Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-11, 10:27
  #25
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chronical
Ägs av Lantmännen, produktionen ligger i Järna. Såhär går tillverkningen till:

En pappform åker på ett transportband, okokt pasta portioneras ner via en maskin, sen dimper
Det ner lite frysta grönsaker och sås. Passerar en gigantisk microvågsugn för att sedan
Omgående frysas ner. Lagras i kylrum.

Rent och fräscht, men inte särskilt "bistro" hehe



Det funkar nog inte att säga till nån annan vad de ska tycka är gott, men lite enkel research och ett snack med kompisens tjej som jobbat där som extra i 4 månader ger i alla fall rätt fakta:
Tillagningen görs från grunden med vanliga råvaror, precis som i vanligt kök. De läggs sedan i ett plasttråg som går genom en mikro och sen i en stor kyl. Tydligen är maten inte helt färdig utan den sista tillagningen görs när man värmer i mikron själv (alltså inte perfekt att äta kall).
Köttbullarna görs på svenskt kött på samma recept som Wretman gjorde för Operakällaren och som de fortfarande använder där också. Det betyder inte att nån behöver tycka att det är gott, utan bara att de smakar lika gott eller äckligt som om du betalar 185kr för köttbullarna på Operakällaren. Men gillar du bullarna från Scan o Findus med potatismjöl och brosk i så spelar det ju ingen roll.
Citera
2017-02-12, 00:39
  #26
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Det funkar nog inte att säga till nån annan vad de ska tycka är gott, men lite enkel research och ett snack med kompisens tjej som jobbat där som extra i 4 månader ger i alla fall rätt fakta:
Tillagningen görs från grunden med vanliga råvaror, precis som i vanligt kök. De läggs sedan i ett plasttråg som går genom en mikro och sen i en stor kyl. Tydligen är maten inte helt färdig utan den sista tillagningen görs när man värmer i mikron själv (alltså inte perfekt att äta kall).
Köttbullarna görs på svenskt kött på samma recept som Wretman gjorde för Operakällaren och som de fortfarande använder där också. Det betyder inte att nån behöver tycka att det är gott, utan bara att de smakar lika gott eller äckligt som om du betalar 185kr för köttbullarna på Operakällaren. Men gillar du bullarna från Scan o Findus med potatismjöl och brosk i så spelar det ju ingen roll.

Du missar det faktum att man med Goohs produkter alltså får köttbullar som micrats två gånger, dessutom frysts däremellan. Även om de ursprungligen ska smaka som Operakällarens (hint: de gör de inte. Har fortfarande inte hittat nån acceptabel produkt från Gooh - medans Operakällaren har väldigt bra köttbullar) så har de ju förstörts.

Micra Operakällarens köttbullar, frys in dom och micra dem sedan igen. Visst, det smakar antagligen acceptabelt men gott kan nog ingen påstå.
Citera
2017-02-12, 16:28
  #27
Medlem
Richard-IIIs avatar
OCB
Nej, så går det ju inte riktigt till, vilket jag försökte beskriva, men skitsamma så är det bra råvaror, samma recept och under 60 spänn. Lägger hellre pengarna på en schysst Gooh-rätt än en BigMac & co eller 2/3 hämtpizza eller en frusen lasagne från Dafgårds, men har jag en femhundring och lyckas boka bord så kommer jag nog och hälsar på dig på Operakällaren.
Citera
2017-02-19, 23:44
  #28
Medlem
Dyrt och inte värt priset.
Citera
2017-02-21, 13:46
  #29
Medlem
kanelkakas avatar
Helt normalt pris för en micromåltid. Dock med fördelen att goohlådorna till skillnad från så många andra microalternativ innehåller kvalitativa råvaror och nästan no bullshit what so ever:

"Lax i dillsås" (riktigt fin och välbalanserad smakmässigt):

Lax (23%), mjölk, grädde, morötter, vatten, matkorn (7%), gul lök, broccoli, salladskål, savoykål, gröna linser (3%), sirap, salt, äppelcidervinäger, dill, kryddor, modifierad stärkelse.
= 33% grönsaker.

"Mustig kycklinggryta" är en perfekt vardagslunchrätt om man inte vill få i sig massa kcals och bli skittrött på eftermiddagen - en jobbig bieffeffekt allt för många färdigrätter och uteluncher.
Citera
2017-02-21, 21:09
  #30
Medlem
swebarbs avatar
Dom är goda tycker jag, äter hellre en portion det för 60 spänn än fryst jävla findus skit som man måste värma nästan 10m , ni som klagar att det är dyrt är ju konstiga, ni käkar säkert skräpmat som är minst lika dyr eller dyrare men där gnäller ni inte? Tycker inte det smakar så färdigt trots man mikrar det.

Perfekt till jobbet 3 minuter så äre klart, varmt och färdigt, min favorit är nog pastan med frikadeller.
Citera
2017-02-25, 13:55
  #31
Medlem
FuriousRages avatar
Köpte en Gooh mos å köttbullar förra veckan.
Moset var stenhård, gick knappt att röra om den för salta brunsåsen.
Köttbullarna hade ingen konsistens, och var mycket lösare än moset.
Sedan så smakade det ingenting, förutom den för salta brunsåsen. Ursh tvi vilket skräp
Citera
2017-02-27, 13:14
  #32
Avstängd
bästa maten, fuck allt annat jao
Citera
2017-03-01, 19:03
  #33
Medlem
Jag klämde nyss i mig en "Skomakarens pannbiff" och det är nog den godaste micromaten jag ätit, eventuellt borträknat vissa sådana där små boxar med thaimat som kan vara helt ok de med.

Och då är mitt generösa betyg givetvis baserat på det faktum att de flesta microrätter smakar nödslakt och missväxt.
Citera
2017-03-06, 22:02
  #34
Medlem
CureMes avatar
Har testat både lax i dill och kyckling i basilika. Båda var bra för att vara micromat. Jag tycker det är värt att betala lite mer för att slippa findus och dafgårds frysmat faktiskt.

Inget jag äter till vardags, men som nödlunch ibland funkar det helt klart.
Citera
2017-11-24, 23:17
  #35
Medlem
ace_secs avatar
Prisvärd: De kostar runt 60 spänn - men innehållet är väldigt reko. Svenskt kött och i övrigt bra råvaror med kvalitét. Jämför med Findus thailändska kyckling och ungerska kött tex.

Mängd: Standardmängd. Varken mer eller mindre än de flesta andra färdigrätter.

Smak: Fina recept men bra innehåll. Dock på tok för lite kryddor och salt. De smakar väldigt lite om man inte själv saltar och pepprar en hel del.

Summa: Helt OK. Bra ingredienser och råvaror. Osaltat och opepprat.

Min favorit när det gäller färdigrätter är Carolines kök. Gudomligt goda. Smakar hemgjort!!
Citera
2017-11-24, 23:18
  #36
Medlem
prettyinpurples avatar
Gooh är som Findus frysmat i min smak. Fungerar som bränsle i nöd!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback