Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-14, 17:34
  #1
Medlem
Köpte mig en ny dator idag med windows 10. Har försökt att installera både uTorrent och Bittorrent utan framgång. När jag klickat mig igenom o godkänt allt och installationen ska börja så får jag upp detta meddelande "Microsoft (R) HTML-programvärd har slutat att fungera". Detta hände ej när jag installerade Avast samt Google Chrome. Är det något som ligger och blockerar mig från att påbörja installationen? Och i så fall vad? Var ett tag sedan jag använde windows så förklara gärna för en dummer Tack!
Citera
2016-11-14, 17:40
  #2
Medlem
Förmodligen något i Avast skulle jag tippa på. Kolla settings i programmet och sätt torrentklienten som "säker".
Citera
2016-11-14, 17:57
  #3
Medlem
hur sätter jag den som säker när de inte ens går att installera? Gör man inte de med redan installerade program?
Citera
2016-11-14, 18:06
  #4
Medlem
Verkar ha löst problemet nu, körde installfilen som admin, stoppade även fil skydd från avast. Något av de löste problemet
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback