Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-17, 18:56
  #1
Medlem
Hej.

Nu inom kort (3-4 månader) säljer jag av villa,bil & prylar.
(Yalla, ta det lugnt. Jag kommer att skaffa en hyresrätt och hyra ut den under tiden.)

Vilket generar att jag kommer ha ca: 1-1,5m att resa runt i världen för.
Utforska och se saker ingen annan har sett och överlevt. - Ha ha.

Vad jag söker på denna resan äventyr, äventyr så det ryter om det.
Men samtidigt vill jag kunna ta ett steg tillbaka och njuta av naturen, bygga på min personlighet och växa som person.

Mina funderingar hittills har gått till Sydamerika, Mexiko m.m.
- Älskar Indiana Jones.
Skulle älska att räffla runt i t.e.x. Tikal i Guatemala och leta efter super.... gamla gångar som leder till nya platser.

Min fråga till er!

Tror ni det finns någon skatt kvar att hitta, här i världen?
Var tror ni? Alla tips kommer kollas upp och dokumenteras ifall intresset faller in för just dina tips.

Sitter ni och eggar på gamla "kartor" och inte orkar göra resan själv? Haha let me Allt som hittas delar jag med mig av till den som ger info, kan ske via pm.

Resan kommer göras p.g.a att jag vill se världen!
Samt! Att leta skatter, bortglömda forntida platser m.m.

Funderar samtidigt på att göra en typish dagbok på youtube under resan gång.

Är förresten ca 25 år gammal, bra kondis och ett jävla anamma.

Puss & Kram!
Citera
2016-11-17, 19:22
  #2
Avstängd
AdamNyfikens avatar
Åh vad skönt med en jordenruntresa. Skatter kan du hitta i Dubai tror jag lycka till !
Citera
2016-11-17, 22:02
  #3
Medlem
Fyfan vad kul, hade alla ggr i världen gjort dethära istället för att köpa en dyr bil lr ett fett hus etc, helre bo i en liten etta och uppleva saker
Citera
2016-11-17, 22:11
  #4
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AudiTfsi
Hej.

Nu inom kort (3-4 månader) säljer jag av villa,bil & prylar.
(Yalla, ta det lugnt. Jag kommer att skaffa en hyresrätt och hyra ut den under tiden.)

Vilket generar att jag kommer ha ca: 1-1,5m att resa runt i världen för.
Utforska och se saker ingen annan har sett och överlevt. - Ha ha.

Vad jag söker på denna resan äventyr, äventyr så det ryter om det.
Men samtidigt vill jag kunna ta ett steg tillbaka och njuta av naturen, bygga på min personlighet och växa som person.

Mina funderingar hittills har gått till Sydamerika, Mexiko m.m.
- Älskar Indiana Jones.
Skulle älska att räffla runt i t.e.x. Tikal i Guatemala och leta efter super.... gamla gångar som leder till nya platser.

Min fråga till er!

Tror ni det finns någon skatt kvar att hitta, här i världen?
Var tror ni? Alla tips kommer kollas upp och dokumenteras ifall intresset faller in för just dina tips.

Sitter ni och eggar på gamla "kartor" och inte orkar göra resan själv? Haha let me Allt som hittas delar jag med mig av till den som ger info, kan ske via pm.

Resan kommer göras p.g.a att jag vill se världen!
Samt! Att leta skatter, bortglömda forntida platser m.m.

Funderar samtidigt på att göra en typish dagbok på youtube under resan gång.

Är förresten ca 25 år gammal, bra kondis och ett jävla anamma.

Puss & Kram!
Kul
1976 Reste en Svensk 16-årig tjej, ensammen på motocykel från Kap Horn till USA. Det inspirerade mig till en, något längre mc-resa. Jag var då 19 år. Gör det bara, och sluta snacka om det. När du gjort...återkom.
Citera
2016-12-10, 05:53
  #5
Medlem
DrGreenthumbs avatar
Här får du lite skatt-inspiration!

Glöm tikal, totalt utgrävt. Däremot Palenque har inte blivit totalt utgrävt, däremot ligger allt under tät djungel.
Norra Chile är landet spanjorerna glömde borta, även som vi glömde bort då vi relaterar alltid Inka-kulturen med Peru! Man uppskattar att ca 4000 fornlämningar finns i Atacama öknen som inte blivit upptäckta, förmodligen för att området är väldigt ogästvänlig och otillgänglig samt att allt ligger under sten och sand.
Du har nog bättre tur och hitta vikinga-mynt i Rinkeby (som har grymt många fornlämningar) än att hitta nån hemlig tunnel i en pyramid.

Förresten, Pr Jones är en jävla hjälte
Men du är inte den ende som letar efter skatter, finns experter med oändligt ekonomisk stöd som letar efter skatter, tvivlar då att nån tips från flashback leder till någon som de inte hittat.

Försök istället att besöka obesökta platser.
Jag ska till en av Chiles nyaste national park som är nästan lika stor som Skåne, med tanke på att området förr alltid vart privatmark av markägare som inte använder området så har den platsen vart helt orörd, finns uppsjö av privat mark i Patagonien som aldrig besökts pga av det är just privat mark och ägarna har ingen behov av att försöka vandra sig förbi otillgänglig mark.
Oftast är det rika människor som köper tusentals hektarer och använder knappt en hektar till deras supervilla.
__________________
Senast redigerad av DrGreenthumb 2016-12-10 kl. 05:59.
Citera
2017-02-08, 18:18
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenthumb
Här får du lite skatt-inspiration!

Glöm tikal, totalt utgrävt. Däremot Palenque har inte blivit totalt utgrävt, däremot ligger allt under tät djungel.
Norra Chile är landet spanjorerna glömde borta, även som vi glömde bort då vi relaterar alltid Inka-kulturen med Peru! Man uppskattar att ca 4000 fornlämningar finns i Atacama öknen som inte blivit upptäckta, förmodligen för att området är väldigt ogästvänlig och otillgänglig samt att allt ligger under sten och sand.
Du har nog bättre tur och hitta vikinga-mynt i Rinkeby (som har grymt många fornlämningar) än att hitta nån hemlig tunnel i en pyramid.

Förresten, Pr Jones är en jävla hjälte
Men du är inte den ende som letar efter skatter, finns experter med oändligt ekonomisk stöd som letar efter skatter, tvivlar då att nån tips från flashback leder till någon som de inte hittat.

Försök istället att besöka obesökta platser.
Jag ska till en av Chiles nyaste national park som är nästan lika stor som Skåne, med tanke på att området förr alltid vart privatmark av markägare som inte använder området så har den platsen vart helt orörd, finns uppsjö av privat mark i Patagonien som aldrig besökts pga av det är just privat mark och ägarna har ingen behov av att försöka vandra sig förbi otillgänglig mark.
Oftast är det rika människor som köper tusentals hektarer och använder knappt en hektar till deras supervilla.


Tack för infon!
Resan har blivit lite uppskjuten. Dock reser jag nu inom 2 månader. Peru blir första stoppet
Blir inspirerad av din info om Chile, så kommer kolla upp mer om detta

Roligt när någon kommer med mer input som man sitter med!
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2782774

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback