Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-16, 17:53
  #1
Medlem
Jag köpte en Chromecast Audio idag för att slippa ha en kabel mellan dator och förstärkare/högtalare när jag kollar film. Har nämligen ingen TV. Problemet är att bild och ljud är väldigt osynkat när jag kör ljudet genom Chromecast Audio. Någon som har upplevt samma problem? Finns det någon bra eller smart lösning på problemet?
Citera
2016-11-16, 18:19
  #2
Medlem
splitfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strand8181
Jag köpte en Chromecast Audio idag för att slippa ha en kabel mellan dator och förstärkare/högtalare när jag kollar film. Har nämligen ingen TV. Problemet är att bild och ljud är väldigt osynkat när jag kör ljudet genom Chromecast Audio. Någon som har upplevt samma problem? Finns det någon bra eller smart lösning på problemet?


Vad kollar du film i för videouppspelare? Använd någon som kan synka ljudet, tex VLC.
Citera
2016-11-16, 18:51
  #3
Medlem
Jag streamar mest. Det är Netflix, Viaplay, SVT-play, TV4-play etc. Svårt att köra det genom VLC :-)
Citera
2018-03-14, 16:02
  #4
Medlem
wildhassans avatar
Jag har samma problem.
Även då jag kikar via Chrome t.ex. Youtube. Jobbigt även att det krävs att ansluta varje flik separat till chomecasten.
Citera
2018-03-30, 21:49
  #5
Medlem
wildhassans avatar
Några andra som upplever samma problem? Någon som vet om det går att ansluta hela datorn till casten?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback