Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-16, 17:44
  #1
Medlem
BigOrangeBunnys avatar
Ja nu verkar det som att titanerna Manowar kastar in handduken! Bandet (eller ja Joey hehe ) har utannonserat att turnen "Final Battle World Tour" som sparkar igång i Tyskland nästa år blir deras "Tack och farväl" till fansen!

http://www.blabbermouth.net/news/man...farewell-tour/

The 'Gods And Kings' tour was a groundbreaking moment in our career. The stage, sound, video and you,' our fans, were magnificent!

"Coming off such an amazing tour, it was clear that the next time we must go even bigger and beyond anything we have ever done; something that will fulfill every Manowarrior's dreams. Then that will be the ultimate moment to say 'thank you' and farewell!

"The final battle will begin in Germany and take us all over the world to say goodbye to all of you.

"If you know metal, you know MANOWAR. If you know MANOWAR, you know metal!
"Those who join this tour will be left with an eternal memory; having witnessed the band that has dedicated their blood, hearts, souls and every moment of their career to true heavy metal.

"We are calling all Manowarriors to prepare yourselves now and to join us for The Final Battle!"


Jag vet: De är klyschiga som fan och tramspellar men ändå Jag minns nog ännu när jag första gången hörde om de (typ 11-12 år gammal), satt hos frisören och medans brorsan klippte sig läste man Slitz i smyg och såg en annons från metaldistron "House of kicks" med reklam för deras live-skiva "Hell on stage" (det här var typ 99 alltså).

När man började gå in på hårdrock på allvar var Iron maiden, Hammerfall och Manowar mina första band. Man har breddat sig rejält sen dess (som tur är) men de var "pionjärer" för mig

Töntfaktorn är ju hög som sagt och biljetterna kostar skjortan men jag är lite lockad trots allt. Än så länge är bara tyska datum annonserade:

24 november 2017 : Munchen
27 november 2017 : Erfurt
28 november 2017: Berlin
1 december 2017: Essen
3 december 2017: Kiel
5 december 2017: Köln
8 december 2017: Frankfurt am Main
12 december 2017: Trier
15 december 2017: Stuttgart


http://manowar.com/tour/

Kan vi räkna med några svenska datum på denna turne (är väl fan dags snart! Det här uttalandet kom ju fan i maj)? Är det några särskilda låtar ni längtar efter att höra? Visst är det typ ett år kvar men jag tycker det är bra att adressera Flashbacks "headbangers" i god tid

Personligen önskar jag bara att de bränner av allt j*vla krut de har! Skit i att vara PK och släng upp topless tjejer på scenen, eldkastare, hojar på scenen. Det är ändå så vi känner Manowar eller hur?!

EDIT: Det heter "eldsprutare" inte "eldakastare" haha Fan vad senil man börjar bli
__________________
Senast redigerad av BigOrangeBunny 2016-11-16 kl. 18:15.
Citera
2016-11-16, 18:28
  #2
Medlem
Alltid diggat manowar men aldrig blivit av när de väl är på besök, vilket är trist givetvis.



Kanske svänger förbi köln och besöker pascha i samma veva 😏
Citera
2016-11-16, 18:31
  #3
Medlem
BigOrangeBunnys avatar
Haha, du är inte den enda som tänkt i de svängarna Jag får ändå intrycket att det är mer ös när de spelar på kontinenten, spelningarna i Sverige är mer avdankade och sega LOL
Citera
2016-11-16, 18:52
  #4
Medlem
BewilderedHulders avatar
Lustigt att 2016 är året när album heter "The Final Battle" och "The Last Stand" o' sånt.
Basen och trummorna i låten Warriors of the World United kommer att lyfta taken.
Citera
2016-11-16, 19:07
  #5
Medlem
BigOrangeBunnys avatar
Personligen är jag ännu besviken att jag inte tog mig till "Earthshaker fest" (eller vad deras egenproducerade tyska festival hette?) 2005 när hela bandets lineup (inklusive de före detta medlemmarna) avslutade med att lira "Battle hymn" tillsammans

Nu finns ju inte Scott Columbus längre i livet efter sin MC-olycka (RIP) men att få se samtliga nu levande medlemmar & ex-medlemmar på scenen tillsammans känns som den bästa presenten till fansen
Citera
2016-11-17, 08:56
  #6
Medlem
2anRuless avatar
Jag måste se Manowar på deras sista turné. Jag har inte varit något större fan av deras senaste skivor, men bandet levererar alltid på scen.

Hoppas att man får höra The Power Of Thy Sword.
Citera
2017-03-26, 22:49
  #7
Medlem
stom72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigOrangeBunny
Personligen är jag ännu besviken att jag inte tog mig till "Earthshaker fest" (eller vad deras egenproducerade tyska festival hette?) 2005 när hela bandets lineup (inklusive de före detta medlemmarna) avslutade med att lira "Battle hymn" tillsammans

Nu finns ju inte Scott Columbus längre i livet efter sin MC-olycka (RIP) men att få se samtliga nu levande medlemmar & ex-medlemmar på scenen tillsammans känns som den bästa presenten till fansen


Enligt pappersupplagan av Close up var det självmord.
Citera
2017-03-26, 22:49
  #8
Medlem
stom72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2anRules
Jag måste se Manowar på deras sista turné. Jag har inte varit något större fan av deras senaste skivor, men bandet levererar alltid på scen.

Hoppas att man får höra The Power Of Thy Sword.


Hört Rhapsody of Fire's cover av den dängan?
Citera
2017-04-27, 22:19
  #9
Medlem
BigOrangeBunnys avatar
Citat:
Enligt pappersupplagan av Close up var det självmord.

Kan ha varit så ja, dåligt minne för min del

Just nu idag(!) har biljetterna till några svenska konserter släppts! (jag har varit dålig som attans på att meddela det i den här tråden hehe))

Det rör sig om:

Norrköping (15 november): Arbis
Stockholm (18 november): Fryshuset/Arenan
Göteborg (20 november): Trädgårn*


http://manowar.com/tour/

*I detta fall rör det sig om två konserter samma kväll(!) Är det Manowar så kan de ju såklart allting haha

Och som vanligt (LOL) är det skitpriser på biljetterna 1200 kronor (köps från Tickster)!

Hade jag pröjsat så mycket för två konserter i Göteborg javisst men även i Norrköping och huvudstaden kostar det skjortan.
__________________
Senast redigerad av BigOrangeBunny 2017-04-27 kl. 22:37.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback