Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-17, 18:54
  #1
Medlem
Shamdons avatar
Önskar att det enkelt gick att sortera i mängden av alla trådar man prenumererar på så att ens egna trådar hamnade överst eller kunde listas separat eller dylikt. Detta löser man nog enklast om de kan automatiskt läggas in i en egen mapp.

"Men lägg dem i en egen mapp då?"
Ja, men jag vill inte endast lösa mina egna ilandsproblem utan också förbättra forumet. Inbillar mig nämligen att fler trådstartare än jag missar äldre trådar de fått svar i varpå diskussionen försämras.

Nu hamnar alla prenumererade trådar i samma mapp, som träffande nog heter "Alla".
Jag föreslår att alla de trådar i vilka man själv är TS hamnar i ytterligare en mapp med namn "Trådstarter" eller dylikt för att se till att TS inte missar att någon skrivit i eller helt enkelt glömmer bort sin tråd.
Citera
2016-11-17, 19:15
  #2
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shamdon
Önskar att det enkelt gick att sortera i mängden av alla trådar man prenumererar på så att ens egna trådar hamnade överst eller kunde listas separat eller dylikt. Detta löser man nog enklast om de kan automatiskt läggas in i en egen mapp.

"Men lägg dem i en egen mapp då?"
Ja, men jag vill inte endast lösa mina egna ilandsproblem utan också förbättra forumet. Inbillar mig nämligen att fler trådstartare än jag missar äldre trådar de fått svar i varpå diskussionen försämras.

Nu hamnar alla prenumererade trådar i samma mapp, som träffande nog heter "Alla".
Jag föreslår att alla de trådar i vilka man själv är TS hamnar i ytterligare en mapp med namn "Trådstarter" eller dylikt för att se till att TS inte missar att någon skrivit i eller helt enkelt glömmer bort sin tråd.

Under varje användares profil finns ju "Hitta alla ämnen startade av...".

Är det inte det du menar, eller missförstår jag något? Visst skulle det kunna göras andra sätt att redovisa detta, men funktionen finns ju som jag ser det.
Citera
2016-11-17, 20:18
  #3
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Är det inte det du menar, eller missförstår jag något? Visst skulle det kunna göras andra sätt att redovisa detta, men funktionen finns ju som jag ser det.
Nej, jag menar just när någon skrivit i en tråd man startat.
Citera
2016-11-17, 20:49
  #4
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shamdon

Nej, jag menar just när någon skrivit i en tråd man startat.

Då låter det mer som om det hör hemma under notifikation och inte under prenumeration.

Det har ju hintats om att notifikationsfunktionen kan komma att utvecklas, så något sånt här kanske kan dyka upp.

Fast för egen del ser jag absolut inte poängen i varför det faktum att någon skrivit i en tråd man själv skapat ska vara viktigare än att någon skriver i en tråd någon annat skapat och som man själv bara kommenterat i.

Det är ju när någon citerar och kommenterar en som det blir en diskussion och vem som är TS i den diskussionen spelar ju ingen roll.

Och om man bara vill se vem eller vilka som skrivit i ens tråd fungerar ju det jag nämnde tidigare.
Citera
2016-11-18, 14:10
  #5
Medlem
Det vore ju bra om det kom meddelande vid klockan att någon annan än jag själv, då bör det inte komma ett meddelande, har skrivit i en tråd jag skapat, även om det inte är ett citat från vad jag skrivit.

Som det är nu går det nog endast om man bara prenumererar på trådar man själv har skapat. Vad du då får göra om det ska bli som du menar i trådstarten är att avsluta prenumerationer på alla trådar andra än du har skapat, men det är väl inte det du vill, utan att en ändring av funktionerna på Flashback borde ske
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback