Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-14, 11:45
  #1
Medlem
Ännu en anlagd brand på dessa HVB-hem...
Citat:
En misstänkt anlagd brand utbröt natten mot söndagen på ett hvb-hem för ensamkommande flyktingbarn.

[...]

Enligt personal på platsen slog nästan meterhöga lågor upp ur papperskorgen. Elden kunde snabbt släckas och ingen person kom till skada. En förundersökning om misstänkt mordbrand har inletts men ännu på måndagsmorgonen hade ingen misstänkt gripits.

– Vi utesluter inte att det är någon som befann sig inne på boendet som tänt på, säger Christer Nordström.
http://www.unt.se/uppland/enkoping/a...t-4438257.aspx

Men hur ofta får man tag på gärningsmannen? Och vad blir konsekvensen?
Citera
2016-11-14, 11:49
  #2
Medlem
Aha, yoghurten var slut?
Eller möjligtvis surfen.......
Citera
2016-11-14, 12:08
  #3
Medlem
psflaxs avatar
"– Vi utesluter inte att det är någon som befann sig inne på boendet som tänt på, säger Christer Nordström."


Vad menar Christer, att det finns några procents möjlighet?

Jag skulle gissa på 99% att det är någon som befann sig inne på boendet.
Citera
2016-11-14, 12:36
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psflax
"– Vi utesluter inte att det är någon som befann sig inne på boendet som tänt på, säger Christer Nordström."


Vad menar Christer, att det finns några procents möjlighet?

Jag skulle gissa på 99% att det är någon som befann sig inne på boendet.

Ja, finns en liten procent chans förstås, att elden flugit in till papperskorgen med en drönare.....
Citera
2016-11-14, 13:04
  #5
Medlem
NurseDiesels avatar
Jag undrar om det kan ha att göra med den ensamkommande våldtäkts-afganen, Omid? Hans dom har börjat cirkulera på byn enligt en släkting till mig.
Fast det mest troliga är ju ett "insider-brott"...
Citera
2016-11-14, 13:21
  #6
Medlem
Troians avatar
Kan det finnas en koppling?

http://mobil.unt.se/uppland/uppsala/...n-4438429.aspx

Det vill säga att något skumt upptäckts i samband med den tekniska undersökningen, eller så?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback