Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-08, 01:40
  #85
Medlem
Gillade gitarr. Lite väl hög musik i relation till rösten tyckte jag dock ibland. Framför allt hänförd blev jag av berättelsen om apan. Berättelsen om skådespelserskan köpte jag flrövrigt till den grad att jag inte ens kollade upp det förrän idag och vet fortfarande knappt vad jag ska tro. Berättelserna har en skönt hemlig och mystisk " det är för fantastiskt för att inte vara sant " känsla över sig och ofta är det precis som att man sitter och tittar på en dokumentärfilm med panorerade stillbilder och stumma rekonstrueringar .

Ser riktigt mycket fram emot nästa alster från Nilsson som utlovar en följetång
Citera
2017-02-14, 10:02
  #86
Medlem
farfars avatar
Den sista trippen 1 var givande för min del, känner igen det problematiska konsumtionsmönstret av "femmor". Fann ingen väg bort från det annat än att lägga ner helt. Man halkar lätt in i gamla hjulspår, tyvärr.
Citera
2017-02-14, 10:30
  #87
Medlem
Jag skulle vilja ha mer utförliga beskrivningar än "Skriven av xxx. Inläst av xxx". Kanske en beskrivning av historien man ska få höra innan man laddar ner?
Citera
2017-02-14, 21:01
  #88
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Den sista trippen 1 var givande för min del, känner igen det problematiska konsumtionsmönstret av "femmor". Fann ingen väg bort från det annat än att lägga ner helt. Man halkar lätt in i gamla hjulspår, tyvärr.
Lyssnade själv del 1 för några dagar sedan. Vad gäller drogerna kunde jag inte relatera jättemycket, men att vara en "högstadie hipster" när man borde vara mobbad träffade bra. Även några andra saker som jag lätt kunde relatera till.

Jag fick patreon mail om att "Den sista trippen, del 2 av 2" laddades upp idag!

Tips till J! Synonymer!
Trippen 1, innehöll onödigt många upprepade ord i närliggande meningar.
Hittepå exempel, "Jag fick bannor av min pappa efter den fadäsen. Min pappa bannade mig ofta efter olika fadäser och det gjorde mig ledsen."
Citera
2017-02-14, 21:08
  #89
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Lyssnade själv del 1 för några dagar sedan. Vad gäller drogerna kunde jag inte relatera jättemycket, men att vara en "högstadie hipster" när man borde vara mobbad träffade bra. Även några andra saker som jag lätt kunde relatera till.

Jag fick patreon mail om att "Den sista trippen, del 2 av 2" laddades upp idag!

Tips till J! Synonymer!
Trippen 1, innehöll onödigt många upprepade ord i närliggande meningar.
Hittepå exempel, "Jag fick bannor av min pappa efter den fadäsen. Min pappa bannade mig ofta efter olika fadäser och det gjorde mig ledsen."

Jag är medveten om de många upprepningarna faktiskt. I skriven text ett stort "no-no". Men i det här fallet försökte jag medvetet hålla berättandet nära talet genom att behålla vissa upprepningar, (och en del meningssammansättningar) på samma sätt som man gör när man talar. Tanken var att hela berättelsen så mycket som möjligt skulle låta som jag satt och talade spontant.
Citera
2017-02-14, 21:17
  #90
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
Jag är medveten om de många upprepningarna faktiskt. I skriven text ett stort "no-no". Men i det här fallet försökte jag medvetet hålla berättandet nära talet genom att behålla vissa upprepningar, (och en del meningssammansättningar) på samma sätt som man gör när man talar. Tanken var att hela berättelsen så mycket som möjligt skulle låta som jag satt och talade spontant.
Jag vill absolut inte jaga detaljer och korrekturlyssna poddar! Jag uppskattar dina alster väldigt mycket. Kritiken var menad som konstruktiv... vilket jag tolkar även i ditt svar.

Blir spännande att lyssna på del 2 av Trippen ikväll.

Själv skulle jag aldrig kunna/våga vara så självutlämnande som du är. Men alla är vi olika. Och jag uppskattar andras historier.

Keep up the good work!
Citera
2017-02-14, 21:39
  #91
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Jag vill absolut inte jaga detaljer och korrekturlyssna poddar! Jag uppskattar dina alster väldigt mycket. Kritiken var menad som konstruktiv... vilket jag tolkar även i ditt svar.

Blir spännande att lyssna på del 2 av Trippen ikväll.

Själv skulle jag aldrig kunna/våga vara så självutlämnande som du är. Men alla är vi olika. Och jag uppskattar andras historier.

Keep up the good work!

Din kritik är väldigt välkommen. Det här mediet är nytt för mig, och jag försöker experimentera. Men inte för experimentets egen skull, utan för att uppnå effekt. Så det är bara nyttigt att höra hur det landar hos lyssnarna.
Citera
2017-02-15, 11:32
  #92
Medlem
Grrrinds avatar
Älskade den sista trippen. En hel del igenkänning. Hur man fortsätter röka trots att man inte har kul och mest får ångest, att känna sig tvungen att röka upp. Att känna sig upplyst och förmer trots att man mest är en dum knarkare. Att stöka runt i Järna. Att helst vilja röka hasch ifred med massa idéer utan handlingskraft.

Helt fantastiskt
Citera
2017-02-16, 16:03
  #93
Medlem
Kusmors avatar
Sista trippen var riktigt givande. Har växt upp och levt en bra bit från det livet så kanske inte kan relatera direkt. Men det var en spännande resa. Som nämndes i senaste Magister var del 2 en del uppräknande av droger men jag tycker ändå att det gavs utrymme åt annat som satta det i perspektiv. För de som inte hört Johannes AMK-sommar så är det att rekommendera om man vill ha delen om anabolaperioden som nämndes som hastigast.
Citera
2017-02-16, 18:34
  #94
Medlem
Senaste avsnittet var briljant. Var den helt verklighetstrogen eller saltad?
Citera
2017-02-16, 21:49
  #95
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmutsigtSinne
Senaste avsnittet var briljant. Var den helt verklighetstrogen eller saltad?

Så sant som jag kan komma ihåg.
Citera
2017-02-21, 20:49
  #96
Medlem
Dra åt helvete vad bra de två senaste av K. Svensson Harmony Studies har varit. Gillade hur säcken knöts ihop i senaste.

Gillade även "Den sista trippen"! Big ups för Bibliotek!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback