Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-25, 14:33
  #757
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motkraft
Frälsningsarmen för en tynande tillvaro. Om de ni pratar om som är vänner på Facebook är under 60 år så är de troligen anställda eller på något sätt del av den kommersiella verksamheten.
Om denna moraliska feghet är utmärkande för dom, så är det bara bra att de dör ut.
Citat:
Ursprungligen postat av motkraft
Om riktiga medlemmar så skulle jag tro att det handlar om den vanliga kristna naiviteten, att alla innerst inne är goda. Så om något "fruktansvärt" kommer till deras kännedom så antingen förnekar de att det har hänt, för alla är ju goda och var säkert inte så farligt som det låter.
Nja, enligt Jesus så är alla "syndiga", ingen är god - och sen skällde han ut massor med folk som han kallade för hycklar och huggormas avföda (dvs bajs). Ord och inga visor. FrälsingsARMÉN får väl göra skäl för sitt militära namn, och så att säga hugga huvudet av huggormarna (bildligt talat)! Annars gör dom ingen som helst nytta i det nya spännande våldtäkts-Sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av motkraft
Glömmer aldrig när jag såg något reportage om frikyrkorna och ett (eller om var flera) våldtäkt mot barn. De tyckte att förövaren skulle be offret om ursäkt. Inget mer än så.
Du syftar på det här fallet va?
https://www.youtube.com/watch?v=xXH6zenZ1hw

Fick många att gå ur Svenska Kyrkan btw.
Citera
2017-01-25, 15:04
  #758
Medlem
8xxSeriess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Är såna tillåtna?
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Ja varför skulle de inte vara det?
Läger sker ju på fritiden och det är inte olagligt att sprida religiösa budskap.
Skulle kunna tänka mig att det är som scoutläger man gick på som barn fast MYCKET mer inriktat på bibeln, jesus och massa andra tama aktiviteter.
Citera
2017-01-25, 16:07
  #759
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
https://www.youtube.com/watch?v=xXH6zenZ1hw

Fick många att gå ur Svenska Kyrkan btw.

Nej, var långt tidigare, hittar det inte nu. Men finns ju flera skandaler, som när Jehovas Vittnen granskades

https://www.youtube.com/watch?v=pgyIsa8DChE
Citera
2017-01-25, 17:18
  #760
Medlem
Kobolds avatar
Sex månader för flera våldtäkter. Det låter ju "rimligt". Tio års fängelse och därefter livstids utvisning, borde straffet vara.
Citera
2017-01-25, 17:36
  #761
Medlem
RobRoyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Sex månader för flera våldtäkter. Det låter ju "rimligt". Tio års fängelse och därefter livstids utvisning, borde straffet vara.

Precis, man kan ju ställa det i relation till de våldtagnas lidande. De kommer förmodligen dras med sviterna av detta större delen av sina liv.
Citera
2017-01-25, 17:42
  #762
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
Men Muhammed är ju ett baaaaarn!
Jojo, ett barn med en synnerligen vuxen sexdrift. Jag gissar att Muhammed är uppgedd ålder + 5 år. Minst. Han har ju mustasch...
Citera
2017-01-25, 19:50
  #763
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 8xxSeries
Skulle kunna tänka mig att det är som scoutläger man gick på som barn fast MYCKET mer inriktat på bibeln, jesus och massa andra tama aktiviteter.

Låter som psykiskt övergrepp på barn i beroendeställning...
Citera
2017-01-26, 12:44
  #764
Medlem
HBOLLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Sex månader för flera våldtäkter. Det låter ju "rimligt". Tio års fängelse och därefter livstids utvisning, borde straffet vara.


När araber våldtar är det en muslimsk krigshandling som borde dömas därefter 10 år är rimligt.
Citera
2017-01-28, 15:27
  #765
Avstängd
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanus
Vilka föräldrar skickar sin trettonåriga dotter på ett läger med övernattning där "adult babies" från Mellanöstern deltar?
Jag hoppas att orosanmälan inkommer till Vingåker kommuns socialtjänst. Jag hoppas att föräldrarna fråntas vårdnaden.
Sina barn skall man skydda, det är biologiskt nedärvt. Inte bjuda ut till rovdjur från andra sidan jordklotet.
Om vuxna människor vill leka goda så kan jag inte säga något så länge de är goda för sina egna pengar.
Men att offra sin avkomma på mångkulturens altare, ryggradslöst.


Ja exakt. Nåt är fel när någon skickar sin dotter på läger tillsammans med babbar och negrer. Där borde socialen kliva in eller de bryr sig väl inte heller.
Ren barnmisshandel att inte ha större vett som förälder.
Citera
2017-01-28, 15:32
  #766
Medlem
Jag kan hålla med om att det är väldigt dumt att skapa förutsättningarna för sådana händelser. Att blanda ungdomar i övre tonåren, speciellt killar, med ungdomar i nedre tonåren, speciellt tjejer, är att minst sagt bädda och förbereda den här situationen att småtjejerna utnyttjas sexuellt.

Att tolvåriga tjejer umgås med nittonåriga grabbar borde vara en kraftig varningssignal redan där att det kommer inte att fungera.

Speciellt nu när det är så många utlänningar. Detta är ett problem som förekommit tidigare men inte i någon större skala. Antalet fall var litet. Det fanns spärrar, man har helt enkelt inte sex med barn.

Men det vi vet är att sådana spärrar finns inte hos folk från afrika/mellanöstern. Där är även giftermål med tjejer som knappt uppnått tonåren helt okej.
Citera
2017-01-28, 15:33
  #767
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Är man straffmyndig kan man utvisas.
Obegripligt att myndigheterna daltar, har man tagit sig hit kan man ta sig tillbaka.
Citera
2017-01-31, 01:15
  #768
Medlem
Cryotechers avatar
Någon som har den vidriga babbens Facebook eller annan information?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback