Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-11-16, 22:59
  #1
Medlem
Satt på bussen då två framför pratade om miljöpartiet och deras politik, var av en säger "vad heter den nya?"
Tänkte efter själv och kom inte på det, så det blev Google för mig!

Fridolin har såklart en stark roll i miljöpartiet, och Åsa hade det med såklart. Både positiva och negativa sidor. Hur detta påverkar Isabella vet jag inte. Men såklart det kommer att vara svårt, men efter en tid som ledare har jag tyvärr inte sett nog av henne för att kunna bedöma hur hon är som politiker.


Frågan är ju hur kommer hon klara sig som språkrör ?

Kommer hon med tid att kliva fram ?

Hur hanterar MP det?

Vet folk vem hon är om då frågade på gatan idag ?
Citera
2016-11-16, 23:05
  #2
Medlem
franges avatar
Antagligen har både MP och deras älskade journalistfans insett att MP är så in i helvete skevt ute - att det är lika bra att hålla käften. För de har redan förstört sitt förtroende så gravt - att det bästa sättet att minimera fortsatt skada, är att inte säga något mer överhuvudtaget.
Citera
2016-11-16, 23:06
  #3
Medlem
RonnyRasks avatar
Miljöpartiet har väl lärt sig att det lönsammaste för partiet är att inte säga något alls, då man inte kan förespråka deras politik utan att framstå som direkt galen.
Citera
2016-11-16, 23:10
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Antagligen har både MP och deras älskade journalistfans insett att MP är så in i helvete skevt ute - att det är lika bra att hålla käften. För de har redan förstört sitt förtroende så gravt - att det bästa sättet att minimera fortsatt skada, är att inte säga något mer överhuvudtaget.

Precis, sök nytt jobb eller bli lynchade...
Citera
2016-11-16, 23:39
  #5
Medlem
BernardLoutres avatar
Ett enkelt svar:
Citat:
Bättre vara tyst och bli betraktad som en idiot än att öppna munnen och bevisa det.
Citera
2016-11-17, 08:45
  #6
Medlem
Mr.Swedens avatar
Svaret på trådens fråga är enkel: felrekrytering.

Romson släppte ur sig grodor, men hade tryck i framförandet. Isabella Lövin är saklig men grå. Jag hade en klocka, den stannade.

Språkrör, det hörs vad det handlar om. Höras och synas. Alltså - Felrekrytering.

Nästa fråga: Hur är det med Fridolin, ministern med en gosses själ och en flickas händer? Klarar han konkurrens från starka tjejer?
Citera
2016-11-17, 09:37
  #7
Medlem
Krocketklubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brimfull
Satt på bussen då två framför pratade om miljöpartiet och deras politik, var av en säger "vad heter den nya?"
Tänkte efter själv och kom inte på det, så det blev Google för mig!

Fridolin har såklart en stark roll i miljöpartiet, och Åsa hade det med såklart. Både positiva och negativa sidor. Hur detta påverkar Isabella vet jag inte. Men såklart det kommer att vara svårt, men efter en tid som ledare har jag tyvärr inte sett nog av henne för att kunna bedöma hur hon är som politiker.


Frågan är ju hur kommer hon klara sig som språkrör ?

Kommer hon med tid att kliva fram ?

Hur hanterar MP det?

Vet folk vem hon är om då frågade på gatan idag ?

Jag tror dom tar det lite piano med tanke på hur det gick med den tidigare åsnan dom hade som språkrör. Jag hoppas att dom håller en låg profil för att dom har insett att 9/10 argument dom har imploderar och att det är bättre att vara tyst.
Citera
2016-11-17, 11:05
  #8
Medlem
Shamdons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Nästa fråga: Hur är det med Fridolin, ministern med en gosses själ och en flickas händer?
Glöm inte kolbiten han alltid bär med sig.
Citera
2016-11-23, 00:50
  #9
Medlem
Synd tråden dog lite, jag Maktkamper mellan könen, Fridolins händer, så mycket som spelar roll.

Men jag tänkter vi bö få se henne framöver då det börjar dra ihop sig, mer och mer.
Citera
2017-02-08, 09:38
  #10
Medlem
Isabella Lövin, är mest intresserad av att åka till Afrika och vara skitviktig. När hon inte är ute och reser så agerar hon fotomodell för att göra en hånfull satir av Donald Trump. Mycket lekstuga där alltså !
Miljöpartiet beter sig som fjortisar på skolresa !
Citera
2017-02-08, 10:45
  #11
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Isabella Lövin, är mest intresserad av att åka till Afrika och vara skitviktig. När hon inte är ute och reser så agerar hon fotomodell för att göra en hånfull satir av Donald Trump. Mycket lekstuga där alltså !
Miljöpartiet beter sig som fjortisar på skolresa !

Ja hon har lyckats sätta sig på kartan ordentligt nu de senaste dagarna, synd att det inte har med något vettigt att göra, men det är väl en lågoddsare med tanke på att MP:s politik inte är så värst vettig...
Citera
2017-02-08, 13:22
  #12
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brimfull
Satt på bussen då två framför pratade om miljöpartiet och deras politik, var av en säger "vad heter den nya?"
Tänkte efter själv och kom inte på det, så det blev Google för mig!

Frågan är ju hur kommer hon klara sig som språkrör ? Kommer hon med tid att kliva fram ? Hur hanterar MP det? Vet folk vem hon är om då frågade på gatan idag ?

Antar att det vara två fittor som satt på bussen. För dem räcker det med namnet miljöpartiet så röstar dom på det för det låter så bra.

Är man intresserad av politik så vet man vad hon heter. Hon har inte alls fått för lite uppmärksamhet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback