Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-14, 06:22
  #1
Medlem
Drapåtrissors avatar
Nu ska regeringen ge invandrare som gått ut sitt etableringsprogram minst 9000kr/mån för att få dom att ens klara den vanliga grundskolan. Så hur rättvist mot alla svenska ungdomar som sitter med stora studielån?
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6561270
__________________
Senast redigerad av Drapåtrissor 2016-11-14 kl. 06:24.
Citera
2016-11-14, 06:37
  #2
Medlem
Niggerss avatar
Sjukt! Koppla eventuell uppehåll tillstånd om det klara grundskolan eller inte. Det fan mej bättre att deportera skräpet som inte klara grundskolan än att låta dem stanna.
Citera
2016-11-14, 06:42
  #3
Medlem
Pungsvings avatar
Så går det när skatterna är höga och politikerna har för mycket makt. Skyll er själva, arbetare.
Citera
2016-11-14, 06:47
  #4
Medlem
Behöver bara svära av mig lite



För det här jävla landet är så urbota inihelvetes inavlat att idioter till politiker kan tillåta denna etniska diskrimminering mot de egna utan att människor går man ur huse. Varför i helvete ska jag pröjsa tillbaka mina slantar medan Alibaba från fjärran östern kan genomgå universitetsstudier utan att bli skyldig en krona?

Klart att en anställningsbar person är bättre för staten i det långa loppet, men det här är fan inte okej. Jag är så arg på våra politiker. Den stora massan av min lön skalas bort på deklarationen, det känns som att jag inte får någonting tillbaka och hur mycket jag än "sköter mig själv" ute i samhället så går avskum på snabbspår raka vägen förbi mig. Det är åt helvete, går åt helvete, jag ger upp...
Citera
2016-11-14, 07:04
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Sjukt! Koppla eventuell uppehåll tillstånd om det klara grundskolan eller inte. Det fan mej bättre att deportera skräpet som inte klara grundskolan än att låta dem stanna.

alla som skall hit skall börja studera ankdammsspråket i hemlandet -
sen skall de söka jobb utifrån - bara för att man påstår att man har
azylskäl skall man inte vara analfabet eller arbetslös
Citera
2016-11-14, 07:08
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Nu ska regeringen ge invandrare som gått ut sitt etableringsprogram minst 9000kr/mån för att få dom att ens klara den vanliga grundskolan. Så hur rättvist mot alla svenska ungdomar som sitter med stora studielån?
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6561270

Men Carl Johan Bernadotte då han denne invandrade främmande fågel fick ju mycket mer
o han läste inte ens SFI - och så fick han Guadaloperäntan o dess kapital - där kan man
tala om Money For Nothing
Citera
2016-11-14, 07:31
  #7
Medlem
invokers avatar
Grundskolan? Jag trodde alla hade läkarexamen? Det måste ha blivit ett missförstånd.
__________________
Senast redigerad av invoker 2016-11-14 kl. 07:37.
Citera
2016-11-14, 07:52
  #8
Medlem
Det Sverige måste göra är att helt sluta betala ut bidrag till migranterna utan någon motprestation från migranten. Då måste alla studera, klara SFI, eller vad hen nu ska läsa, annars dras bidraget in. Som studenter på högskolan måste klara sina kurser för att få medel från CSN.

Om en migrant bara vill sitta ner på baken och inkassera bidraget (år, efter år, efter år) utan att göra något så går ju det bra idag.
Citat:
Kartläggningen visar att 52 procent går på något arbetsmarknadspolitiskt program. 27 procent har ett arbete, då är det framför allt männen och anställningarna är oftast med statligt stöd.

Bara fem procent går i skolan, gymnasiet eller på universitet. Detta trots att varannan nyanländ saknar gymnasiekompetens.
Citera
2016-11-14, 07:54
  #9
Medlem
Kul för dom med barn som går gymnasiet som undrar varför muhammed får 9000kr medan dom får 1050kr eller vad nu barnbidraget är på...

Även kul för oss andra som får ta lån och betala för oss medan muhammed är obekväm med att ta lån och då fixar staten det. är inte alla obekväma med lån men inte fan får jag 9000kr för det i månaden.

Kommer bara dummare förslag för var dag, dessutom säger dom helt emot sig själva. är inte de flesta "flyktingar" hög utbildade? var det inte någon som liknade inflödet vid en våg av kompetens som sköljer över landet?
Citera
2016-11-14, 07:59
  #10
Medlem
dunn0mans avatar
Känns ju så där när jag själv pluggar och jobbar extra men ej når upp till denna summa med CSN + lön...
Citera
2016-11-14, 08:03
  #11
Medlem
Niggerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deski
alla som skall hit skall börja studera ankdammsspråket i hemlandet -
sen skall de söka jobb utifrån - bara för att man påstår att man har
azylskäl skall man inte vara analfabet eller arbetslös

Det är ingen som tvingar någon att söka asyl i Sverige. Det kan sök asyl i Grekland eller Italien.
Citera
2016-11-14, 08:05
  #12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Nu ska regeringen ge invandrare som gått ut sitt etableringsprogram minst 9000kr/mån för att få dom att ens klara den vanliga grundskolan. Så hur rättvist mot alla svenska ungdomar som sitter med stora studielån?
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6561270

Men är inte alla redan utbildade och därför en vinst för landet i det långa loppet?

Invandrare kan redan avskriva sina CSN lån så jag antar att det här enbart är till för att minska de byråkratiska kostnaderna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback