Medlem
Har en fråga som jag hoppas passar här: Hur gör jag när jag vill " feta " text, både skriven och citerad, när jag tex vill skriva inlägg?
Jag har försökt att trycka på B i övre ramen. Resultatet blir bara ett B. På min lapp kan jag ju markera och trycka på fetstil B.
Citera
2017-03-24, 17:54
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Har en fråga som jag hoppas passar här: Hur gör jag när jag vill " feta " text, både skriven och citerad, när jag tex vill skriva inlägg?
Jag har försökt att trycka på B i övre ramen. Resultatet blir bara ett B. På min lapp kan jag ju markera och trycka på fetstil B.

Fick just veta att min platta är en Android. Samsung. Så min fråga kom kanske fel, igen? Eller?
Citera
2017-04-01, 18:43
  #5
Medlem
Jag lånar tråden. Hur gör man högerklick på iPad? Ex på länkar och annat. Det hjälper inte att byta till höger hand, eftersom jag alltid skriver med höger pekfinger!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback