Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-11-15, 21:26
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ethernal
Du får ju mer bil för pengarna om du köper passaten då den inte håller riktigt andrahandsvärde lika bra som en audi. jag kör själv en a4 och är supernöjd med min bil men jag passaten är fin den med. kolla in bmw 320d xdrive också, det är en bra bil det med och helt jämnförbar med a4'an

Ja det lutar åt passaten faktiskt. Ligger mer rätt i pris än Audi som du säger
Citera
2016-11-15, 21:41
  #14
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knibbe
Är ute efter en ny bil. Valet står mellan

Audi a4 2.0 tdi awd
Volkswagen passat 2.0 tdi 4motion

Pris max 150000

Vad skulle ni köpt ifall ni vore mig?
Vad ser ni för för /nackdelar med dessa bilar ? Servicekostnader? Bränsleförbrukning ? Hållbarhet? Körkänsla?

Personligen vill jag köpa en Audi då den är snyggare samt skönare att köra. Dock har jag fått höra "köp aldrig Audi" då dom är svindyra att laga / serva .

Så ge gärna feedback ni som kör dessa bilar !
Personligen vill du... Där har du nästan alla anledningar till Audin. Sedan har vi rosten som jag inte vet hur Audi är. Men Passaten har det som standardutrustning.
Rent generellt bör Audin vara lättare att sälja den dagen du kommer dit.
Citera
2017-02-25, 13:08
  #15
Medlem
Har kikat på ny tjänstebil/förmånsbil och då kanske man tittar på allt annat än andrahandsvärden, rep-kostnader, kostnader för service osv. Jag har bara gått på design, kännsla och upplevelse och det föll utan tvekan på en a4.

Provkörde:
Passat
Audi a4
Bmw 3derie
Mercedes
Volvo v60, volvo s60
Citera
2017-02-25, 16:05
  #16
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shiftalpha
Har kikat på ny tjänstebil/förmånsbil och då kanske man tittar på allt annat än andrahandsvärden, rep-kostnader, kostnader för service osv. Jag har bara gått på design, kännsla och upplevelse och det föll utan tvekan på en a4.

Provkörde:
Passat
Audi a4
Bmw 3derie
Mercedes
Volvo v60, volvo s60

Kan jag väl tycka är ett bra val, den nya A4:an har fått ett högt betyg i alla tester, dessutom är den rätt snygg, även om förändringen inte är jättestor jämfört med förra modellen.

Passaten är ju inte lika påkostad som A4, annars rätt okej.
3 serien är fin men trång, inte lika modern som nya A4:an heller.
C klass är väl den som kan konkurrera bäst med nya A4, men helt färsk är den inte, får en facelift snart.
V60/S60 är hopplöst omodern, ny modell väntar runt hörnet.
Citera
2018-03-14, 20:16
  #17
Medlem
Weebls avatar
Lånar tråden istället för att göra en ny. Samma frågeställning fast budgeten ligger kring 40000kr.

Vi pratar alltså 04-05 Audi A4 2.0t Quattro och 06 VW Passat 2.0TFSI som har gått ca 20000mil.

+Passat, större bagage.

+Audi, 4-hjulsdrift.

Svårt som fan att bestämma sig. Om jag köper en kombi vill jag ju ha ett stort bagageutrymme. Men då jag bor I norrland så känns fyrhjulsdrift rätt nice.
Bilen kommer användas för resor på 40mil enkel väg 10-15ggr/år och annars för att åka och handla typ.
Citera
2018-03-14, 21:31
  #18
Medlem
ethernals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weebl
+Passat, större bagage.

+Audi, 4-hjulsdrift.

Hade dom varit likvärdigt utrustade osv så hade jag valt passaten, men i just ditt fall skulle jag föredra a4'an pga 4hjulsdrift då det är ett av mina absoluta krav. det och dragkrok är måsten för mig
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback