Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-12-21, 13:59
  #61
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Avsnitten från långvård och kriminaltjänst var poserande och trista. Det borde vara förbjudet för kulturmänniskor att skriva om skitjobben de hade i fem minuter när de var unga.

Förstår din tanke i att det är en fin balansgång. Men jag tycker man lyckas balansera på linan och jag vill utnämna dessa två avsnitt till bäst hittills. Mer socialrealism, tack.
Citera
2016-12-21, 16:22
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Förstår din tanke i att det är en fin balansgång. Men jag tycker man lyckas balansera på linan och jag vill utnämna dessa två avsnitt till bäst hittills. Mer socialrealism, tack.

Jo, men för mallat för min smak.
Ber du en kulturman skriva två noveller kommer den ena handla om hur han kärade ned sig i en tjej när han var 14 och den andra om skitjobbet han hade när han var 20: Kulturmannen in spe tar brödjobb. Känner leda. Vantrivs med puckade kollegor, värdelösa chefer och andra Svensson-element men funkar fint med knivmördare, gamlingar i blöja och andra sköningar i marginalen. Krökar till när han kommer hem. Känner sitt kreativa kall. Säger upp sig eller får sparken och börjar sin marsch under kulturens fanborg.

Öh.
Citera
2016-12-26, 09:51
  #63
Medlem
Glantons avatar
Har jag bara drömt det eller skulle inte Robert Huselius skriva en novell till Bibliotek? Skulle väl släppas kring Jul/nyår? Eller vad fan....
Citera
2016-12-26, 11:28
  #64
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Starkt medhåll. Man blir inte medveten om situationen på äldreboenden genom att läsa nyheter t.ex.

Nä. Inte från ett inifrånperspektiv.
Citera
2017-01-05, 10:16
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
Christian Andersson hade tidigare en blogg som hette Esgieqroue. Han skickade "Alla vi odjur" till mig för två år sedan så jag kunde läsa igenom och komma med kritik innan han skickade vidare till förlagen. Jag tyckte den var bra nog för att ge ut på något sätt om ingen annan nappade och nu fick jag till sist chansen.

Lyssnade nyss klart på tredje delen och tyckte det hela var mycket bra. Gillar att den har en hög ambitionsnivå i att dra samtidsfenomen till sin spets.

Bitvis kändes det lite långt men drivet i berättandet höll mig ändå intresserad hela vägen igenom, vilket säger nåt då jag vanligtvis hoppar över podcasts längre än 1,5h.
Citera
2017-01-08, 21:44
  #66
Medlem
Kommer det någon uppföljare på "Beskedet"?
Citera
2017-01-08, 22:25
  #67
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snabelbarnet
Kommer det någon uppföljare på "Beskedet"?

Tycker du det finns lösa trådar?
Citera
2017-01-11, 10:13
  #68
Avstängd
Farmusins avatar
Tycker att Harmagedon var en av de bättre. Har dålig koll på Johannes bibliografi men är dystopier ett vanligt tema?
Citera
2017-01-12, 01:02
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
Tycker du det finns lösa trådar?
Nej då, min förfrågan bör snarare tolkas som en komplimang då jag gärna skulle höra mer. Lyssnade ihop med tjejen under en längre bilresa och vi båda tyckte det var oerhört bra. När jag har pluggat ikapp 15hp och blir berättigad till CSN igen har jag för avsikt att bli patreongivare.
Citera
2017-01-19, 18:55
  #70
Medlem
Glantons avatar
Bibliotek börjar vid det här laget bli riktigt jäkla bra faktiskt.
Nilssons dystopier är lysande (i alla fall Harmagedon)!
Kringlans monotona malande blev i förra avsnittet snudd på genialiskt vartefter historien utvecklade sig.
Fortsätt så boys!
Citera
2017-01-19, 21:22
  #71
Medlem
Svenssons krig mot kommunen är allt bra underhållande, julspecialen tappade jag tyvärr intresset för i del två (det kändes fel att byta inläsare mitt i)..
Citera
2017-01-19, 21:27
  #72
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonko
Svenssons krig mot kommunen är allt bra underhållande, julspecialen tappade jag tyvärr intresset för i del två (det kändes fel att byta inläsare mitt i)..

Skälet till byte av inläsare var att varje del berättades från en ny karaktärs perspektiv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback