Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-15, 20:02
  #1
Medlem
Jag har nyss köpt en router /DWR 116), och använder en 3-sticka, som sätts in i "taket" på routern.

Stickan står rakt upp, ser ut som en tredje antenn. Ja, ni fattar hur router-modellen ser ut ...

En blå kabel förbinder routern med min PC, routern lyser, och jag har klickat mig igenom hela skiten, skrivit in lösenord, IP-adresser, gått igenom manualen osv, men inte ett skit händer ... jag kan inte surfa.

Detta är en mkt enkel router, så det känns mkt irriterande.


Kan nån enkelt förklara hur man får igång den här skiten?

Jag vill bara ha ett enkelt wifi-nätverk hemma, som räcker till en PC och en mobil, punkt ...
Citera
2016-11-15, 20:36
  #2
Medlem
Den blå kabeln (troligtvis nätverkskabel) bör inte behövas då du säger att du vill köra trådlöst.

Har du sett om routern har sänt ut ett nätverksnamn (SSID) som heter typ: "dwr116_xxx" eller liknande som du kan ansluta till trådlöst?

Har ingen aning om routermodellen men det skulle kunna vara så att du försöker köra trådat utan att routern ens har möjlighet till det. (Kan vara nät in som du försöker köra ut)
Citera
2016-11-15, 22:44
  #3
Medlem
Mike.Andersens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Kan nån enkelt förklara hur man får igång den här skiten?

Vad har du fyllt i på sidan 3G / 4G LTE? Normalt så behöver man bara ställa in APN.

Kolla statussidan för att se om modemet är identifierat. Eventuellt så behöver du uppgradera firmware för att det ska fungera.


Längst ner I följande länk så finns det en lista på modem som din router stöder.

DWR-116 Wireless N300 Multi-WAN Router
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback