Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-11-15, 07:33
  #13
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastgubben
Hade inte särskilt tunga jobb under den tiden. Åt ca 5100 kcal/dag. Gick väl upp närmare 4 kg/månad ett tag, men jag hade lite svårt att pejla in rätt kalorimängd, så höll på och experimenterade, sjönk ner under 2 kg ibland också. Jag kollade snittet över en period. Men ja, runt 5000 kcal/dag behövde jag nog ligga på för att gå upp ca 3 kg/månad. Vet inte varför. Du snackar också om viktstabil, jag snackar om viktuppgång.

Vad menar du med lite näring? Är nog rätt mycket näring i en sån shake? Enbart naturliga råvaror. (möjligen bortsett från whey-80) Testade flera tusen kalorier maltodextrin varje dag i några dagar, det är skit.

Om jag ligger viktstabil på den mängden mat. Hur mycket extra behöver jag då äta för att gå upp i vikt? Säg 4 kg i månaden.

Vad i din shake och i din färdigmat innehåller mycket vitaminer/mineraler? Mängden havregryn bidrar med en mängd mineraler, men det är det. För den mängden kalorier hade du kunnat få i dig bra mycket mer "näring".
Citera
2016-11-16, 15:38
  #14
Medlem
plastgubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EATCHILDREN
Om jag ligger viktstabil på den mängden mat. Hur mycket extra behöver jag då äta för att gå upp i vikt? Säg 4 kg i månaden.

Vad i din shake och i din färdigmat innehåller mycket vitaminer/mineraler? Mängden havregryn bidrar med en mängd mineraler, men det är det. För den mängden kalorier hade du kunnat få i dig bra mycket mer "näring".
Vet inte hur mycket man ska äta för att gå upp. Vet inte vad min jämviktsnivå var. För varje kilo man går upp måste man äta mer för att fortsätta gå upp i samma takt.

Det är möjligt att jag fick i mig för lite vitaminer och mineraler under de två månaderna som jag lyckades bulka upp 8 kg. Kanske var det därför jag fick en månadslång förkylning efter det. Tror aldrig jag haft en så lång förkylning förut, även om det var en lågintensiv förkylning.
Citera
2016-11-19, 23:20
  #15
Medlem
bbengtssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastgubben
Drack typ 4000 kcal eller nåt i form av en shake varje dag i typ två månader. Den består av:

havregryn
jordnötter
rapsolja
whey-80 proteinpulver
kakao

Sedan helt plötsligt så tålde magen den inte längre. Blir kass hela dagen om jag dricker en mixer full, vilket är två shakeflaskor. Brukade dricka 4 flaskor varje dag.

Varför?

Jag blev förkyld och tänkte att det kanske var därför. Men efter förkylningen blev jag fortfarande dålig.

Måste hitta en lösning på detta. Den shaken var a och o för min bulk.

Har samma problem som dig, jag måste växla varannan vecka annars går min mage helt åt helvete. (bara furkost) Tog alltid 500 g keso till morgonen, slutade med 30 minuter toa sittande på jobbet, sedan började jag med 5 ägg, 2 veckor senare, samma sak. Tog en shake med vassle, jordnötssmör och havre gryn, funkade två veckor. när jag väl gick tillbaka igen till äggen funkade det igen. Så nu växlar jag alltid min frukost, så jag slipper köra formel 1 på jobbet (snabbt och högljutt).
Citera
2016-11-23, 06:40
  #16
Medlem
kundvagnetts avatar
Prova probiotica. typ naturligt syrad surkål eller liknande.
Citera
2016-11-23, 16:08
  #17
Medlem
Svampifittans avatar
Du får i dig i runda slängar 100g kostfiber om dagen PLUS 100 g'ish olja från raps och jordnöt och undrar varför magen pajjar?
Din mage/tarm har bluvit som en curlingbana när något jon putsar isen för mycket. Det måste ju rinna ur röva oå dig?!
Hoppas du dricker ordentligt?

Lägg ner detta och börja äta mat och drick kanske en fjärdedel av din shake per dag.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback