Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-11-17, 20:20
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lastbil
Okej, vad är det för kabel ni skarvar med egentligen?

Mestadels svagströmskablar men det ibland använder vi äldre kommunikationskablar som har varit nätverk mellan styrskåp i fastigheterna och dom kan ibland vara mellan 0,7-1,0mm2 i storlek varje ledare.
Har hänt att vi byggt nät med endast 4 tråd i nätverkskablarna, då tappar vi självklart bandbredd men eftersom det som vi skickar på nätet tar så lite resurser så gör det inget.
Så länge vi får snabb respons på pingtest och allt flyter på med våra egna tester så kör vi fullt race med detta tills vi är nöjda och arbetet är avslutat 😊
Citera
2017-02-08, 15:05
  #14
Medlem
studioxswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av codehunter
Någon som kan rekommendera en färdig nätverkskabel som har solida ledare?
Dvs 1 koppartråd i varje tråd.
Jag vet att det finns på lösmeter men jag behöver en färdig.

Antar att du inte ska ha någon vidare bandbredd? Typ 10 Mbit? Det är ju rätt höga frekvenser i Ethernetkabel och om dessa inte läggs så att faserna neutraliseras blir det ingen vidare ethernetsnöre, men det kanske finns färdiga lösningar på detta är inte direkt mitt expertisområde tyvärr. Bara ett litet inlägg just in case.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback