Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-28, 15:17
  #169
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Du är rätt förutsägbar. Nej, du medverkade i min favoritpod varpå jag återigen blev påmind om din existens. Tyvärr.

Tack för att du hjälper till att påminna resten av flashback genom att lyfta tråden med dina kommentarer.
Citera
2017-12-28, 20:18
  #170
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Haha. Kom in i tråden för att skriva exakt samma. Tog en skogspromenad med det avsnittet i lurarna och gick runt med en varm känsla i kroppen och ett fånigt leende på läpparna under hela berättelsen. Romantiserade verkligen bilden av ärkelosern Jörgen.

Props till Johannes! Under min nästa promenad ska jag sätta tänderna i nästa reseberättelse. Hoppas det är lika småputtrigt och tragikomiskt.

Här sitter jag och romantiserar tiden då jag tog en skogspromenad och romantiserade ärkelosern Jörgen.

MEN! Det senaste halvåret har jag inte haft tid att avnjuta något avsnitt av Bibliotek såsom jag anser att det ska avnjutas, i sin helhet.

Nu har det dock uppenbarat sig lite luckor för längre promenader. Om man gillade Jörgen, var hoppar man in då?
Citera
2017-12-28, 20:39
  #171
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Här sitter jag och romantiserar tiden då jag tog en skogspromenad och romantiserade ärkelosern Jörgen.

MEN! Det senaste halvåret har jag inte haft tid att avnjuta något avsnitt av Bibliotek såsom jag anser att det ska avnjutas, i sin helhet.

Nu har det dock uppenbarat sig lite luckor för längre promenader. Om man gillade Jörgen, var hoppar man in då?

Om du gillar riktigt hemska människor så rekommenderar jag: https://soundcloud.com/johannes-nils...triggertalking
Citera
2018-02-07, 07:24
  #172
Medlem
Starka scener och gott författarskap i BTC-följetongen idag!
Citera
2018-02-07, 09:20
  #173
Medlem
farfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Habakuck
Starka scener och gott författarskap i BTC-följetongen idag!

Medhåll. Del 2 var bra.
Citera
2018-02-07, 17:40
  #174
Medlem
Falcãos avatar
Japp, mycket bra!
Citera
2018-02-13, 15:27
  #175
Moderator
HelgeBuks avatar
Då jag själv är väldigt nära den karaktär som Johannes målade upp som huvudperson i BTC (bara hört del 1) måste jag säga att han fångade den unga libertarianens tankar väldigt väl. Det är kanske inte så jättesvårt då det finns hur mycket som helst att läsa i ämnet här på FB men ändå värt lite beröm tycker jag.
Kände igen mig och mina vänner väldigt bra, även om det kanske var lite väl självgott i början. Iofs är det nog många libertarianer som är precis så självgoda tyvärr...

Och tyvärr köpte jag aldrig 2000 BTC...

Nu är jag i slutet av K.S.N.A.5 och som vanligt helt hänförd av den otroliga historien.
Citera
2018-02-27, 21:52
  #176
Medlem
HerrSilvers avatar
Tyckte di daeng var väldigt bra. Mycket på grund av slutet tror jag, det rättfärdigade den småputtrande storyn. Gillade det konstiga sidospåret med det okomenterade ståndet.
Citera
2018-06-14, 00:40
  #177
Medlem
hemmabruks avatar
Vad heter avsnittet där Johannes arbetar på ett äldreboende?

Tack.
Citera
2018-06-14, 20:22
  #178
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemmabruk
Vad heter avsnittet där Johannes arbetar på ett äldreboende?

Tack.
Det är väl K som gör det? Nåt om gamlingar som rullar cigaretter, och strumpor som dras av så det far fnas i luften, osv.
Citera
2018-06-14, 20:46
  #179
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemmabruk
Vad heter avsnittet där Johannes arbetar på ett äldreboende?

Tack.

Revolt.
Citera
2018-06-14, 22:09
  #180
Medlem
hemmabruks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
Revolt.
Har för mig att det fanns ett avsnitt som du läste in, där du arbetade inom äldreomsorgen och lyckades b.l.a trolla en kärring (kollega) till att bryta emot sekretess i någon facebook-grupp så att hon fick sparken ifrån arbetet.

Är mitt minne utav att du har läst in ett sådant avsnitt fabricerat?
__________________
Senast redigerad av hemmabruk 2018-06-14 kl. 22:12.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback