Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-11-15, 17:25
  #1
Medlem
Hur kommer det sig att de där små pubarna - de där hål i väggen-ställena - nästan helt saknas i det svenska utelivet? Tycker personligen de ofta tillhör de bästa ställena att gå ut på, och undrar lite om det är min smak som är udda i Sverige, eller om det är praktiska skäl som regler och förordningar som avgör?
Citera
2016-11-15, 17:30
  #2
Medlem
Knotknets avatar
Det är nog en kombination av snåriga regler och trashiga obildade idioter som tycker att Kuk Learys och Fitt Fridays är det bästa man kan gå på.
Citera
2016-11-15, 17:32
  #3
Medlem
Jag tror på en kostnadsfråga, det kostar så mkt att driva pub/bar att man behöver ha hyggligt med folk för att få det att gå runt i förlängningen.

Bara en spontan gissning dock.
Citera
2016-11-15, 17:52
  #4
Medlem
ozznujens avatar
Är detta sant? I Oslo finns det mängder av dem. Jag gillar inte heller ställen liknande Fridays, skulle inte sätta min fot där.
Citera
2016-11-15, 17:55
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Det är nog en kombination av snåriga regler och trashiga obildade idioter som tycker att Kuk Learys och Fitt Fridays är det bästa man kan gå på.

Oleary's är bra om man skall se en stormatch!! fast nuförtiden finns det skärmar överallt så du har rätt.
Citera
2016-11-15, 17:56
  #6
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tr11fip0xen
Oleary's är bra om man skall se en stormatch!! fast nuförtiden finns det skärmar överallt så du har rätt.
Nej Olearys är inte bra om man vill se sport.
Citera
2016-11-15, 18:42
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Nej Olearys är inte bra om man vill se sport.

Vilken rekommenderar du?
Citera
2016-11-15, 18:44
  #8
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knotknet
Nej Olearys är inte bra om man vill se sport.
Inte om man tänkt äta eller dricka under matchen iaf. Och gör man inte det så åker man väl ut.

De har rätt okej ölutbud men det är inte billigt direkt.
Citera
2016-11-15, 18:45
  #9
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tr11fip0xen
Vilken rekommenderar du?
Vart bor du?
Citera
2016-11-15, 18:47
  #10
Medlem
Kehins avatar
Olearys är inte bra. Anlednings är antagligen mat kravet, vilket är helt kasst! Små barer med bara ståplatser är det bästa jag vet, de senaste årens (i Stockholm iaf) hamburger/varmmacka-boom har tagit oss lite i den riktningen!
Citera
2016-11-15, 19:28
  #11
Moderator
pudelluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kehin
Olearys är inte bra. Anlednings är antagligen mat kravet, vilket är helt kasst! Små barer med bara ståplatser är det bästa jag vet, de senaste årens (i Stockholm iaf) hamburger/varmmacka-boom har tagit oss lite i den riktningen!
En pub där man tvingas beställa mat till ölen?
Citera
2016-12-13, 14:45
  #12
Medlem
Det finns ett antal minimala barer, Dryck i Uppsala (mitt i järnvägsstationen) är ett sådant exempel även om de ska flytta till en större lokal nu.
Zen Sushi på Östra Mårtensgatan i Lund är inte så vansinnigt stort det heller även om det är en riktig restaurang:http://zen-sushi.se/


Att utbudet inte är större har nog mycket med gamla regler och förordningar att göra, förr var det absolut krav att man skulle ha ett fullskaligt restaurangkök för alkoholutskänkning. Jag kan tänka mig att många kommuners alkoholhandläggare fortfarande är inne i det här synsättet och kommer göra sitt för att försvåra en minimal bar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback